Grafika – fotografski material

Brez digitalne tehnologije si danes skoraj ne moremo predstavljati življenja, saj nas spremlja na skoraj vsakem koraku – tudi v šoli. Prav v šoli se je uporaba digitalne tehnologije v zadnjem desetletju konkretno povečala, ne le za učence, ki z uporabo digitalne tehnologije izdelujejo seminarske naloge ali si z njo pomagajo pri učenju, temveč tudi za učitelje. Ker učitelji predstavljajo zgled za učence in ker s primernim vedenjem (tudi na spletu) ohranjajo tudi zaupanje staršev in ostalih sodelavcev, je pomembno, da premišljeno objavljajo vsebine na spletu. Učitelji lahko s pomočjo digitalne tehnologije dostopajo do učnih načrtov, raznih učnih priprav, se dodatno izobražujejo, z učenci delijo interaktivne naloge in učbenike ter med drugim seveda tudi pišejo dnevnik o šolskem letu, beležijo ocene učencev, komunicirajo s starši …

Fotografski material v tej objavi je namenjen učencem 2. razreda, ki pri predmetu likovna umetnost spoznavajo grafiko kot likovno tehniko v sklopu Oblikovanje na ploskvi – Grafika. Z odtisom se po učnem načrtu srečajo že v 1. razredu, a se v 2. razredu grafiki posvetijo bolj podrobno, velik pomen pa je tudi na tem, da spoznavajo materiale, ki jih (lahko) uporabijo pri izvajanju te tehnike, razvijajo občutek za razporejanje oblik na ploskvi, izdelajo matrico in jo tudi ročno odtisnejo.

Galerija slik:

Galerija slik by Nika is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Uporabljena programska oprema:

Učni načrt – Program osnovna šola, Likovna vzgoja, Učni načrt

Refleksija:

Pri pripravi prve projektne naloge sem se naučila kako dodati licenco lastnim slikam in da je pomembno, kaj vse zajamemo v fotografijo – pozorna sem bila predvsem na to, da bi bilo na slikah čim manj motečih predmetov ali senc. Če bi imela več časa za izdelavo prve objave, bi verjetno prebrala več o tem, kako otrokom na čimbolj razumljiv način razložiti, kako izvajamo grafično tehniko in potem bi bili opisi pri fotografijah verjetno bolj natančni oziroma razumljivi.

Največ časa sem posvetila fotografiranju, saj sem res želela zajeti fotografije, ki bi resnično imele pomen za učence 2. razreda, ki o grafiki najvrjetneje še ne vedo prav veliko in da bi mogoče že same fotografije navdušile učence, da grafično tehniko poskusijo tudi sami. Menim, da sem glede na smernice in zahteve, ki so bile podane za 1. projektno nalogo, delo opravila uspešno. Fotografije, ki sem jih zajela so kvalitetne in brez motečih elementov v ozadju. To, da sem se trudila pripraviti gradivo, ki bi bilo čimbolj primerno za učence, mi bo seveda koristilo tudi pri študiju in na moji poklicni poti, saj je to eden od bistvenih delov učiteljeve priprave.

V času študija mi bo bistveno koristilo tudi to, kako dodati pravo licenco, katere slike sploh lahko uporabim v svojih delih in če jih lahko spreminjam. Menim tudi, da kljub temu da lahko zahteva zajemanje primernih fotografij kar nekaj časa, se bom, ko bom začela opravljati poklic učiteljice, z večjim veseljem lotila priprave lastnih fotografij za pomoč pri razlagi, saj na spletu ni vedno mogoče najti primernih fotografij z ustrezno licenco – če pa jih bom pripravila sama, s tem ne bo težav in tudi prikazovale bodo točno tisto, kar mi bo pomagalo pri razlagi neke učne snovi.

Pri izdelavi te projektne naloge mi je bilo najbolj všeč fotografiranje in obdelava fotografij, verjetno zato, ker tudi v prostem času rada fotografiram. Najmanj v veselje pa mi je bilo pisati o digitalni tehnologiji, ne zato, ker ne bi bilo pomembno, ampak zato, ker mi je bilo ostalo delo preprosto veliko bolj zanimivo.

(Skupno 20 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost