Od semena do sončnice – fotografski material

2.razred, spoznavanje okolja, TEMATSKI SKLOP: živa bitja

Cilji:

  • znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo
  • znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev

POMEN DIGITALNE TEHNOLOGIJE ZA BODOČEGA UČITELJA razrednega pouka: Digitalna tehnologija postaja vedno večji del našega vsakdana, zato je pomembno, da jo kot bodoči učitelji razrednega pouka dobro poznamo. Po mojem mnenju je ključno predvsem upoštevanje načel varovanja osebnih podatkov in ohranjanja digitalne identitete. Zavedati se moramo pomena varovanja svojih osebnih podatkov kot tudi podatkov svojih učencev. S tem lahko namreč zagotovimo, da se ti podatki ne uporabljajo neprimerno in nepooblaščeno. Poleg tega moramo bodoči učitelji biti pozorni tudi na previdnost pri objavljanju vsebin ter profesionalnost v digitalnem svetu. S pravilno uporabo digitalne tehnologije lahko bodočim učencem ponudimo dostop do sodobnih orodij za učenje in s tem obogatimo njihove učne izkušnje.

Slika je pridobljena s pixabay license.

V 2. razredu se učenci pri predmetu spoznavanje okolja preko vsebine Razvoj rastline srečajo z dvema učnima ciljema. Prvi se navezuje na pogoje, ki jih rastline potrebujejo za dobro rast. Znati morajo dokazati, da so za življenje rastlin ključnega pomena zrak, voda z rudninskimi snovmi in svetloba. Poleg teh dejavnikov pa ne smemo pozabiti tudi na primerno prst, ki je za rastline pomemben vir hranilnih snovi.

Pogoji za rast sončnice by University student is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Drugi cilj pa se navezuje na kalitev rastlin. S poskusi morajo ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev ali potaknjenecev. Z mojim primerom sončnice sem dokazala, da lahko rastlina zrase iz semena.

V cvetlični lonček posadimo seme sončnice približno 2 do 3 centimetre pod zemljo in ga dobro zalijemo. Sončnica potrebuje preko njenega celotnega procesa rasti veliko vode, na kar moramo biti še posebaj pozorni. Po posaditvi se začne kalitev, ki se zaključi, ko klični listi podrejo skozi zemljo na površje. Sledi razvoj listev, ki se postopoma razgrnjajo. Najprej se pojavita prva dva, nato štirje in tako si sledijo dokler ni vseh osem listov razgrnjenih. Razvoju listov sledi podaljševanje stebla in nato razvoj socvetja. Šele nato pride do cvetenja, pri katerem dobi sončnica nam znano obliko velikega rumenega cveta. A to še ni zadnja faza rasti sončnice, kot bi lahko zmotno sklepali. Sledi še razvoj plodu in njegovo zorenje. To je rožka oziroma nekoliko bolj znan izraz sončnično seme.

Rast sončnice by University student is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

REFLEKSIJA DELA in SAMOVREDNOTENJE:

Zame je bil ta projekt in vse povezano z njim popolnoma novo. Od objavljanja na spletišču do urejanja fotografij in licence zanje. Naučila sem se uporabljati aplikacijo Photoscape X in spoznala, kaj moramo paziti že pri ustvarjanju fotografije, da bo v nadaljevanju urejanje lažje in hitreje opravljeno. Če bi imela nekoliko več časa bi prav na to področje usmerila še nekoliko več energije in izdelek izpopolnila. Predvsem bi že narejene fotografije poskušala bolje urediti.

Največ časa sem posvetila urejanju objave. Sama sem namreč velik perfekcionist in mi je zelo pomembno, da objava lepo izgleda in je poleg tega čim bolj pregledna in uporabna. Pomembno mi je bilo, kako so deli porazdeljeni in kaj objava sporoča.

Menim, da sem se dobro odrezala, glede na to, da je bilo vse to zame popolnoma novo. Kljub temu pa se zavedam, da je še veliko prostora za izboljšave. Glede na kriterij ocenjevanja bi nekoliko več časa posvetila točki, ki se nanaša na kakovost ustvarjenih fotografij.

Pridobljeno znanje mi bo koristilo tako tekom kot tudi po zaključku študija. Ne le na moji poklicni poti, ampak tudi v vsakdanjem življenju. Kot bodoča učiteljica razrednega pouka bom tako z lahkoto pripravila objavo namenjeno učencem, s katero jim bom olajšala in popestrila učenje. Objava pa bo lahko namenjena tudi staršem, s katero bom na hitrejši in bolj praktičen način z njimi delila pomembne informacije in obvestila.

Pri projektu sem najbolj uživala med urejanjem objave in pripravo fotografskega materiala. Nekoliko več časa sem porabila za pripravo besedila, ki objavo gradi. Trudila sem se namreč, da bi bila objava kar se da informativne narave in to na način, da bi bila razumljiva tako učiteljem kot tudi učencem drugega razreda. Ciljna publika učnih ciljev, iz katerih je moj projekt izhajal, so namreč prav ti.

Projekt mi je bil všeč. Za v prihodnje bi mogoče le nekoliko bolj natančno napisala navodila glede besedila, ki mora sestavljati objavo. Natančnejša bi bila v sami vsebini in tudi dolžini te, ki jo mora obsegati objava prvega projekta. V sami definiciji pa mi je projekt zanimiv in menim, da je dobro zastavljen, saj je v eni objavi zaokroženo veliko uporabnih in zanimivih dejanj oziroma nalog. Predvsem pa takih, ki jih mora bodoči učitelj razrednega pouka do dobra poznati in znati tudi uporabljati.

UPORABLJENE POVEZAVE V PROJEKTNI NALOGI:

VIRI:

(Skupno 16 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost