Kako fotografirati fižol v kozarcu?
Na razredni stopnji učenci pri spoznavanju okolja izvajajo projektno delo, pri katerem spremljajo rast rastline pod različnimi pogoji. Najpogosteje spremljajo rast fižola glede na prisotnost ali odsotnost svetlobe, vode in toplote. Spremembe pri kalitvi in rasti fižola spremljajo tako, da kozarce s fižoli redno fotografirajo in opazujejo. Vsako fotografijo naslovijo in datirajo. V interaktivnem videoposnetku Kako fotografirati fižol v kozarcu? je izpostavljenih šest napotkov, kako ustrezno fotografirati fižol v kozarcu, da nastane dobra fotografija, ki je posledično uporabna za opazovanje sprememb v rasti fižola. Vključuje pet nalog za sprotno ponavljanje in preverjanje razumevanja navodil, ki so predstavljena v njem.
Interaktivni videoposnetek je namenjen učencem razredne stopnje pred opravljanjem projektnega dela opazovanja rasti rastline, prav tako pa njihovim učiteljem, da obnovijo, na kaj je pomembno učence opozoriti pri dajanju navodil za fotografiranje. Učitelj lahko povezavo do tega videoposnetka posreduje učencem, ki so bili na dan podajanja ustnih navodil odsotni od pouka, da se seznanijo z navodili za fotografiranje.
Cilj videoposnetka je, da učenci usvojijo šest osnovnih sestavin dobrega fotografiranja in samostojno posnamejo fotografije, ki so uporabne za izobraževalne namene, tj. za opazovanje sprememb v rasti fižola s primerjavo fotografij.
Kako fotografirati fižol v kozarcu? by Klara is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Viri pri ustvarjanju interaktivnega videoposnetka
Videoposnetek sem ustvarila s spletnim orodjem Canva. Vanj sem vključila fotografije in videoposnetka, ki sem jih posnela sama. Glasbeno podlago sem zaigrala na citre in se posnela s pametnim telefonom z aplikacijo snemalnik zvoka. Izvajala sem skladbo Freddyja Goldna: Take it away. Pri sestavljanju besedila, ki sem ga zvočno posnela in vključila v videoposnetek, sem povzemala svoje pridobljeno znanje in izkušnje ter prispevek Fotografiranje za začetnike – nasveti s spletne strani informacija.net. Videoposnetek sem s h5p vtičnikom v Arnes spletu spremenila v interaktivni video.
Samorefleksija
Pri ustvarjanju interaktivnega videoposnetka sem se naučila uporabljati h5p vtičnik v Arnes spletu. Poleg tega sem ponovila, kako ustvariti licenco z Beta Chooser-jem in jo vstaviti v prispevek v Arnes Splet, kako objaviti videoposnetek v Arnes Video storitev in kako vstaviti video datoteko v Arnes Splet. Pri ustvarjanju sem imela največ težav z iskanjem kratke kode in H5P povezave na Arnes Video storitvi, saj nisem vedela, da je njuna vidljivost oz. dostopnost povezana z izbiro vidnosti in urejanju naprednih nastavitev pri urejanju podatkov o posnetku za objavo v Arnes Video storitvi. Zelo sem bila ponosna, ko sem sama odpravila težavi in našla kodo ter povezavo. Slednje mi je vzelo veliko časa, še več pa mi ga je vzelo urejanje videoposnetka v Canvi ter usklajevanje govorjenega besedila z videoposnetkom. Če bi imela več časa, bi videoposnetek pred objavo v Arnes Video storitvi dala na ogled nekaj učencem razredne stopnje, da bi dobila povratno informacijo o tem, ali jih premikajoče se ozadje moti pri spremljanju in razumevanju vsebine.
Menim, da sem strokovno ustrezno predstavila temo fotografiranje fižola, upoštevala sem smernice za obliko predstavitve in vključila različne predstavne oblike informacij (fotografije, videoposnetke, grafike ipd.). Videoposnetku sem dodala različne tipe interaktivnih nalog, ki preverjajo gledalčevo spremljanje in razumevanje vsebine videoposnetka. V objavo sem vključila opis vsebine, namen, imenovala ciljno publiko, navedla cilja in v objavo vdelala interaktivni video z licenco. Navedla sem vire in smiselno dodala povezave do spletnih strani. Pri pripravi besedila ob videoposnetku bi lahko povzemala več različnih virov. Zadovoljna sem s svojim delom za ta projekt. Namenila sem mu dovolj časa.
Pridobljeno znanje bom lahko uporabila kot učiteljica, saj bom lahko ustvarila interaktivne videoposnetke za učence za ponavljanje ali preverjanje znanja pred ocenjevanjem. Z njimi bom učence motivirala za učno snov in posledično si bodo več zapomnili. Tudi tekom študija lahko izdelam interaktivni videoposnetek za študente in ga uporabim kot povzetek na koncu predstavitve seminarske naloge.
Najljubše mi je bilo urejati videoposnetek v Canvi (dodajati animacije, izbirati barve in pisave ipd.), najtežje pa mi je bilo, ko sem naletela na dve že prej omenjeni težavi. Hvaležna sem, da so v spletni učilnici objavljene povezave do video vodičev za posamezne korake do končane projektne naloge. Brez njih bi se na spletu in pri objavljanju počutila izgubljeno v vseh možnostih, ki so mi na voljo, in ne bi uspešno naredila projekta. Študente bi spodbudila, da videoposnetek ustvarijo med semestrom, ne šele na koncu. Da bi bil projekt boljši, bi dodala, da mora interaktivni video rešiti vsaj nekaj osnovnošolcev na razredni stopnji in povedati, kako se jim je zdel. Povratno informacijo bi študent zapisal k refleksiji.