RAZVOJ RASTLINE – FIŽOL
Tema moje projektne naloge je kalitev rastlin. Rastline so živa bitja, ki za svoj razvoj potrebujejo vodo, svetlobo, zrak in sončno svetlobo. Pri poku, bi to temo najlažje obravnavali s pomočjo poskusa od semena do rastline. Učenci bi pri poskusu aktivno sodelovali, s seboj bi prinesli steklene kozarce. Mi kot učitelji bi pripravili semena hitro rastočih rastlin, kot so fižol, grah, vodna kreša ali timijan. V razredu bi skupaj pripravili poskus in ga nato vsak dan sproti opazovali. Opažanja bi beležili v tabelo, kot opis opažanj s pripadajočo skico. Druga izvedba je samostojno delo doma. Učencem bi podali navodila, poskus pa bi izvedli doma. Rezultate bi beležili v tabelo ter jih dokumentirali s fotografijami.
RAZRED: 2. razred
PREDMET: spoznavanje okolja
TEMATSKI SKLOP: živa bitja
OPERATIVNI CILJI:
- znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo,
- razumejo, da rastline gojimo za hrano (polje in vrt) in da za pridelavo potrebujemo orodja in stroje,
- znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev.
IZVEDBA POSKUSA – OD SEMENA DO RASTLINE
Za poskus bomo potrebovali: steklen kozarec za vlaganje, papirnate brisačke, seme fižola, vodo in sončno svetlobo.

potrbscine_za_vzgojo_fizola by marjetica is licensed under CC BY-SA 4.0
Za začetek poskusa moramo fižol namočiti v vodo in ga pustiti namakati v vodi čez noč.
Z navlaženimi papirnatimi brisačami napolnimo steklen kozarec. Nato položimo semena fižola med vlažne papirnate brisače, tako da je seme fižola med steklom in papirnatimi brisačkami. V kozarec damo vsaj tri semena fižola, saj se lahko zgodi, da kateri izmed semen ne bo skalil. Kozarec postavimo na mesto, kjer je sončna svetloba in sobna temperatura (npr. na okenski polici). Med izvajanjem poskusa smo pozorni, da so brisačke ves čas vlažne.

nastavitev_poskusa by marjetica is licensed under CC BY-SA 4.0
GALERIJA SLIK KALITVE FIŽOLA:








od_semena_do_rastline by marjetica is licensed under CC BY-SA 4.0
POVEZAVE:
- urejanje slik: PhotoScapeX
- učni načrt: učni načrt – spoznavanje okolja
- ustvarjalnik licence: Beta Chooser
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Tekom projektne naloge sem se naučila veliko novega, predvsem o pomenu avtorskih pravic in kako jih ustvariti. Prav tako sem se naučila uporabe povezav. Kdaj je primerno uporabiti povezavo, ki nam jo odpre znotraj istega zavihka in kdaj v novem. V primeru, da bi imela več časa, bi dodala še kalitev v temnem prostoru in brez vode. S tem bi lahko prikazala, da sta voda in svetloba ključnega pomena za razvoj nove rastline. Pri sami izvedbi bi izboljšala fotografiranje, saj nekatere izmed slik niso tako ostre in jasne. Največ dela sem posvetila izdelavi same objave. Največ časa sem porabila, ker je na tem področju moje znanje še zmeraj šibko. Znanje in spretnosti še pridobivam, pri čemer mi je bila ta naloga v izziv in hkrati v spodbudo za nadaljnjo učenje na tem področju. Pri samem projektu mi je bilo najljubše izvajati poskus, najmanj pa samo ustvarjanje spletne strani. Vendar mi bo pridobljeno znanje pomagalo tekom študija, kot pa tudi pri moji poklicni poti. S pridobljenim znanjem o licencah, ustvarjanju povezav in urejanju slik, bom lahko pripravila boljše in ustreznejše projektne naloge in kasneje tudi gradiva za svoje učence, pri čemer ne bom kršila avtorskih pravic, hkrati pa ustrezno zaščitila svoje delo. Svoje delo vrednotim, kot ustrezno glede na kriterij. Projektna naloga se mi zdi smiselno oblikovana in nazorna. Pri slikah pa bi lahko bila kakovost boljša.