PEŠEC IN KOLESAR V PROMETU

Tekom šolanja v osnovni šoli učenci postajajo samostojni udeleženci v prometu. Pomembno je, da se naučijo, kako se je potrebno v prometu obnašati, kakšna pravila morajo upoštevati in kako lahko postanejo varni kolesarji. vse to lahko dosežemo z uporabo avtorskih fotografij, s katerimi lahko na realen način približamo temo. K tem vključujemo opremo kolesarja in kolesa, varno vožnjo, prometne znake, oznake na cestiščih, prečkanje ceste in zavijanje levo in desno.

UČNI NAČRT:

Predmet: spoznavanje okolja

Razred: 3., 4., in 5. razred

Učni cilji:
~ Ugotovijo, kakšen pomen imajo posebna pravila za promet.
~ Pojasnijo, da je za varnost prometa pomembno, da so udeleženci v prometu pozorni na druge.
~ Poimenujejo in opišejo sestavne dele in obvezno opremo kolesa in ga znajo pravilno vzdrževati.
~ Utemeljijo, kakšen je pomen varnostne čelade pri vožnji s kolesom.
~ Razložijo, čemu so namenjeni signalna oprema vozil in pešcev ter prometni znaki.
~ Izdelajo zemljevid s prometnimi znaki.
~ Razložijo in utemeljijo pomen ravnanja v prometu skladno s predpisi in glede na razmere na cestišču.

OPREMA KOLESARJA IN KOLESA:

Brez kolesa ni kolesarja, toda vsako kolo ni varno. Kolo mora biti primerne velikosti, mora biti tehnično brezhiben in mora imeti vso obvezno opremo. Med obvezno opremo sodijo prednja in zadnja zavora, belo sprednjo in rdečo zadnjo luč, zadnji odsevnik rdeče barve, rumene odsevnike na pedalih, rumene bočne odsevnike in zvonec.

Tudi kolesar mora biti zaščiten. Kolesarska čelada je najpomembnejša obvezna oprema, ki jo lahko ima kolesar. Ta je obvezna za mladostnike do 18 leta starosti. Ob morebitnih padcih nas ščiti pred poškodbami glave.

Kolesarska čelada by Spelcas is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

PRAVILNA HOJA IN VOŽNJA S KOLESOM:

Osnovno pravilo pri varni hoji je, da pešec hodi po pločniku, čim bolj stran od ceste. Če pločnika ni, hodimo po levi strani, da opazimo vozila ter se jim pravočasno odmaknemo.

Hoja po pločniku by Spelcas is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

S kolesom pa se vozimo po ustrezno označenih kolesarskih poteh. Te so večinoma rdeče barve.

Kolesarska steza by Spelcas is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Prometni znaki:

Vsi udeleženci v prometu so dolžni upoštevati prometne znake. Delimo jih na znake za nevarnost, znake za prepovedi in omejitve, znake za obveznost in znake za obvestila. Pomembno je vedeti kaj določeni znaki pomenijo, ne samo za našo varnost, temveč tudi za varnost drugih. Primeri takšnih znakov so konec kolesarske poti, označba kolesarske poti ali steze, prednost pred vozili iz nasprotne smeri, stop znak, znaki za prehode za pešce…

Prometni znaki by Spelcas is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Konec kolesarske steze by Spelcas is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Prečkanje ceste:

Pri prečkanju ceste moramo biti še posebej pazljivi na dejavnike okoli nas. Preden prečkamo cestišče pogledamo najprej levo, nato desno in zopet levo. S tem se prepričamo, da iz nobene smeri ne prihaja avtomobil. Prečkamo jo na prehodu za pešce oziroma na prehodu za kolesarje, če smo na kolesu (kolesarski stezi). Če cesto prečkamo na prehodu za pešce, kjer ni označene kolesarske steze, moramo s kolesa sestopiti in ga potiskati ob sebi.

Pogled levo, desno, levo by Spelcas is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Prečkanje ceste by Spelcas is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Zavijanje desno in levo:

Ko zavijamo desno, se držimo desnega roba vozišča. Pravočasno moramo nakazati smer zavijanja z iztegnjeno desno roko. Preden zapeljemo v križišče pogledamo levo in desno in nazaj čez desno ramo ter tako preverimo, da nikogar ne oviramo. Za tem krmilo primemo z obema rokama in zavijamo.

Pri zavijanju v levo moramo biti še bolj pazljivi in pozorni. Najprej pogledamo nazaj čez levo ramo in se prepričamo, da je za nami vozišče prosto. Nato nakažemo spremembo smeri z iztegnjeno levo roko ter ponovno preverimo ali je vozišče za nami prosto z pogledom nazaj. Upočasnimo vožnjo in se pripravimo, če bo potrebno ustaviti. Zapeljemo v križišče, pustimo avte, ki imajo prednost mimo ter v loku zavijemo k desnemu robu vozišča in nadaljujemo pot.

Zavijanje levo by Spelcas is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

SAMOREFLEKSIJA:

Tekom projektne naloge sem se naučila ustvariti svojo prvo objavo, naučila sem se spremeniti format fotografij, prepoznati določene licence, naučila sem se tudi kako sama dodam licenco, kako ustvariti link do nove spletne strani ter kako oblikovati slike in celotno objavo. Če bi imela več časa bi podrobneje opisala celotno temo, saj znanja ni nikoli več, nanizala bi več slik, mogoče tudi kakšen videoposnetek. Največ časa sem se posvetila resoluciji slik ter dodajanju licenc, saj je to zelo zahtevno in hitro se lahko zmotiš in sliko nepravilno označiš. Menim, da sem se za svojo prvo objavo zelo potrudila, zajela vse kar je bilo potrebno, a vedno so možne izboljšave. Pridobljeno znanje bom lahko uporabila pri iskanju slik za učne liste, saj je pomembno upoštevati licence. Prilagoditi format slike, brez da pokvariš kakovost je koristno pri optimalni uporabi prostora. Najljubša snov stvar pri projektni nalogi mi je bilo to, da sem ponovno obnovila pravila pri kolesarjenju. Zanimivi mi je bilo tudi spreminjati resolucijo slik. Najmanj so mi bile všeč licence, saj se pri njih hitro lahko zmotiš in moraš biti zelo pazljiv. Mogoče bi lahko bila natančnejša navodila, kaj vse more vsebovati besedilo in zraven ponujen primer po čem naj se zgledujemo, torej katera objava je bila dobro ocenjena in katera ne.

POVEZAVE:

PhotoscapeX

Beta license chooser

Učni načrt Spoznavanje okolja

(Skupno 29 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost