Pešec in kolesar v prometu
Tema, ki sem si jo izbrala, se mi zdi zelo aktualna za učence v osnovni šoli. V prvi razred osnovne šole učenci hodijo s starši, kjer se spoznavajo z varno potjo v šolo in prometnimi znaki. Veliko učencev se že zgodaj nauči voziti kolo in pri tem je pametno, da poznajo pravila in znake. To znanje bodo rabili vsak dan v svojem življenju in se mi zdi pravilno, da se z osnovami srečajo čim prej. V prvem razredu bi otrokom približala to temo tako, da bi jih vprašala, kako prihajajo v šolo in jih seznanila s potjo in prometnimi znaki v okolici šole. V višjem razredu pa bi vprašanja le še stopnjevala in imeli bi kakšne delavnice.
UČNI NAČRT:
Predmet: Spoznavanje okolja
Razred: 1., 2. in 3.
Cilji:
v 1. razredu poznajo pravila varne hoje in znajo opisati, kaj pomenijo prometni znaki, pomembni za pešce in kolesarje,
v 2. razredu poznajo pomen prometnih znakov, ki jih srečujejo na svoji poti v šolo in znakov, pomembnih za vedenje pešcev,
v 3. razredu znajo razložijo pomen prometnih znakov pomembnih za vedenje kolesarjev,
Obvezna oprema kolesarja
Čelada je najpomembnejša oprema kolesarja. Res je, da je obvezna do 18 leta, a je zelo priporočljivo, da jo uporabljajo tudi starejši. Na kolesu je priporočljivo imeti zaprto obutev in vidna svetla oblačila. Kolo mora imeti obvezno opremo: zavore, zvonec, belo sprednjo in rdečo zadnjo luč, odsevnike na pedalih.



Obvezna oprema kolesarja by Piuč is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Ko želi kolesar čez prehod za pešce, mora počakati na zeleno luč. Pri zeleni luči gre čez prehod za pešce peš ob kolesu. Če je ob prehodu narejen prehod tudi za kolesarje, se čez tak prehod pelje na kolesu.



Pravilno s kolesom čez cesto by Piuč is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Tako kot kolesar, mora tudi pešec čakati pri semaforju na zeleno luč. Pravilno je, da prečka cesto po prehodu za pešce, ne pa kjerkoli si zaželi.



Prvi dve sliki sta pravilno ravnanje pešca, tretja pa napačno ravnanje by Piuč is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Povsod, kjer hodimo ali se peljemo srečamo zelo veliko prometnih znakov, na katere je treba biti pozoren in jih je treba upoštevati. Za primer sem slikala nekaj znakov, ki sem jih našla v bližini doma. Na prvi sliki vidimo znak, ki pomeni, da je enosmerna cesta in se vozila lahko peljejo samo v eno smer, kolesarji pa se lahko vozijo v obe smeri. Druga slika nam prikazuje stop znak, pod njim vidimo, da vozila lahko zapeljejo samo levo in desno. Spodaj na znaku piše razen kolo, kar pomeni, da kolesarji lahko vozijo v vse smeri, torej tudi naravnost. Znak na tretji sliki nam sporoča, da morajo, zaradi del na pločniku in cesti, pešci in kolesarji zaviti levo čez cesto, da se umaknejo gradbišču.



Prometni znaki by Piuč is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Refleksija
▪ Kaj sem se novega naučil/-a v tem projektu?
Pri tem projektu sem spoznala, da imam v okolici svojega doma veliko znakov. Živim v strogem centru Ljubljane, kjer so ceste večinoma zaprte za promet. Kot pešec moram biti zelo pozorna predvsem na kolesarje, ki se lahko vozijo po tem delu mesta, čeprav so velikokrat prehitri. Ponovila sem tudi, da bom še naprej varna v prometu kot pešec in kot kolesarka.
▪ Če bi imel/-a več časa, bi dodal/-a, spremenil/-a, izboljšal/-a …
Za projektno nalogo sem imela dovolj časa. Za nalogo sem se potrudila tako, da ne bi nič spreminjala ali dodajala.
▪ Kateremu delu sem posvetil/-a največ časa in zakaj?
Največ časa sem posvetila fotografijam. Najprej sem morala v okolici svojega doma najti nekaj znakov in primernih okoliščin, kjer bi lahko slikala. Prosila sem očija, če bi mi lahko pomagal pri izdelavi tega projekta kot statist s kolesom. Skupaj sva se na kolesu odpravila v okolico doma, kjer sva našla nekaj primernih situcij in jih fotografirala. Na koncu sem morala še sama doma fotografije urediti.
▪ Kako ocenjujem svoje delo glede na podan kriterij ocenjevanja?
Glede na kriterije menim, da bom večino točk pridobila. Kakšno točko bom morda izgubila pri besedilnem pojasnjevanju ali pri kakovosti fotografij.
▪ Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/-a tekom študija in na svoji poklicni poti?
Urejanje slik bom lahko uporabila kadarkoli tekom študija ali za svojo poklicno pot. Dodatno sem se naučila uporabljati zaščito avtorskih pravic, kar se mi tudi zdi zelo uporabno, saj bom lahko na seminarjih uporabljala svoje slike in jih drugi ne bodo smeli uporabljati, ker bodo zaščitene.
▪ Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Najboljše mi je bilo, ker sem si lahko sama izbrala temo ter urejanje slik, saj sem jih lahko uredila kot je meni všeč. Najmanj všeč mi je bilo, ker so vaje zelo narazen. Z nekaterimi stvarimi, ki smo jih delali na vajah, sem se prvič srečala, zdaj mi je bilo doma težje, da sem se še enkrat spomnit vsega, ker je minilo že zelo veliko časa.
▪ Kaj bi spremenil/-a v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Sam projekt se mi zdi zelo dober, tako da ne bi nič spreminjala. Zdi se mi, da smo dobili veliko pomembnih informacij, ki bodo uporabne za nadaljnje izobraževanje in poklicno pot.
Uporabljene povezave: