Poglej navzgor, spoznaj drevesa!
Poglej navzgor, spoznaj drevesa! Drevesa so del našega vsakdana, a jih pogosto spregledamo. Si že kdaj pogledal visko v krošnjo drevesa in se vprašal, kako se imenuje?
V 4. razredu učenci spoznavajo naravo okoli sebe. Učijo se prepoznavati najpogostejše drevesne vrste ter njihove značilnosti. V učnem načrtu predmeta naravoslovje in tehnika, sta navedena naslednja cilja:
- prepoznati najpogostejše drevesne in grmovne vrste, ki rastejo v ožjem okolju (po listih, cvetovih in plodovih),
- prepoznati les najpogostejših drevesnih vrst v ožjem okolju,
Z učenci bi snov obravnavala v naravi, saj je narava učilnica na prostem. Skupaj bi si ogledali različne drevesne vrste, ter opazovali njihova debla, plodove ter cvetove. Med seboj bi jih ločili med iglavci in listavci. Med ogledom bi nabrali plodove, lubej ter liste in jih nesli s seboj v učilnico. Učence bi razdelila po skupinah, v katerih bi s pomočjo določevalnih ključev, določili posamezne vrste dreves.
Divji kostanj



Breza



Bor



Smreka



Učenci bi spoznali glavne razlike med iglavci in listavci, znali bi jih opisati. Učencem, bi dala za nalogo naj tudi sami izdelajo določevalni ključ za drevesa katera smo spoznali, jih med sabo razlikovali in se pogovorili o njihovih značilnostih.
Z njimi bi se pogovorila tudi o pomenu dreves za življenje na zemlji. So pomembni prozivajalci zraka, dajejo nam senco, plodove (katere lahko tudi zaužijemo) in les, iz katerega lahko izdelujemo pohištvo, z njim se lahko tudi grejemo. Poleg tega imajo pa še eno zelo pomembno nalogo in sicer da zagotavljajo življenjski prostor veliko živalim.

Zdaj vemo, da se lahko veliko naučimo, če le pogledamo navzgor!
Samorefleksija
Proces priprave spletnega prispevka je bil zame izziv, hkrati pa priložnost za učenje in ustvarjalno razmišljanje. Največji težav mi je predstavljalo fotografiranje, saj sem bila primorana, zaradi časovne stiske, fotografirati v dežju, oziroma na slabši svetlobi. V prihodnje si bom za ta del vzela več časa in fotografirala v ugodnejših vremenskih pogojih. Pri razmišljanju, kako bi snov predstavila učencem, sem želela, da je snov predstavljena na interaktiven, zanimiv način in verjamem, da mi je to v veliki meri uspelo. Naloga mi je bila všeč, ker sem lahko združila različna znanja in spretnosti, hkrati pa sem razmišljala, kako podajati vsebino učencem na zanimiv in njim primeren način. Menim, da mi bo tovrstna izkušnja zelo koristila pri nadlanjem delu kot učiteljica razrednega pouka.
Slike sem urejala z PhotoScapeX, licence sem ustvarila z BetaChooser.