Sprehod skozi drevesne vrste

Moja izbrana tema, ki jo bom uporabila pri izdelavi vseh treh projektnih nalog, se nanaša na DREVESNE VRSTE, saj menim, da je prepoznavanje dreves s katerimi smo obdani zelo pomembno.

Drevesa so rastline, ki najbolj zaznamujejo gozd, brez njih gozda ter veliko živali, ki jim gozd predstavlja dom, ne bi bilo. Zato bi učence najprej popeljala v gozd, kjer bi si skupaj ogledali nekaj najpogostejših vrst dreves, ki jih najdemo v Sloveniji. Zelo se mi zdi pomembno, da otroci najprej vidijo drevesa v fizični obliki, se jih dotaknejo, jih povonjajo, saj bo to omogočalo hitrejše pomnenje. Ene zmed najpogostejših drevesnih vrst, ki bi jih v gozdu našli so smreka, bukev, leska, javor, jelka, hrast, bor, ter v pomladnem času zelo hitro, zaradi lepih cvetov, opazno divjo češnjo. Ob robu gozdov na travnikih pa bi poiskati tudi vrbo, ki jo prepoznamo po podolgovatih listih in sivem lubju. Ob prihodu nazaj v razred bi videne drevesne vrste otrokom natančno predstavila s pomočjo PowerPoint prezentacije, ki bi vsebovala fotografije dreves, njihovega lubja, cvetov, listov ter plodov. Za izvedbo prezentacije bi potrebovala fotografije različnih vrst dreves, ki so polne barv, da pritegnejo otrokovo pozornost ter da nazorno vidi odtenke barv listja, cvetov in lubja. Slike morajo biti tudi jasne in nazorne, da otrok prepozna drevo po vseh svojih ključnih lastnostih. Na koncu predstavitve pa bi se tudi pogovorili o nevarnostih, ki prežijo na gozd, predvsem na drevesa.

Učni cilji na izbrano temo v 4. razredu osnovne šole pri predmetu naravoslovje in tehnika:

  • prepoznati najpogostejše vrste rastlin, živali in gliv v neposrednem okolju
  • prepoznati najpogostejše drevesne in grmovne vrste, ki rastejo v ožjem okolju (po listih, cvetovih in plodovih)

Vrste dreves by Koper is licensed under CC BY 4.0

Uporabljeni viri in programska oprema:

Refleksija in samovrednotenje dela:

V tem projektu sem se naučila veliko novih stvari pa tudi le osvežila spomin o uporabi programa Arnes splet, predvsem kako vstaviti fotografije oziroma galerijo fotografij, dodati napis vsaki sliki posebej, kako ustvariti licenco s pomočjo Beta Chooser in se naučila pomena le teh. Če bi imela več časa oziroma tudi priložnosti za kaj takega, bi se popeljala po različnih regijah Slovenije in poiskala različne vrste dreves, ki so značilne za posamezne regije, tako sem lahko uporabila le vrste dreves, ki so predvsem najdene po gozdovih v Gorenjski regiji. Tako bi moje slike prikazovale veliko več drevesnih vrst, ki bi jih obravnavala z učenci na moji poklicni poti. Največ časa sem posvetila prav urejanju fotografij, za kar sem kar uporabila možnost urejanja, ki ga ponuja sistem Apple pod vsako sliko posebej, saj sem bolj domača s tem načinom urejanja, ker ga uporabljam v vsakodnevnem življenju. Izključno zaradi vsakodnevnega uporabljanja urejanja slik, mi je bil ta del projektne naloge najbolj všeč, saj zelo rada fotografiram naravo in nato te slike tudi malo zboljšam, da so bolj polne barv in na oči bolj privlačne. Želela sem, da slike izpadejo lepe in kvalitetne. Po točkah vrednotenja bi si pod prvo točko, besedilno pojasnilo, dodelila 2 točki, saj imam dilemo s pravilnostjo navedenih učnih ciljev. Pod drugo točko, kakovost ustvarjenih fotografij bi si dodelila 4 točk, saj so slike v formatu 16:9, urejene, barvne, poimenovane, skrbi me le njihova resolucija. Pri tretji točki bi si podala vse 2 točke, saj me prav tako skrbi le resolucija slik. Pri zadnjih dveh točkah pa skupno 3 točke od 4. Torej skupno bi si pripisala 11 točk od 15. Znanje, ki sem ga uporabila skozi to projektno delo, bi tekom študija uporabila pri naslednjih projektnih nalogah ter pri urejanju fotografij, ki bi bile uporabne za razne seminarske naloge ali predstavitve. Prav tako mi bo znanje o urejanju fotografij pripomoglo na moji poklicni poti, da bom lahko ustvarjala kakovostne prezentacije/predstavitve in učna gradiva za učence. Skozi ustvarjanje te naloge mi je bil najmanj všeč del samorefleksije, kjer sem se potrebovala oceniti glede na kriterij, saj ne rada ocenjujem svoje delo, predvsem zaradi možnih previsokih pričakovanj, ki te lahko kasneje prizadenejo.

Skozi ustvarjanje moje prve projektne naloge sem zelo uživala ter upam, da sem ustvarila prijeten sprehod skozi drevesne vrste. Zmotilo me je le to, da sem pozabila razne uporabe raznih ogrodij, ker je minilo že nekaj tednov o zadnje uporabe le teh in bi morda potrebovala več vmesne vaje oziroma osvežitve spomina, da bi bil sprehod skozi drevesne vrste manj naporen, vendar še zmeraj porabljenih dovolj kalorij (malo za šalo, malo zares).

(Skupno 6 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost