Živali na kmetiji

PREDMET: Spoznavanje okolja

RAZRED: 3. razred

UČNI SKLOP: Prostor

VSEBINA: Naselje (mesto, vas)

UČNI CILJI: Učenci spoznajo živali in delo na kmetiji.


Na kmetiji lahko srečamo veliko različnih živali, od majhnih do velikih, vsaka pa ima svojo pomembno vlogo. Nekatere živali kmetu pomagajo tako, da mu dajejo mleko, jajca, meso ali volno – to so dragoceni izdelki, ki jih ljudje uporabljamo v vsakdanjem življenju. Druge živali pomagajo pri delu na polju, pri prevozu ali obdelavi zemlje. Nekatere pa niso tam zaradi hrane ali dela, temveč zato, da čuvajo kmetijo in poskrbijo za red, kot na primer pes, ki varuje domačijo, ali mačka, ki preži na miši. Vsaka žival na kmetiji ima torej svoj namen in skupaj ustvarjajo pestro, živahno in uporabno skupnost, brez katere si tradicionalnega kmečkega življenja skorajda ne moremo predstavljati.

V razredu bi to temo z učenci obravnavala tako, da bi jih najprej razdelila v pare oziroma manjše skupine. Vsaka skupina bi nato prejela fotografijo ene kmečke živali, na sliki bo žival jasno in nazorno prikazana v celoti, da jo bodo učenci lahko dobro prepoznali.

Njihova naloga bo dvojna:

  1. Razmislek in zapis koristi – učenci bodo morali skupaj razmislili, kakšne koristi ima kmetija od njihove živali (npr. mleko, jajca, volna, pomoč pri delu, varovanje kmetije ipd.), in to zapisati na list.
  2. Sestava uganke – skupina bo morala o svoji živali sestaviti kratko uganko, ki jo bo nato predstavila sošolcem. Ostale skupine pa bodo ugibale, za katero žival gre.

Ko bodo vse skupine predstavile svoje uganke, bomo skupaj povzeli in se pogovorili o tem, katere živali živijo na kmetiji ter kakšno vlogo ima vsaka izmed njih. Tako bodo učenci na aktiven in sodelovalen način spoznavali življenje na kmetiji in pomen posameznih živali.

Za tak način obravnave teme bomo potrebovali fotografije kmečkih živali, na katerih bo vsaka žival jasno in nazorno prikazana v celoti. Pomembno je, da so fotografije dovolj kakovostne, barvite in pregledne, saj bodo učencem služile kot osnova za prepoznavanje živali in razmišljanje o njihovi vlogi na kmetiji. Slike morajo zajemati celoten videz živali, ne le njenega dela, da bodo učenci lahko opazovali telesne značilnosti, ki jim bodo pomagale pri sestavljanju ugank in pri povezovanju videza živali z njenimi značilnostmi in koristmi za kmetijo. Dobro izbrane fotografije bodo tako podprle opazovanje, spodbujale radovednost in olajšale aktivno sodelovanje pri dejavnosti.


Ovca in jagenčki by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Petelin by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Race by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Čebela by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Konj by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Koza by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Kokoši by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Maček by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Račji mladič by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Osel by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Pes by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Zajec by TK05 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0


Samoreleksija in samovrednotenje

V tem projektu sem pridobila veliko novega znanja in spretnosti, predvsem na področju digitalne obdelave slik in spletnega objavljanja vsebin. Naučila sem se, kako ustrezno urejati fotografije, pripraviti licenco za slike ter kako sestaviti in urediti prispevek za objavo na spletni strani. Delo s PhotoSpace X, mi je bilo v veliko pomoč, saj omogoča preprosto in brezplačno urejanje fotografij, kar bom zagotovo lahko še večkrat uporabila tako med študijem kot tudi kasneje v učiteljskem poklicu (pri pripravi učnih gradiv ali pri urejanju šolske spletne strani). Kar bi spremenila pri svoji projektni nalogi je izbor fotografij, namreč poskrbela bi, da bi vse slike jasno prikazovale celotne živali in ne le njihovih delov. Tako bi bile bolj uporabne za učence, saj bi jim olajšale prepoznavanje živali in razumevanje njihove vloge na kmetiji. Pri projektu mi je bilo najljubše fotografiranje živali (kar mi je tudi vzelo največ časa) – čeprav so bile živali včasih nemirne in težko ulovljive v objektiv, sem pri tem delu zelo uživala. Manj zanimivo pa mi je bilo izdelovanje licenc za slike, saj je to vključevalo precej tehničnega dela, kot je kopiranje in lepljenje povezav, kar ni bilo posebej ustvarjalno. Svoje delo glede na podane kriterije ocenjujem kot solidno. Vem, da bi lahko zajela še bolj nazorne in celovite fotografije živali, vendar menim, da sem kljub temu opravila nalogo zavzeto in z dovolj premisleka. Pri projektu ne bi spreminjala ničesar, saj so bili cilji in kriteriji jasno zapisani in razumljivo predstavljeni. To mi je zelo pomagalo pri načrtovanju in izvedbi naloge, saj sem točno vedela, kaj vse moram vključiti in na kaj moram biti pozorna.


(Skupno 11 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost