Infografika – spletni bonton
Izdelala sem plakat na temo spletni bonton s programom Canva.
Postopek izdelave:
- V programu Canva sem najprej izbrala ozadje svojega plakata pod “Ozadje” v meniju na levi.
2. Pod orodjem “Besedilo” sem izbirala med ogromno pisavami in se odločila za enega. Napisala sem naslov svojega plakata.
3. Kliknila sem na plakat in zgoraj se mi pojavi nova urejevalna vrstica. Izbrala sem “Prilagodi” in malo uredila svetlost, kontrast in vinjtiranje.
4. Za ostalo besedilo sem izbrala drugo vrsto pisave pod orodjem “Besedilo”.
5. Besedilo sem želela kopirati z desnim klikom, nakar mi program pokaže možnost kopiranja in lepljenja s kombinacijami tipk na tipkovnici. Tako sem z gumboma Ctrl + C kopirala besedilo in ga prilepila Ctrl + V.
6. V zgornjem meniju sem izbrala “Text color” in naslovu spremenila barvo.
7. Iz zgornjega menija sem pod “Učinki” izbrala “Dvig” in prilagodila še intenzivnot, da sem polepšala naslov.
8. Spremenila sem pisavo za ostalo besedilo, ker prejšnja ni podpirala šumnikov. V okvirček sem vstavila besedilo.
9. Pod “Elementi” na levi sem našla različne oblike in dodala krog okoli mojega besedila.
10. Našla sem tudi slikico fotoaparata in računalnika, ki ju bom pozneje še postavila na ustrezno mesto.
11. Dodala sem še nekaj besedila in pod oblikami okvirje. Spreminjala sem tudi barve pisav in okvirjev.
12. Iz Pexels sem naložila eno sliko v program in jo našla pod “Naložena vsebina” na levi.
13. Sliko sem obrezala tako, da sem nanjo kliknila, da se mi je pokazala nova orodna vrstica za slike, in kliknila “Obreži”, nato pa “Konec”, ko sem označila, kaj želim odrezati.
14. Med elementi sem našla obliko puščice, ki sem jo zavrtela za 90 stopinj in ji spremenila barvo.
15. Na Pexels sem izbrala še eno sliko, jo naložila in postavila na ekran prej izbrane slikice računalnika. Slika se je avtomatsko prilagodila obliki ekrana računalnika.
16. Nato sem označila naslov in v zgornji orodni vrstici izbrala “Več” (tri pikice) in izbrala “Položaj”. Naslov sem poravnala na sredino.
17. Napisala sem še eno besedilo, ga zavrtela za 30 stopinj in dodala okvir.
18. Za konec sem napisala še nekaj in dodala krivuljo pod “Črte” v elementih. Krivulji sem spremenila barvo, malo sem jo zavrtela, in popravila še postavitev drugih oblik in napisov.
19. Zadnji korak je shranjevanje izdelka. Levo zgoraj sem izbrala “Datoteka” in nato “Prenos”. Desno se mi pojavi okence za izbor vrste datoteke. Izbrala sem JPG in prenesla.
Končni izdelek:
Viri:
Youtube, pridobljeno 20. 8. 2020 s:
Razredni IKT, pridobljeno 20. 8. 2020 s:
Pexels, CC0, pridobljeno 20. 8. 2020 s: https://www.pexels.com/
Refleksija in samovrednotenje:
Ta projekt mi je dal veliko novega znanja, saj sem se vanj bolj poglobila. Naučila sem se naložiti fotografijo v Canvo in postala sem kar suverena v izdelavi plakata. Tudi, če bi imela več časa, izdelka ne bi spreminjala, ker mi je všeč. Mogoče bi naredila pa celo še en nov izdelek.
Težko bi rekla, kaj mi je vzelo največ časa, ker sem pri izdelovanju plakata uživala in se z ničimer nisem posebej zamudila – verjetno pa sem največ porabila za pisanje postopka izdelave.
Zdi se mi, da bo bil izdelek na dan kriterij za osnovno stopnjo več kot zadostoval, ker se mi zdi, da funkcije in orodja, ki sem jih uporabila, ustrezajo zahtevnosti osnovnega kriterija.
Izdelovanje plakata mi je bilo v veselje in najbolj se vidim v vlogi učiteljice, ko bom lahko izdelala podobne plakate o ozaveščanju za na stene razreda ali plakate s slikami in besedilom o povzetku snovi … mogoče pa tudi za kakšne izročke učencem.
Projekt mi je bil nasploh všeč, izpostavim lahko odkrivanje oblik in črt, ki jih nudi program. Najmanj pa mi je bilo všeč pisati postopek izdelave.
Definiciji projekta pa ne manjka nič, ker so bili cilji razloženi in viri ustrezni. Mislim, da je tudi izdelek nastal dobro.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Ime: Petra Novak
Mentorici: mag. Alenka Žerovnik, dr. Irena Nančovska-Šerbec
informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
2019/2020
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
20. 8. 2020