Kreiram splet
Pozdravljeni dragi bralci in bralke!
Naj se vam predstavim. Sem študentka 1. letnika razrednega pouka Univerze v Ljubljani. Moja pot do izbire študija je bila vse prej kot enostavna. Nikoli nisem natančno vedela, kaj si želim početi, ko bom “velika”. Zanimalo me je ogromno različnih področij, med vsemi pa nisem imela enega najljubšega. Prav to spoznanje me je privedlo do razmišljanja, da poklic učitelja združuje vse moje interese. Zdaj sem nadvse navdušena, da bom kmalu svojo radovednost do odkrivanja skrivnosti življenja lahko prenesla na moje bodoče učence.
Odkar pomnim, sem vedno bila rada v družbi otrok. Kot majhna deklica, sem se igrala šolo, si naredila svoj dnevnik, tablo … Z odraščanjem sem skupaj z mamo pazila otroke znancev, zadnja leta, pa sem postala dovolj odgovorna, da tu in tam sama opravim delo varuške.
Poleg šole moj dan ne mine brez športne aktivnosti, kot je tekanje, telovadba, igranje badmintona, odbojke, ali vsaj sprehoda. Če mi ostane še kaj časa, rada igram na klavir, vsekakor pa z glasbo osrečujem tudi druge ljudi okrog sebe. Ravnokar sem v pričakovanju mojega zaključnega orgelskega koncerta, s katerim bom zaključila 4-letno orgelsko izobraževanje.
This work is marked with CC0 1.0
Dosedanja uporaba IKT
Informacijsko-komunikacijska tehnologija je del mojega vsakdana. Z njo sem se prvič srečala v nižjih razrednih osnovne šole, kjer sem se pričela srečevati z Microsoftovimi programi Office 365. Pričelo se je s pisanjem besedil v Wordu, nadaljevalo s PowerPointovimi predstavitvami. V srednji šoli sem pridobila osnovno znanje o uporabi Excela, v času šolanja na daljavo pa sem se dokaj podrobno seznanila z uporabo Teamsov in njim podobnega Zooma. Ves ta čas sem seveda tako kot večina vrstnikov igrala brezplačne internetne igrice, vsak dan pa uporabljam tudi socialna omrežja, kot so Facebook, Instagram, Snapchat, Viber ipd. za povezovanje in komunikacijo z različnimi ljudmi, od prijateljev in staršev do profesorjev. Sedaj, v času študija, sem pridobila največ uporabnih znanj za nadaljnji poklic, k čemur štejem uporabo interaktivnih predstavitev s pomočjo H5P, izdelavo infografik v programu Canva in obdelavo fotografij za objavljanje. Tekom vseh let uporabe IKT, sem spoznala, da nikoli ne bom imela znanja o vseh programih, ampak da se to znanje z vsako uporabo nadgrajuje.
Pomen IKT za razrednega učitelja
Znanje informatike je v zadnjih letih napredovali s svetlobno hitrostjo in prav zaradi tega je že skoraj del vsega, kar nas obdaja, precejšen del je najdemo tudi pri poučevanju. Mi smo tisti, ki se odločimo, če nam bo delo olajšala ali otežila. Sama vem, da bom tehnologijo uporabljala za razlago snovi s PowerPointovimi prosojnicami, video razlagimi iz YouTuba; če bo šola, na kateri bom poučevala imela urejene Arnes spletne učilnice, bodo učencem vse te datoteke in povezave na voljo prav tam.
V primeru pouka na daljavo, morajo učitelji biti seznanjeni z orodji za videokonference (Zoom, MS Teams, Skype … ) in izdelavo spletnih gradiv za učence (PowerPoint, Word, Adobe … ).
Pouk je mogoče popestriti na številne načine, uporabimo lahko interaktivne vprašalnike, kot so Kahoot!, Mentimeter, spletne križanke, reševanje nalog v e-učbenikih in mnoge druge.
Večina šol je že tako modernizirana, da uporablja interaktivne table z lastnostmi, ki učiteljem še dodatno omogočijo boljšo razlago in bolj urejene zapiske učencev in to kaže na vsestransko prisotnost IKT tudi v vzgoji in izobraževanju.
This work is marked with CC0 1.0
Refleksija dela in samovrednotenje
Pri izdelavi projekta sem se naučila, da je za sestavo kvalitetne spletne vsebine potrebno dovolj predpriprave, ki zahteva kar nekaj časa. Za ustvarjanje vsebine moraš poznati ciljno publiko, še bolj pa vsebino o kateri boš pisal. Pri vsakem novem projektu se naučimo novih stvari in morda po ogledu le-tega čez nekaj časa prepoznamo stvari, ki bi jih lahko spremenili, menim pa, da je najpomembnejše, da se za vsako sprotno stvar čimbolj potrudimo, saj le s tem gradimo nova znanja. Pri dotičnem projektu sem se naučila ustvarjati vsebino v Arnes spletu in le to pripraviti za objavo, izbrati ustrezne besede za besedilo, predvsem pa se prvič srečala z ustvarjanjem in izbiro licenc, kar mi je bilo pred predmetom IKT v izobraževanju tuje. Slednjemu sem namenila največ časa, prav tako tudi ustrezni izbiri foografij z CC0 licenco, saj je izmed mnogih ponujenih težko izbrati tisto, ki najbolj sovpada k določenemu tekstu. Pridobljeno znanje je prav tako nadvse uporabno za nadaljnji študij in poklicni poti, saj se bom pri tem srečevala s potrebo po izdelavi spletnih objav kot je ta. Za projektno nalogo sem si vzela dovolj časa, zato trenutno ne bi spreminjala ničesar, verjamem pa, da bi po nekaj več podobnih vsebinah imela več znanja za ustrezno kritično vrednotenje tega članka. Potrudila sem se po svojih najboljših močeh in izdelala vsebino glede na dan kriterij ocenjevanja. Pri vseh stvareh v življenju cenim izzive in tudi ta projektna naloga je bila ena izmed njih; ne glede na to pa mi je bilo najtežje razmisliti o svojem dojemanju IKT v vsakdanjosti, kar pa sem potem z lahkoto le še ubesedila. Pri projektu ne bi spremenila ničesar, saj je odlična popotnica za vse nadaljnje projekte, je ravno prav zahteven, na meji med cono udobja in odkrivanju nečesa novega, zato verjamem, da bi se moral z njim, prav v takšni obliki, srečati vsak, ki vstopa v poklic, ki zahteva poznavanje IKT tehnologije.
Avtor: Leeva, 1. letnik Pedagoške fakultete v Ljubljani, Oddelek za razredni pouk, IKT v izobraževanju
Mentorici: as. mag. Alenka Žerovnik in dr. Irena Nančovska Šerbec
Junij 2021
Kreiram splet by Leeva is licensed under CC BY-NC-ND 4.0