Kreiram splet

Sem študentka 1. letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Že od nekdaj me veseli delo z ljudmi, zato sem odločala med programi socialne pedagogike, specialne pedagogike in razrednega pouka. Na koncu so me prepričali otroci na rojstnih dnevih, saj jih tam animiram in z njimi ustvarjam nepozabne spomine. Tudi na praksi v šoli so bili oni prav tisti, ki so potrdili prepričanje, da sem izbrala pravo poklicno pot.

Moj bodoč poklic zajema kakovostno znanje o uporabi tehnologije. Ta pouku omogoča zabavno, razgibano in dinamično poučevanje. Z lastnim znanjem o tehnologiji lahko otroke povabim v današnji digitalni svet in jih pripravim na lažje učenje in nadaljnje življenje.

Dosedanja uporaba IKT

IKT tehnologijo uporabljam vsakodnevno, saj si šolanja brez nje ne moram predstavljati. Med študijem uporabljam Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, Zoom, Teams in Notability, ki ga uporabljam za pisanje zapiskov na tabličnem računalniku. Večino programov sem uporabljala že v srednji šoli, kjer sem jih tudi podrobno spoznala pri predmetu Informatika. Z njimi sem pisala seminarske naloge, urejala podatke v tabele, predstavljala dodeljene teme in komunicirala z učitelji in sošolci. Program Notability sem spoznala preko Youtuba in prijateljev. Znanje IKT nadgrajujem skozi samostojno delo, vesela pa sem, da imamo predmet, ki nam ponuja digitalne kompetence za delo pri bodočem poklicu.

Uporaba tehnologije doma by KAjda is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pomen IKT za učitelja razrednega pouka

IKT ima vedno večji pomen na področju šolstva in izobraževanja.

Uporaba tehnologije se ne povečuje le v našem vsakdanjem življenju, torej v družbi in med prijatelji, vendar tudi na področju šolstva. Vedno več otrok potrebuje računalnike in programe, ki jim omogočajo, da se lažje učijo in dosegajo boljše rezultate. Za učitelja sta znanje in pravilna uporaba tehnologije zelo pomembna. Prek nje poteka komunikacija s starši, učenci in učitelji, zato morajo učitelji poznati programe E-asistent, E-pošta in Arnes spletne učilnice. Za razgiban in zanimiv pouk lahko učitelj uporabi Kahoot, Mentimeter, Quizlet, interaktivno tablo za demonstracijsko učno metodo in razne druge aktivnosti, s katerimi otrok prejme zanimanje za predmet. Ker se zavedam, kako pomembna je uporaba in znanje IKT bom svojim učencem običajne vsakdanje naloge popestrila in nadomestila s spletnimi (npr. http://cankarzna.splet.arnes.si/1-in-2-razred/ ).

Poleg tega, da učitelj uporablja tehnologiji v razredu, je dobro, da uporabljene programe predstavi svojim učencem, saj jih bodo tako tudi oni lažje in hitreje uporabljali.


Refleksija in samovrednotenje

Pri tej projektni nalogi sem spoznala, da moram pridobiti še veliko znanja o tehnologiji, da bom postala samozavestna in odločna učiteljica, ki pravilno uporablja tehnologijo oziroma določene programe. Pri tem mi bodo pomagale izkušnje – samostojno delo pri predmetu IKT in napake, ki me bodo motivirale, da se bom pri doseganju ciljev še bolj potrudila in odpravila pomanjkljivosti. Največ časa sem porabila pri kreiranju licenc, saj sem se z njimi prvič seznanila prav pri tem predmetu in sem posledično potrebovala več vaje.

Nadgradila sem znanje o dodajanju ustreznih licenc, povezav in iskanju slikovnega gradiva. Bolj dosledno bom upoštevala avtorske pravice in vsaki sliki dodala ustrezno licenco. Vse to mi bo koristilo pri mojem bodočem poklicu in tudi pri vsakdanji uporabi.

Mislim, da moja projektna naloga ustreza kriterijem, saj sem jim strogo sledila in izpisala vse potrebne informacije. Seveda pa se vsaka naloga da izboljšati. Lahko bi še bolj estetsko izoblikovala besedilo in dodala več slik.

Avtor: Ajda Kajdiž

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Serbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 2. 4. 2022

(Skupno 37 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost