SLIKOVNO GRADIVO Z UPORABE RASTRSKE IN VEKTORSKE GRAFIKE

RASTRSKA GRAFIKA

  1. slika:

Opomnik na najpogostejše težave pred obdelavo by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Opomnik na najpogostejše težave po obdelavi by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

2. slika:

Varnost na spletu pred obdelavo by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Varnost na spletu po obdelavi by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Postopek obdelave 2. slike:

1. del postopka by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pri obdelavi fotografije sem najprej uredila kontrast, svetlobo in barve. Tako sem ključavnico poudarila, da se gledalec zamisli o pomenu te ključavnice, ki je postavljena na računalniku.

2. del postopka by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

V nadaljevanju sem dodala meje.

3. del postopka by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nazadnje sem dodala še besedilo in ga uredila. Besedilo se povezuje s ključavnico, ki je zaklenjena. Zaklenjena ključavnica pomeni neko varnost, o tem pa govori tudi besedilo. Besedilo sem obarvala rdeče, da pride bolj do izraza na črno-beli fotografiji. Gledalcu pade v oči in lahko poveže varnost na spletu z zaklenjeno ključavnico. Gledalca spodbudi k razmišljanju o varnosti na spletu.

VEKTORSKA SLIKA:

Spletni piškotek by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Postopek izdelave vektorske slike:

1. del postopka izdelave by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Z uporabo funkcije Riši kroge, elipse, loke, sem ustvarila krog, ki sem ga zapolnila z rjavo barvo.

2. del postopka izdelave by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nato sem s funkcijo Podvoji ustvarila 6 enakih krogov in jih postavila v krog. Funkcijo Zabrisanost sem nato nastavila na 100%.

3. del postopka izdelave by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

S funkcijo Pot->Unija sem iz 6 krogov ustvarila 1 obliko. Nato sem se lotila urejanja vozlišč. Uredila sem jih s funkcijo Naj bodo izbrana vozlišča mehkejša, dokončno pa sem jih uredila še ročno, da sem dobila želeno obliko.

4. del postopka izdelave by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Dobljeni obliki sem dodala manjše oblike, ki sem jih ustvarila na enak način kot večjo obliko. Združila sem 2 temnejša kroga s funkcijama Podvoji in Unija in nato uredila vozlišča. Uredila sem jih s funkcijo Naj bodo izbrana vozlišča mehkejša, dokončno pa sem jih uredila še ročno, da sem dobila želeno obliko. Ta postopek sem večkrat ponovila. Nato sem manjše oblike prenesla na večjo. S funkcijo Riši kroge, elipse, loke, sem ustvarila rjav in nato še dva bela kroga, ki sem jih oblikovala v oko. Nato sem oko označila in ga s funkcijo Podvoji podvojila in prenesla na piškot.

5. del postopka izdelave by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

S funkcijo Riši krivulje in ravne črte sem označila del piškota. Dobljeno obliko sem zapolnila s temnejšo barvo kot je barva piškota in uredila vozlišča na delu, kjer se je nova oblika stikala z delom piškota. Uporabila sem funkcijo Naj bodo izbrana vozlišča mehkejša, dokončno pa sem jih uredila še ročno, da sem dobila želeno obliko. Nato sem označila piškot in novo obliko, ter izbrala funkcijo Presek. Tako je le del piškota postal temnejši.

6. del postopka izdelave by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Na koncu sem še uredila senco s funkcijo Zabrisanost, ter funkcijo Ustvari in urejaj prelive.

VIRI:

Naslovnica – Varni na internetu

RTV Čist Hudo – Infodrom (rtvslo.si)

Varnost in obnašanje na spletu – Portal OSV

safe.si | Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Varni na spletu! | European Youth Portal (europa.eu)

Safe on internet | Safeonweb

Safe Internet Use – Get Safe Online

10 Tips To Stay Safe Online – StaySafe.org

UPORABLJENI PROGRAMI:

Photoscape

Inkscape

REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE:

  • Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
  • Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
  • Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
  • Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Kateri element kriterija je bil najtežji za realizacijo?
  • Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
  • Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
  • Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?

Pri tem projektu sem se naučila, kako izdelati vektorsko sliko. Tega prej še nikoli nisem počela, zato je bilo to zame nekaj povsem novega.

Če bi imela več časa, bi vektorsko sliko še izboljšala, saj se mi senčenje ne zdi ravno najboljše. Tudi obliko piškotka bi še malo spremenila.

Največ časa sem posvetila ustvarjanju vektorske slike, saj sem to počela prvič. Poleg tega nimam nekih slikarskih sposobnosti in smisla za risanje, zato mi je bilo tudi v tem smislu kar težko. Veliko časa mi je vzelo že samo oblikovanje oblike piškota, nato pa še senčenje.

Moje delo se mi zdi dobro opravljeno. Vsebuje vse, kar je bilo zahtevano v navodilih.

Pridobljeno znanje lahko uporabljam v vsakdanjem življenju pri urejanju slik, ter tudi kot učiteljica. Učence lahko naučim, kako se uredi fotografije in kako se izdela vektorsko fotografijo.

Najljubše mi je bilo urejanje fotografij, najmanj ljubše pa senčenje piškotka, ker sem morala isti postopek večkrat ponoviti, da sem sploh senčila. Pri izdelavi vektorske slike sem se sicer zabavala, vendar sem porabila ogromno časa, da sem jo izdelala.

Projekta ne bi spreminjala, saj je zanimiv in koristen.

Avtorica: Eva Grašič

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 13. 6. 2022

(Skupno 11 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost