Infografika – Spletni bonton
Avtorica: Špela Konda
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Smer in letnik študija: 1. letnik, razredni pouk
Študijsko leto: 2021/22
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
Datum: 3. 6. 2022
Projektna naloga – infografika (spletni bonton) © 2022 by Špela Konda is licensed under CC BY-NC-ND 4.0I
Projektno nalogo sem naredila s pomočjo spletne strani Canva. Vsebino sem črpala iz članka na Safe.si in iz predstavitve o spletnem bontonu (OŠ Miklavž na Dravskem polju).
Infografika – Spletni bonton © 2022 by Špela Konda is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
POSTOPEK IZDELAVE
- Izbrala sem všečno predlogo, ki bi najbolje ustrezala moji vsebini.
2. Ohranila sem že obstoječo pisavo in z njo napisala lasten naslov. Nad samim naslovom sem napisala temo naloge (v Caps Lock) in dodala font.
3. Ohranila sem obliko okvirčka za pravila, napisana pravila pa sem s font pisavo postavila na sredino okvirčka. Prvotno besedilo sem zamenjala s svojo vsebino pri čemer sem ohranila pisavo, ki sem jo na koncu le obojestransko poravnala. Okvirčke z vsebino sem poravnala glede na celotno infografiko. Enako sem naredila tudi z vsemi ostalimi pravili.
4. V prvotni postavitvi sem popolnoma zamenjala grafike s tistimi, ki ustrezajo sami vsebini posameznega dela. Ustrezno sem jih umestila v infogram.
5. Infografiki sem dodala še zadnjo malenkost – zapis rdeče niti vsebine na spodnjem robu. Besedilo je v font obliki in obarvano v eni izmed barv dokumenta.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Pred začetkom dela projektne naloge sem spletno stran Canva že poznala, saj z njo izdelujemo grafike za dogodke na fakulteti. Kljub temu pa mi je bila izdelava infografike še neznana, torej sem se z njo srečala prvič. Med izdelavo sem spoznala načine izdelave in kako bistvo strniti v lepo in skladno celoto, ki hkrati z izgledom privlači ljudi.
Če bi imela več časa bi osnovno predlogo delno spremenila. Okvirčke bi sama oblikovala na novo. Morda bi se preizkusila tudi v lastni izdelavi grafik oziroma slikovnega gradiva.
Največ časa sem posvetila postavitvi. Poskrbela sem, da je so vsi dodatki simetrični, poravnani in da sama infografika ni preveč nasičena z besedilom ali slikovnim gradivom. S tem je izdelek ostal preprost, a hkrati nazoren.
Mislim, da sem zajela vse kriterije ocenjevanja, čeprav so vedno možne izboljšave.
Svoje pridobljeno znanje bom uporabila pri nadaljnjih projektih ali predstavitvah v sklopu študija, še posebej kadar bo potrebno na jasen in nazoren način predstaviti določeno temo. Na svoji poklicni poti pa bom pridobljeno znanje uporabila za kakovostna gradiva znotraj pouka, za razne predstavitve snovi, plakate dogodkov ali pa kot del učnih listov.
Najljubše mi je bilo, da smo lahko študentje preko naloge izrazili svojo ustvarjalnost, hkrati pa pripravili tudi kakovosten izdelek. Najmanj pa mi je bilo všeč, da tovrstno delo zahteva kar nekaj časa.
V prihodnje bi lahko v sklopu projekta izdelovali infografiko za kakšen projekt ali dogodek na šoli. Sicer pa je naloga zastavljena korektno in predstavlja na nek način odklop od ostalih monotonih študijskih obveznosti.
VIRI
- Osnovna šola Miklavž na Dravskem polju. (b. d.). Bonton_varnost_na_spletu_4.-5.razred. http://osmiklavz.splet.arnes.si/files/2019/08/Bonton_varnost_na_spletu_4.-5.razred.pdf
- Spletni in mobilni bonton oz. etika. (b. d.). https://safe.si/nasveti/obnasanje-na-spletu/spletni-in-mobilni-bonton