1. PN: ŽIVIM ZDRAVO

Za vse tri projektne naloge sem si izbrala temo Živim zdravo, saj menim, da je zdrav način življenja temelj za dobro počutje, uspešno učenje ter splošno kakovost življenja otrok. Ker so naša življenja vse bolj izpostavljena stresu, hitremu tempu življenja in digitalnim motnjam, je še toliko pomembneje, da otroke o zdravem načinu življenja – tako telesnem kot duševnem, sistematično ozaveščamo od prvega razreda dalje.

V razredu bi to temo obravnavala celosto in učencem vsebino približala na čimbolj razumljiv in interaktiven način. Uvodni pogovor bi omogočil, da učenci sami pridejo do odgovorov o tem, kaj vpliva na zdravje. Pri tem bi uporabila prosojnico s slikovnimi namigi. Če bi čas dopuščal, bi skupaj sestavili primer zdravega in uravnoteženega jedilnika. Vsako jutro bi uvedla “3 minute za gibanje”… Da bi vzpostavili neko navado in bi učenci lahko spremljali svoj napredek, bi vsakemu učencu razdelila tabelo, v katero bi beležil, kako uspešno je vsak dan sledil načelom zdravega življenjskega sloga.

Fotografije, ki bi jih potrebovala za izvedbo učne ure so slike z dejavniki, ki pripomorejo k zdravemu življenju. To so: raznolika prehrana, pet obrokov na dan, pitje vode, umivanje zob, umivanje rok, tuširanje, spanec, druženje s prijatelji, gibanje/sprehod v naravi, hobiji, redni pregledi pri zdravniku, branje. To so namreč ključni dejavniki, ki pripomorejo k zdravemu življenjskemu slogu in so razumljivi tudi mlajšim otrokom.

V osnovni šoli se tema o zdravem življenjskem slogu obravnava od 1. do 3. razreda, pri predmetu Spoznavanje okolja, pod tematskim sklopom Človek. Učni cilji v učnem načrtu, ki se navezujejo na to temo so:
-vedo, da jim zdrav način prehranjevanja, telesne vaje in počitek omogočajo rast in razvoj ter da jim pomagajo ohranjati zdravje,
-poznajo pomen raznovrstne prehrane in razvijajo družabnost, povezano s prehranjevanjem,
-poznajo pomen redne nege telesa in razumejo vzroke dobrega počutja ob redni telesni vadbi.

Kadar zbolimo, smo prikrajšani za veliko stvari. Medtem ko se naši prijatelji lahko veselo igrajo na igrišču, moramo ležati doma v postelji. Pomembno je, da dobro skrbimo za svoje telo, saj tako ostanemo zdravi in lahko aktivno preživimo cel dan. Na naše zdravje vpliva veliko različnih dejavnikov.

Prvi je higiena, saj je pomembno, da redno skrbimo za čistočo svojega telesa. Zobe si moramo umiti vsaj dvakrat na dan – zjutraj po zajtrku in zvečer pred spanjem, saj tako odstranimo ostanke hrane in preprečimo karies (luknjice na zobeh). Tudi umivanje rok preprečuje nastanek bolezni. Roke si moramo umiti večkrat na dan: pred jedjo, po uporabi stranišča, ko pridemo z igrišča… Pomembno je, da se vsak dan tudi stuširamo, saj tako odstranimo znoj in umazanijo.

Higiena © 2025 by Divar is licensed under CC BY-NC 4.0 

Na zdravje vpliva tudi hrana. Paziti moramo, da jemo raznoliko, da dobimo vse potrebne vitamine in energijo, ki jo potrebuje naše telo. Zaužiti moramo dovolj mlečnih izdelkov, beljakovin, žit, sadja in zelenjave, včasih pa si lahko privoščimo tudi kakšno sladico. Priporočljivo je, da jemo petkrat na dan: zajtrk, dopoldanska malica, kosilo, popoldanska malica in večerja. Redni obroki nam dajo energijo za igro in učenje ter pomagajo, da so naši želodčki vedno siti. Poskrbeti je potrebno, da spijemo vsaj 5-6 kozarcev vode na dan, saj nam voda pomaga, da telo pravilno deluje in preprečuje utrujenost.

Prehrana © 2025 by Divar is licensed under CC BY-NC 4.0 

Da naše telo pravilno raste in si možgani zapomnijo, kar smo se naučili, je nujno potreben kvaliteten spanec. Spati moramo od 9 do 11 ur na noč.

Spanje © 2025 by Divar is licensed under CC BY-NC 4.0 

Izredno pomembno je, da se gibamo in veliko časa preživimo v naravi in na svežem zraku, ter da si vzamemo čas za igro in druženje s prijatelji. Dobro je, da obiskujemo tudi dejavnosti, ki jih radi počnemo in nas razveseljujejo, npr. ure violine, trening nogometa… Bolje od gledanja televizije in uporabe telefona je branje zanimive knjige, saj tako razvijamo naše možgane in se hitreje naučimo novih stvari.

Gibanje © 2025 by Divar is licensed under CC BY-NC 4.0 

Čeprav smo zdravi, je pomembno, da vsaj enkrat na leto obiščemo zobozdravnika in zdravnika, da se prepričata, da smo zdravi.

Pregled © 2025 by Divar is licensed under CC BY-NC 4.0 

Pri izdelavi 1. projektne naloge sem uporabila naslednje vire in programsko opremo: Učni načrt, Creative Commons, PhotoScape X in učbenik Lili in Bine 2 (Grošelj, N., & Ribič, M. (2020). Lili in Bine 2, [Učbenik za spoznavanje okolja v drugem razredu osnovne šole]. Rokus Klett.)

REFLEKSIJA: Med izdelavo projektne naloge sem uživala, saj sem pridobila znanje, ki mi bo koristilo kasneje v poklicu učiteljice. Postavljena sem bila v vlogo učiteljice, saj sem morala razmisliti, kako bi učencem predstavila to pomembno in aktualno temo. Ker gre za vsebino, ki presega šolske klopi in se povezuje tudi z navadami, življenjem in zdravjem otrok, imamo kot učitelji veliko odgovornost, da učencem temo predstavimo na način, ki bo učencem blizu, razumljiv in spodbuden. Največ časa mi je vzela struktura samega načrta. Trudila sem se izbrati dejavnike, ki bodo razumljivi vsem otrokom in jih bodo lahko vsakodnevno tudi opravljali, brez pretiranega truda ali dodatne obveznosti. Pri tem sem si pomagala z učbenikom za Spoznavanje okolja Lili in Bine 2. V tem projektu sem znanje, ki smo ga pridobili na kliničnih vajah, uspela uporabiti tudi v praksi, v obliki, kot mi bo koristilo, ko bom učiteljica. Pri izdelavi projekta mi je bilo všeč, ker smo si sami lahko izbrali temo, saj sem si tako lahko izbrala nekaj, kar me zanima in za kar menim, da je pomembno za učence. Dobro se mi zdi tudi to, da so programi, ki jih uporabljamo in dejavnosti, ki jih moramo opraviti v sklopu prve projektne naloge, vezani na uporabno in praktično znanje, saj mi bo to znanje prišlo prav, če bom kdaj oblikovala svoje učbenike, da jih bom npr. znala zaščititi s pravo licenco, prav tako bom znala zajeti in urediti fotografije, ki bodo obogatile moje didaktične pripomočke ipd. Sama sem z opravljenim delom zadovoljna, zavedam pa se, da je vedno še nekaj prostora za rast in izboljšavo. Če bi imela več časa, bi se bolj poigrala z urejanjem fotografij in primerjala resolucijo ter kvaliteto le-teh. Zagotovo bi dodala še kakšno sliko več in s tem še bolj obogatila svojo projektno nalogo. Največ časa mi je vzelo dodajanje linkov na besedilo, določanje licenc pod slike in urejanje fotografij, saj je od vaj, ko smo to obravnavali, minilo že precej časa in sem nekatere stvari pozabila. Morda bi bilo koristno, da bi na zadnjih vajah, pred rokom uporabe, še enkrat na hitro ponovili/skupaj povadili bistvene stvari. Drugače pa pri projektu ne bi spremenila ničesar, saj sem spoznala veliko koristnih stvari.

(Skupno 6 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost