Ločevanje odpadkov
Ločevanje odpadkov je ključni korak k varovanju okolja. S pravilnim ločevanjem zmanjšujemo količino odpadkov na odlagališčih, zmanjšamo onesnaževanje zraka, vode in tal ter omogočamo recikliranje surovin. Pravila ločevanja vključujejo pravilno razvrščanje odpadkov v ustrezne zabojnike (papir, plastika, steklo, biološki odpadki, ostali odpadki in nevarni odpadki). Z ločevanjem odpadkov pripomoremo k učinkoviti uporabi materialov in zmanjšanju negativnega vpliva na okolje. Postopek ponovne uporabe teh materialov imenujemo reciklaža.
Ločevanje odpadkov je bistvena tema, ki jo je potrebno obravnavati zgodaj. Z tem zgodnjim učenjem pravilnega ravnanja z odpadki otroci razvijejo trajnostne navade in odgovornost do okolja. Temo ločevanja odpadkov obravnavamo v 3. , 4. in 5. razredu.
V učnem načrtu predmeta
PREDMET : Spoznavanje okolja
RAZRED : 3. razred
TEMATSKI SKLOP : Okoljska vzgoja
Učni cilji iz učnega načrta :
- vedo, da ob proizvodnji in v vsakdanjem življenju nastajajo odpadki,
- znajo opisati ustrezna ravnanja z odpadki, zavarovanje in vzdrževanje okolja,
- poznajo glavne onesnaževalce in posledice onesnaženja vode, zraka in tal.
PREDMET : Naravoslovje in tehnika
RAZRED : 4.razred
TEMATSKI SKLOP : Spreminjanje lastnosti snovi
UČNI CILJI iz učnega načrta :
- utemeljiti pomen ločenega zbiranja odpadkov,
- razložiti škodljivost divjih odlagališč in vrednotiti pomen urejenih odlagališč,
- dokazati, da se odpadki lahko uporabljajo kot surovine (organski odpadki, papir, plastika,
kovine), - poznati nevarne odpadke, ki spadajo na posebna odlagališča (baterije, zdravila, barvila idr.),
PREDMET : Naravoslovje in tehnika
RAZRED : 5.razred
TEMATSKI SKLOP: Snovi v naravi
UČNI CILJI iz učnega načrta :
- prepoznati in opisati onesnaževalce površinskih voda in podtalnice ter pojasniti posledice onesnaževanja,
- pozna pomen ločenega zbiranja odpadkov in nevarnost divjih odlagališč
- pojasniti, da lahko pride do onesnaženosti prsti pri poplavah
- vrednotiti ravnanje oz. odnos ljudi do onesnaževanja zraka in ob tem razložiti, kaj pomeni odgovoren odnos do okolja,
Obravnava pri pouku :
Pri pouku, bi ločevanje odpadkov obravnavala na praktičen način z delavnicami in predstavitvijo. Začela z predstavitvijo o tem kako onesnažujemo naš planet in koliko časa je potrebno za nekatere odpadke, da razpadejo. Potem bi jim kazala slike zabojnikov in različnih odpadkov, ki spadajo v te koše. Pokazala bi jim slike ustreznega ločevanja odpadkov in slike različnih zabojnikov, tako da bi vedeli kako jih razločujemo. Med delavnico, bi z otroci ločevala različne materiale in jih učila razlikovati med tem, kaj spada med papir, plastiko, steklo, biološke in mešane odpadke. Prinesla bi izdelane koše in odpadne materiale ter jih spraševala v katere koše spadajo. Organizirala bi obisk zbiralnega centra za odpadke, kjer bi otroci videli, kako odpadki potujejo od doma do reciklaže. Organiziral, bi tudi čistilno akcijo v okolice šole. Kjer bi z učenci pobirali odpadke in jih pravilno ločevali v smetnjake.
Prikaz pravilnega ločevanja odpadkov
Selotejp, žarnico z žarilno nitko, sanitarne izdelke, sponke za papir, plenice, čistilna gobica, ogorki cigaret, elastiko in vatirane palčke zavržemo v kanto za mešane komunalne odpadke.

Mešani odpadki by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Prazne steklenice, steklenice kozmetike, prazne kozarce vloženih živil zavržemo v kanto za steklo.

Steklo by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Revije, časopise, kataloge, rolice papirnatih brisač in toaletnega papirja ter kartonsko embalaže zavržemo v kanto za papir.

Papir by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Ostanke zelenjave in sadja, ostanke kuhane hrane zavržemo v kanto za biološke odpadke.

Biološki odpadki by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Plastenke pijač, pločevinke pijač in živil, plastične škatlice zdravil ter plastično embalažo izdelkov za osebno nego zavržemo v kanto za embalažo.

Embalaža by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Tekstil zavržemo v posebne zabojnike za tekstil.

Ekotekstil by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Ekološki otok je prostor, kjer stojijo smetnjaki za ločeno zbiranje odpadkov..



Ekološki otok by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Papir in embalaža by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Zabojniki pred hišo by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Tudi na šolah ločujemo odpadke.



Zabojniki by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Zabojniki na hodniku by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Zabojniki v avli by Tjasa is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Samorefleksija
Skozi to nalogo, sem kako ljudje ravnajo z odpadki in kolikokrat so odpadki napačno razvrščeni. Pri delu sem vzela drugačno pot in namesto slik ločevanja odpadkov z smetnjakom sem smetnjake izdelala sama. Ločevanje sem uprizorila z izdelki, slikami in izdelanimi smetnjaki. Pri vaje sem se potrudila, a bi lahko dobila boljše slike. Te slike bi prikazovale komposte, smetarja, smetarski tovornjak in center za zbiranje odpadkov. Drugače pa se mi zdi, da sem dobro predstavila ločevanje odpadkov.
Pri objavi sem imela nekaj težav, saj me v spletno stran nekaj časa ni spustilo. Z programom PhotoScape X nisem imela problem. pridobljeno znanje, mi je pomagalo izboljšati in popraviti slike, ki sem jih naredila. S fotografijami, ki so nastale sem zadovoljna. Nekatere bi lahko bile boljše izvedene a so še vseeno izpadle v redu.
Pri tem projektu, sem najraje zajemala in urejala fotografije. Zelo rada fotografiram, kar pomeni da mi je bil to najljubši del. Kljub temu, da sem izgledal smešno pri temu in da so me ljudje gledali malo postrani. S tem, ko sem jih pa lahko še uredila kontraste, saturacije, globino, sence sem se veliko naučila, kot pa tudi uživala v procesu. Uživala sem tudi pri tem, ko sem lahko vključila malo kreativnosti v ta projekt. Najtežje ali najbolj dolgotrajno pa je bilo urejanje te objave. Iskanje pravilnih besed in urejanje odstavkov, linkov ter slik se mi je na koncu že malo mešalo, ko sem toliko časa gledala v računalnik.
Kljub vsemu pa se mi zdi, da mi bo to znanje v prihodnosti pomagalo ne samo, kot učiteljici ampak tudi kot študenti. Pri nalogi sem pridobivala nova znanja in perspektive na različne vidike te naloge. Nikoli si nisem mislila, da toliko časa traja urejanje take objave.