Preprosto – jaz in IKT
Sem Emanuela La Cognata, študentka 1. letnika razrednega pouka Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani. Za študij sem se odločila zaradi svojega veselja do poučevanja otrok, ki sem ga odkrila kot animatorka na lokalnem oratoriju. Prevzelo me je iskreno otroško navdušenje za učenje, ki je kasneje postalo motivacija za študij razrednega pouka. Najbolj se veselim novih izkušenj iz praktičnih vaj, ki jih opravljam v svojem domačem kraju. V (bližnji) prihodnosti si želim, da bi pridobila nove izkušnje v drugih državah sveta, v različnih kulturah.
IKT se dandanes ne moremo izogniti, tudi če bi si želeli. Pravzaprav je skoraj nemogoče. Mi in še posebno mlajše generacije smo vzgojeni v kulturo, ki kroži okrog sodobne tehnologije in s tem tudi IKT. Starejši so se mogli novim tehnologijam prilagoditi in jih sprejeti v svoj vsakdan. Menim, da imajo IKT skoraj neomejene možnosti uporabe; študentom in dijakom olajšuje izobraževanje, starejšim pomaga pri dostopu do informacij, izboljšuje komunikacijo med ljudmi …
Že od malih nog smo v stiku z IKT. V osnovni šoli so nam učitelji predstavili uporabne računalniške programe kot so Word, Excel, Power Point, …; pomagali so nam pri dobrih predstavitvah in učiteljem prihranili nekaj živcev pri branju seminarskih nalog.
V srednji šoli smo z večino profesorjev komunicirali preko elektronske pošte, prav tako nam je bil predstavljen elektronska redovalnica eAsistent, kjer so lahko starši, kot tudi mi, imeli vpogled v ocene na spletu. Začeli smo uporabljati socialna omrežja, kot so Facebook, Instagram, Snapchat in YouTube za pogovor s prijatelji, krajšanje časa, iskanje zanimivih videjev itd. Poleg prej naštetih aplikacij, kot študentka se največkrat poslužujem programov Word in Power Point, saj veliko profesorjev zahteva uporabo le teh. Za učinkovito skupinsko delo pa uporabim tudi Google Docs in Google Drive.
IKT rastejo vsak dan in bodo tudi v prihodnosti. Kot bodoča učiteljica pričakujem, da bodo IKT eden najpomembnejših predmetov, ki se bodo poučevali v prihodnje. Že sedaj obstajajo interaktivni učbeniki, to pomeni, da otrokom ni potrebno kupiti dejanske knjige, saj jo imajo že na internetu. IKT pomenijo velik dostop do nedavno skoraj nedostopnih informacij v zelo kratkem času, ter v večjih kvantitetah. Vprašanje je le, ali se bodo IKT v izobraževanju in šolskem sistemu bolj izkoristile za bodoče izobraževanje mladih?
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.