KREIRAM SPLET
Lepo pozdravljeni!
Ime mi je Nina in sem študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti. Delo z otroki me navdušuje že od nekdaj, zato posledično tudi ta izbira študija. V svojem prostem času poskušam najti čim več časa za igranje odbojke, ki sem jo trenirala kar 10 let. Prav tako pa si rada popestrim popoldneve z branjem kakšnega odličnega kriminalnega romana ali ogledom filma. Prosti čas, ki mi še ostane pa zelo rada preživljam v krogu prijateljev in družine.
Z IKT sem se prvič srečala v drugi triadi osnovne šole, saj sem obiskovala računalniški krožek, kjer smo začeli spoznavati osnove uporabe Microsoft Word-a in PowerPoint-a. Prav tako tako smo se udeležili projekta v sklopu Safe.si in v slikarju oblikovali strip na temo Varna uporaba interneta. V nadaljnjih letih osnovne šole smo le še bolj osveščali to znanje uporabe različnih programov, ki so nam bili v pomoč pri pripravi različnih seminarskih nalog ali predstavitev. Na gimnaziji smo se pri predmetu informatika učili uporabljati tudi programe kot sta Excel in Python. Prav tako smo pri tem predmetu vse preizkuse znanja reševali na računalnikih, v obliki spletnih kvizov. Kljub temu, da smo bili na gimnaziji večinoma zelo seznanjeni z uporabo sodobne tehnologije, se profesorji take oblike učenja niso posluževali velikokrat. Šele sedaj, glede na trenutne razmere po svetu, lahko vsi v polni meri izkusimo kaj pomeni izobraževati se le s sredstevi sodobne tehnologije. Vidimo lahko, da je IKT tehnologija zelo učinkovita in nam omogoča večinoma nemoteno sodelovanje in posledično izobraževanje na daljavo.
IKT tehnologija v šolstvu in posledično za poklic učitelja dobiva vedno pomembnejšo vlogo. Šole in učitelji si prizadevajo, da bi učence tehnološko osveščali že v nižjih razredih in jih učili o varni rabi spleta, saj jim bo to omogočilo lažje delo v višjih razredih. Prav tako pa se je pomočjo IKT tehnologije izboljšala tudi kakovost pouka. Učiteljem je na razpolago veliko več gradiv v obliki videoposnetkov, slik ali zvočnih posnetkov. Prav tako se je skrajšal tudi čas priprave na učno uro, saj so gradiva učiteljem lažje dostopna. Seveda obstaja tudi negativna plat ITK tehnologije, a menim, da se bodo učitelji v prihodnosti naučili pozitivno plat tehnologije le še bolj uporabiti v svojo korist in dobro učencev. Tukaj dodajam še povezavo do članka o smiselnosti in učinkovitosti uporabe sodobne tehnologije v šolah: Sodobna tehnologija v šolah smiselna in učinkovita.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Pri tem projektu sem obnovila znanje, ki sem ga že imela o IKT tehnologiji. Razmislila sem o lastni uporabi tehnologije in kako je vplivala na poklic učitelja ter kakšne spremembe bo prinesla v prihodnosti. Če bi imela več časa bi se bolj poglobila v raziskavo kaj vse vključuje IKT tehnologija in bi tako lahko podala lastno mnenje o pomenu vseh teh področij za poklic učitelja. Največ časa sem posvetila pisanju o mojih izkušnjah z IKT tehnologijo. Želela sem zapisati čim več podatkov o tem kdaj, kako in kje sem to tehnologijo uporabljala. S tem sem tudi ugotovila kakšen velik pomen pravzaprav ima za naše življenje. Menim, da sem delo opravila uspešno. Odgovorila sem na vsa zadana vprašanja in naredila vse naloge, ki so bile zahtevane. To znanje, ki sem ga pridobila z idelavo tega dela, mi bi prav prišlo v času študija, saj se zelo pogosto srečujemo s sodobno tehnologijo, predvsem pri pripravi projektnih in seminarskih nalog. Prav tako pa učitelji vedno pogosteje uporabljajo IKT tehnologijo pri učnih urah, saj jim to omogoča kakovostnejše poučevanje in učencem tako lahko podajo boljše znanje. Pri projektu mi je bilo najljubše razmišljati o moji predhodni uporabi IKT tehnologije in iskanju ustreznega članka, saj sem tako prebrala kar nekaj zanimivih mnenj o uporabi tehnologije v šolah. Najmanj mi je bilo všeč pisanje samovrednotenja, saj je težko ocenjevati samega sebe, a menim da bo tudi to s časom postalo lažje. Pri projektu ne bi spremenila ničesar, saj so bila navodila dovolj jasna, naloge primerne in so sestavljale neko zaključeno celoto.
Avtor: Nina Krajnc, 1. letnik razrednega pouka
Mentor: mag. Alenka Žerovnik
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
2. 4. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.