Pasti fotografiranja

Z vso napredno tehnologijo, ki nas obdaja v današnjem času, se vse pogosteje srečujejo tudi otroci. Del učiteljeve naloge je, da učence pravilno nauči uporabaljati tudi vsa digitalna sredstva, ki jih učencu uporabljajo v času šolanja. Sama sem se odločila za projekt, kjer morajo učenci opazovati izbran subjekt dlje časa in ga (enkrat na teden) fotografirat, da lahko njegov razvoj predstavijo tudi svojim sošolcem in učitelju.

Za ta namen mora učitelj učencem predstaviti pojrm fotografiranja: s čim lahko fotografiramo, kako pravilno postaviti subjekt, da bo na sliki jasno viden, kakšna mora biti okolica ipd..

S to nalogo sem želela predstaviti, da mora učitelj nazorno prikazati kako naj učenec fotografijo posname.

Postavitev subjekta

1. fotografija pred obdelavo

1. fotografija pred obdelavo by Marjetica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

1. Obdelana fotografija

1. obdelana fotografija by Marjetica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Na fotografiji lahko opazimo več objektov brez prepoznavnega subjekta.

2. Fotografija pred obdelavo

2. fotografija pred obdelavo by Marjetica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

2. Obdelana fotografija

2. obdelana fotografija by Marjetica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Fotografija jasno zajema subjekt, ki smo ga s fotografijo želeli prikazati.

Postopek urejanja rastrke slike

Fotografiji sem urejala v programu PhotoScapeX.

  • Fotografijo sem prenesla na računalnik in jo odprla v željenem programu. Najprej sem uporabila funkcijo resize: width 1000px in shranila spremembe.
  • Fotografijo sem nato uredila (dodala besedilo, spremenila svetlost, kontraste, barve in dodala filter)
  • Ko sem bila zadovoljna z izgledom fotografije, sem jo shranila: save – jpeg (jpeg quality 80%).
  • Za konec sem uporabila save as in fotografijo poimenovala.

Postopek rastrke slike by Marjetica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

S čim lahko fotografiramo?

Za fotografiranje lahko uporabimo več različnih pripomočkov, kot so telefon, ki je učencem najlažje dostopen in tudi enostaven za uporaba, in fotoaparat, ki je že bolj kompleksen, kar se tiče uporabe.

1. vektorska grafika – mobilni telefon

1. vektorska slika by Marjetica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

2. vektorska grafika – fotoaparat

2. vektorska slika by Marjetica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Postopek urejanja vektorske slike

Za izdelavo vektorske slike sem uporabila program Inkscape.

  • Na delovni list sem s funkcijo riši krivulje in ravne črte narisala osnovno obliko telefona
  • s funkcijo uredi po vozliščih sem obliko smiselno uredila, da so vogali zaobljeni
  • izbrala sem željeno zapolnitveno barvo in barvo obrobe, ki sta enkai
  • enak postopek sem ponovila za zaslon telefona in ostale elemente, ki so vidni na subjektu
  • vse elemente se postavila na svoje mesto, kjer sem spremenila vrstni red slojev (ang. layer), da so bili elemniti vidni inse niso prekrivali
  • datoteko sem na koncu izvozila v PNG formatu
  • enak postopek sem uporabila za izdelavo fotoaparata

Postopek vektorske slike by Marjetica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Vrednotenje in samorefleksija

  • Kaj sem se novega naučila v tem projektu? Naučila sem se uporabljat nove programe, kot sta Photoscape in Inkscape. Še posebaj vektorska grafika je bila zame čisto novo področje in mi je predstavljala velik izziv. Hkrati pa sem tudi obnovila znanje pridobivanja licence in urejanje prispevka na spletišču.
  • Če bi imela več časa, bi dodala, spremenila, izboljšala… Z več časa bi se bolje posvetila vektorski grafiki, saj mi je bilo delo zelo zanimivo. Z več vaje si želim osvojit znanje, da bi lahko oblikovala kakršnokoli obliko bi si zamislila in bi to storila brez težav
  • Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa sem posvetila celotni ideja, saj nisem imela na začetku absolutno nobene pametne zamisli. Hotela sem ustvariti nekaj, kar bi mi na poklicni poti prišlo prav in s čimer bi se kot učiteljica tudi srečala. Poleg tega je bil velik izziv tudi oblikovanje vektorske grafike, ker je to zame nekaj novega.
  • Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Kateri element kriterija je bil najtežji za realizacijo? Menim, da je velotna naloga dobro zastavljena in opravljena. MInus, ki bi si ga dala sta izdelka vektorske grafike, saj sta dokaj presprosta. Zaradi strahu pred neuspehom sem tukaj mogoče izbrala bolj presproste elemente in bi si v prihodnje želela, da bi znala izdelati tudi nekaj bolj kompleksnega.
  • Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Definitiuno mi bo znanje rastrske in predvsem vektorske grafike prav prišlo, tako na študijski kot tudi na poklicni poti. Digitalne vsebine so danes velik del učnega procesa in z znanjem, ki sem ga pridobila pri tej nologi bom lahko tudi učencem bolj približala to snov. Poleg tega pa mi je oblikovanje vektorske grafike res všeč, tako da jo bom uporabila tudi samo za krajšanje prostega časa.
  • Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Naloga mi je bila v celoti všeč, ker mi je tudi fotografiranje in oblikovanje fotografij nekaj v čemer uživam. Manj všečen del mi je bilo izdelovanje licenc.
  • Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? Celoten projekt je dobro zastavljen in zato ne bi pri njemu spreminjala ničesar.
(Skupno 4 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost