1. Kreiram splet

Pozdravljeni!

Moje ime je Kaja in sem študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. V prostem času rada pogledam dober film, grem s prijatelji na kavico ali pijačo in pomagam kot prostovoljka. Rada imam tudi živali (predvsem mačke in pse). Med poletjem grem z veseljem potovat, spoznavati novo kulturo, preizkušati novo kulinariko in si odpočiti od napornega šolskega leta.

Z IKT tehnologijo sem se prvič najverjetneje srečala v osnovni šoli, ampak verjamem, da sem že prej doma rada tipkala po tipkovnici, saj me računalnik zelo zanima. Nato smo v osnovni šoli – v zadnji triadi imeli na urniku predmet informatike, kjer smo spoznali osnove računalnika. Sama imam tehniko zelo rada, in sem velikokrat doma s tatom odkrivala zanimivosti računalnika in ga bolje spoznavala. Zatorej mi je bila informatika v osnovni šoli ”mačji kašelj”. Podučili so nas o osnovah uporabe Microsoft Word-a in Microsoft PowerPoint-a, kar se mi zdi logično, saj smo jih nato veliko uporabljali pri pripravi predstavitev in seminarskih nalog. V gimnaziji sem ponovno imela predmet informatika ampak le v prvem letniku. Poleg ponovitve iz OŠ smo spoznali malo teorije o računalnikih, pri programih pa smo dodali program Slikat, Microsoft Excel, ter izdelavo svoje spletne strani. Poleg samega predmeta informatike smo v gimnaziji precej več uporabljali tehnologije in jo vključevali v pouk kot v osnovni šoli. Profesorji so v večini imeli PowerPoint predstavitve, kjer so bile zapisane ključne besede,  oni pa so nam ob tem razlagali snov bolj obširno. Spoznala sem tudi online kviz (Kahoot), s katerim smo na zabaven način ponavljali snov. Tudi dijaki smo imeli več stika z tehnologijo, saj smo morali pripraviti veliko predstavitev in njih predstavljati razredu z uporabo PowerPoint-a ali Prezi-ja. Sama sem tekom let odkrivala nove prednosti računalnika in raziskovala različne programe, ki so mi omogočali preurejanje slik, urejanje video posnetkov, poslušanje glasbe, … IKT tehnologija je zelo prisotna tudi na faksu, kjer dnevno uporabljamo računalnik, bodisi kot pomoč ali pa kot učni pripomoček.

Predmet IKT mi je prinesel veliko novih znanj, predvsem mi predstavil nekaj novi programov in me podučil o uporabi, katere bom z veseljem uporabljala v prihodnje. Zavedam se, da se moram o IKT tehniki še veliko naučiti, vendar menim, da je to zelo pomembno tako za osebnostno rast kot za poklic učitelja, kar bom v prihodnosti počela.

Brez računalnika in spleta si skoraj ne predstavljamo več življenja. IKT tehnologija je vpeta v naš vsakdan in lahko rečemo, da smo od nje odvisni (vremenske napovedi, splet, …). Zato je potrebno tudi otroke učiti rokovanja s spletom i njih uvajati v življenje z računalniki. Seveda nesmemo pozabiti na varnost na spletu, kar je zelo pomembna tema za otroke, ki se s spletom spoznavajo, poleg tega pa seveda tudi spletni bonton odraža velik pomen. Kot učiteljica vem, da bom IKT tehniko veliko uporabljala pri pouku. Na ta način lahko pouk še bolj približamo učencem, jih motiviramo, spodbudimo in poskrbimo, da si bolj zapomnejo izbrano snov. Pripravila jim bom zanimive interaktivne naloge, igre, kvize, … Menim, da bom s tem tudi izboljšala kakovost pouka. Poleg uporabe tehnologije pri pouku, vem, da je tudi učiteljevo delo zelo prepleteno z njo – e-redovalnica, e-dnevnik, … zato mora vsak učitelj bit vešč v rokovanju z spletom in IKT tehnologijo.

Prilagam povezavo do članka z naslovom ”Računalnik kot učno sredstvo ali učni pripomoček“ : http://www.educa.fmf.uni-lj.si/izodel/sola/1999/di/cencelj/uvod.htm.

Slika nakazuje vsakodnevno uporabo računalnika pri opravljanju zadolžitev iz faksa.

Slika je iz osebnega arhiva.

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

V tem projektu sem se naučila, koliko je pomemben predmet informatika ter nasplošno vsa IKT tehnologijo. Obnovila sem znanje o IKT tehnologiji in razmislila o lastni uporabi tehnologije v mojem bodočem poklicu.

Če bi imela več časa bi poglobila svoje mnenje, ga dodelala z vključevanjem konkretnih primerov, in izboljšala slog pisanja.

Največ časa sem posvetila delu, ko opisujem pomen IKT tehnologije v šolah in pri poklicu učitelja, saj sem prebrala veliko člankov in sem želela veliko izvedeti o tej temi.

Menim, da sem svoje delo opravila korektno, saj sem sledila vsem točkam in jih opravila kar se da dobro. Pravtako sem se trudila kvalitetno odgovoriti na vsa vprašanja in mislim da mi je uspelo.

Pridobljeno znanje bom definitivno uporabila tekom študija pri raznih seminarskih nalogah in predstavitvah. Pravtako bom znanje o urejanju slik uporabila za osebno rabo. Vso znanje skupaj pa bom poslušala predati bodočim učencem tekom mojega poučevanja.

Pri projektu mi je bilo najljubše, ko sem raziskovala in brala članke o uporabi IKT tehnologije v šolstvu ter razmišljala, koliko uporabljam sama tehnologijo. Najmanj všeč pa mi je refleksija saj zelo težko ocenjujem svoje delo.

Menim, da so navodila napisana odlično in vsakdo, ki bo reševal projektno nalogo, nebo imel nobenih težav.

 

Avtorica: Kaja Kostantino

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec

Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razredni pouk

Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT), 1. letnik

25. april 2020

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

(Skupno 83 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost