Projektna naloga: SLIKOVNO GRADIVO
1.RASTRSKA GRAFIKA
Program: PhotoScape
Tema: Spletni in mobilni bonton
PRED OBDELAVO:
1. fotografija pred obdelavo:
- Ločljivost: 3456 x 4608
- Velikost: 4.6 MB
- Format: JPG
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
2. fotografija pred obdelavo:
- Ločljivost: 3456 x 4608
- Velikost: 4.2 MB
- Format: JPG
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
POTEK OBDELAVE 1. fotografije:
1. RESIZE – Reduce the longer length: 800 px
Sliko sem najprej stisnila, da sem ji zmanjšala dilenzijo in velikost.
2. SEPIA
Efekt, ki spremeni barve slike v rdečkasto-rjave tone
3. FILTER – blur
Ta filter je sliko zamegljil. S tem bo besedilo, ki ga dodam kasneje, prišlo do večjega izraza.
4. OBJECT – TEXT – pisava Arial, velikost pisave 54, OUTLINE – thickness 9
Sliki sem dodala besedilo, katerega sem obrobila s črno, da se ga lažje bere in loči od odzadja.
1. FOTOGRAFIJA PO OBDELAVI:
- Ločljivost: 600 x 800
- Velikost: 212.4 KB
- Format: JPG
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
POTEK OBDELAVE 2. fotografije:
1. CROP – Crop freely
Sliko sem obrezala, da je telefon v samem središču slike.
2. RESIZE – Reduce the longer length: 800 px
Sliko sem najprej stisnila, da sem ji zmanjšala dilenzijo in velikost.
3. OBJECT – Speech Balloon- 06 + Arial, besedilo, velikost besedila 24
Postopek sem ponovila petkart, le da v zadnjih dveh primerih nisem dodala besedila oblačku. Oblačke sem tudi s pomočjo puščice na vrhu premikala in obračala, spreminjala velikost…
4. ICONS – Face – y01, y24
Ikonam sem spremenila velikost in s pomočjo miške premaknila v prazni oblaček, ki sem ga že prej naredila.
5. OBJECT – Symbol – Wingdings, Symbol (simbol za plus)
V enega izmed oblačkov sem dodala navzdol obrnjen palec. Simbol za plus pa sem s pomočjo miške obrnila, da predstavlja križec, spremila barvo v rdečo in zmanjšala “opacity”, da je nekoliko prosojen.
2. FOTOGRAFIJA PO OBDELAVI:
- Ločljivost: 746 x 800
- Velikost: 437.9 KB
- Format: JPG
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.
2. VEKTORSKA GRAFIKA
Program: Inkscape
Tema: Spletni in mobilni bonton (Zvonjenje telefona in/ali pogovarjanje v kinu, gledališču, med poukom, v bolnišnici, tudi na busu … je nedopustno. )
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.
POSTOPEK IZDELAVE:
1. Riši kroge, elipse, loke (F5)
Narišem kroge, ki bodo po oblikovanju predstavljali dele telesa figur.
2. Polnilo
Določimo barvo polnila, glede na to katerei del bo krog predstavljal po preoblikovanju. Npr. rdeča (#FF0000) za majico (telo), rožnata (#FFD5D5) za obraz in vrat …
3. POT – Predmet v pot
Krogom in elipsam spremenim obliko, tako da predstavljajo različne dele telesa.
4. Desni klik na predmet – PODVOJI
Podvojimo predmete, ki jih potrebujemo večkrat.
5. Zavrti izbrano, nagni izbrano
Z dvojnim klikom označimo predmet, in ga zavrtimo, nagnemo, da se bolje prilagajajo (npr. del roke nagnem, da se prilagodi trupu).
6. Z miško označim vse predmete, in PODVOJIM celotno figuro
Z miško dvakrat kliknemo in povlečemo čez vse predmete, da se vsi označijo. Nato z desnim klikom na enega izmed predmetov, izberemo podvoji. Celotna figura se podvoji.
7. PONILO, oblika predmetov
Zamenjamo polnilo nekaterim elementom, nekoliko spremenimo obliko in usmerjenost. Tko dobimo več podobnih figur.
8. RIŠI KVADRATE IN PRAVOKOTNIK (F4)
Narišem pravokotnik, in izberem črno polnilo. To bo podlaga in odzadje našega kina/gledališča. Riši kroge, elipse, loke (F5) – enak postopek kot prej, le da zdaj naredimo obliko, ki je podobna sedežu.
9. “sedeže” podvojimo, spremenimo polnilo, izberemo predmete – PREDMET – DVIGNI
Sedeže podvojimo, da dobimo vrste. Spremenimo jim polnilo, da se loči sprednje vsrste od zadnje. S klikom na predmet in dvigni, sprednje vsrste sedežov spustimo pred zadnje.
10. Predmet – Spusti
Označimo vse predmete naše figure in jo prenesemo na odzadje. Ker figura sedi v zadnji vrsti, in so pred njim druge vrste, s klikom na predmet – spusti, figuro spustimo za sedeže prednje vrste.
11. Ustvari in urejaj besedilo (F8), BESEDILO – Besedilo in pisava …
Sklikom na Ustvari in urejaj besedilo (F8), označimo prostor, kjer želimo dodati besedilo (v tem primeru v beli oblaček zdraven rdeče figure).
12. BESEDILO – Besedilo in pisava …
S klikom na BESEDILO – Besedilo in pisava, izberemo pisavo, velikost pisave, postavitev pisave, in kaj bomo sploh napisali v sam označen del.
13. Končan izdelek
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:
- Kaj sem se novega naučila v tem projektu? V tem projektu sem se naučila ogroimno novih stvari, saj na tem področju nisem imela veliko predznanja. Spoznala sem razliko med ločljivostjo, velikostjo in formatom, in razliko med rastrsko in vektorsko grafiko. Prav tako sem se naučila kako, vsaj na neki osnovni ravni, uporabljati programa PhotoScape in Inkscape, s katerima pred tem še nisem imela izkušenj.
- Če bi imela več časa, bi dodala, spremenila, izboljšala …? Če bi imela več časa, bi vsekakor poskusila narediti izdelek pri vektorski grafiki bolj inovativen in še z več detalji in podrobnostmi, saj mi je bilo samo ustvarjanje zelo všeč in bi mu z vselejm namenila še več časa.
- Kateremu delu si posvetila največ časa in zakaj? Največ časa sem posvetila samemu pisanju te projektne naloge. Da sem opisala vse postopke, dodala slike in licence, mi je vzelo veliko časa. Za same izdelke pa sem največ časa porabila za vektorsko grafiko.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Zdi se mi, da je vsebina slik, pri rastrski grafiki smiselna in se ujema s temo projektne naloge. Sliki sem ustrezno obdelala in postopek jasno zapisala, saj sem dodala posnetke zaslona med smao izdelavo. Prav tako pri vektorski grafiki. Vse svoje izdelke sem tudi opremila z ustreznimi licencami in pri objavi pazila na kategorije in oznake. Zato menim, da sem kar solidno opravila nalogo.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Tekom študija in na svoji poklicni poti bom zagotovo uporabljala rastarsko grafiko, pri raznih predstavitvah. Zato je znanje o ločljivosti, velikosti in formatu zelo dobrodošlo. Enako velja za vektorsko grafiko, ki jo bom z veseljem izdelovala tudi sama.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Najljubše mi je bilo učenje in ustvarjanje vektorske grafike in spoznavanje programov. Najmanj pa sama teorija.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? Ta projekt je bil po mojem mnjenu zelo dobro zastavljen in eden izmed mojih najljubših. Vsekakor bi poskusila najti lažji način za ponazoritev samega dela, saj mi je le to vzelo ogomno časa.
Avtorica: Urška Cujnik, 1. letnik razrednega pouka
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
14. 6. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.