2. Projektna naloga – Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike
Za obdelavo in izdelavo slikovnega materiala sem uporabila programa Photoscape in Inkscape.
PHOTOSCAPE
Fotografiji pred obdelavo:
Urejeni fotografiji:
POSTOPEK OBDELAVE PRVE FOTOGRAFIJE
1. Resize – Reduce the longer length: 800 px – stisnila sem fotografijo, da sem ji zmanjšala velikost in dimenzijo.
2. Crop – Crop Freely – fotografijo sem obrezala, s tem sem odstranila nepotrebno ozadje.
3. Bright_Color – Deepen, Darken, Exposure, Saturation – fotografiji sem uredila svetlost, potemnila barve, zmanjšala saturacijo barv, da sem dobila črno belo fotografijo.
4. Save – fotografijo sem shranila.
POSTOPEK OBDELAVE DRUGE FOTOGRAFIJE
1. Resize – Reduce the longer length: 800 px – stisnila sem fotografijo, da sem ji zmanjšala velikost in dimenzijo.
2. Bright_Color – Deepen, Darken, Exposure – fotografiji sem uredila svetlost, potemnila barve.
3. Film_Effect – Cinema – Low : fotografiji sem dodala Cinema – Low filter.
4. Object – T (Text): dodala sem besedilo (Ne skrivaj se za anonimnostjo, za zaslonom.).
5. Besedilu sem izbrala pisavo STENCIL, velikost 28, belo barvo črk in povečala prosojnost.
6. Tools – Clone Stamps: S kloniranjem delov fotografije sem zakrila komentar uporabnice na Youtubu, saj je irelevanten za mojo fotografijo.
INKSCAPE
Dokončana slika z vektorsko grafiko.
POSTOPEK IZDELAVE
1. Plast – dodaj plast – ime plasti
2. Dodala sem besedilo – A (puščica) – besedilo sem uredila in besedilu spremenila barvo.
3. Riši kvadrate in pravokotnike – naredila sem pravokotnik in mu izbrala barvo (barvna paleta spodaj).
4. Predmet – preoblikuj – nagibaj: preoblikovala sem pravokotnik, da sem ustvarila spodnji del prenosnega računalnika.
5. Uredi – Podvoji: podvojila sem moj preoblikovani pravokotnik, da sem dobila še zgornji del prenosnika, katerega sem preoblikovala po enakem principu.
6. Shift + klik (na izbrane predmete) – Pot – Unija: z unijo sem združila predmeta, da sta postala en predmet.
7. Dvojni klik z levim miškinim gumbom na predmet – pojav vozlišč: s premikanje vozlišč sem preoblikovala ogrodje prenosnika, da izgleda bolj prostorsko realističen.
8. CTRL + D = podvojitev predmeta
Pot – Razlika: Na podvojeni predmet sem postavila pravokotnik, s tem sem označila kateri del predmeta želim obdržati.
9. Odrezanemu delu podvojenega predmeta sem spremenila barvo, služil bo kot podlaga za tipkovnico.
10. Naredila sem še več pravokotnikov (uporabila sem funkcijo podvoji), ki sem jih preoblikovala v tanke proge. Proge sem večkrat podvojila in jih postavila v vrsto. Za premikanje prog sem uporabila tipke (s puščicami) na tipkovnici. Enojni klik na predmet omogoči spreminjanje njegove oblike po dolžini in širini, dvojni klik omogoči sukanje.
11. Eno izmed prog sem zasukala jo skrajšala in večkrat podvojila (CTRL+D). Manjše proge sem postavila čez daljše in izdelala mrežo, ki služi kot osnova tipkovnice.
12. Predmet – združi: Vse proge sem zajela in jih s funkcijo združi združila v en predmet.
13. Naredila sem pravokotnik, ki bo služil kot miška prenosnega računalnika.
Klik na drugo ikono v levi orodni vrstici – pokaži vozlišča: kliknemo na rdečo piko v enemu izmed vozliš, povlečemo in spreminjamo zaobljenost robov.
15. Mrežo (tipkovnica) in pravokotnik (miška) sem postavila svetli štirikotnik. Zopet sem vse skupaj zajela in kot prej združila v en predmet.
15. Tipkovnico sem postavila na na začetku izdelano ogrodje prenosnega računalnika. Vse skupaj zajela in združila.
16. Ponovila sem postopek kot na začetku za podlago tipkovnice (svetel štirikotnik), da sem dobila podlago za zaslon.
17. F5: s to funkcijo sem narisala krog.
18. V vrstici z barvami sem izbrala poljubno zeleno barvo. Prekrivnost: s to funkcijo sem uredila prosojnost mojega kroga, izbrala sem 100% prekrivnost.
19. F5: naredila sem še en, manjši krog v sivi barvi.
20. F4: funkcija za risanje kvadratov, kvadrov…, s to funkcijo sem naredila 2 tanjša pravokotnika, ki služita kot sestavna dela kljukice.
21. Klik + klik: s tem, ko sem dvakrat kliknila na pravokotnik, sem spremenila možnost obračanja lika.
22. Oba dela kljukice sem označila.
23. Pot – sestavi: s to funkcijo sem oba dela združila v enotno kljukico.
24. Kljukico sem prenesla na ostala dva kroga.
25.Označila sem vse tri sestavne dele simbola.
26. Predmet – Združi: s to funkcijo sem tri sestavne dele združila v en sam simbol.
27. F5: ponovno sem naredila krog in mu izbrala rdečo barvo ter uredila prekrivnost.
28. CTRL + D: s to funkcijo sem podvojila krog. Izberi barvo s slike: s to funkcijo sem izbrala popolnoma isto barvo, kot jo ima drugi simbol v notranjosti, ker je taka tudi barva računalniškega zaslona.
29. F4: s funkcijo sem ponovno narisala pravokotnik, dvakrat kliknila, da sem omogočila drugačno vrtenje lika. CTRL + D: pravokotnik sem podvojila.
30. Še drugi pravokotnik sem položila na simbol. Označila vse sestavne dele simbola ter jih enako kot pri prejšnjem združila s funkcijo Predmet – Združi.
31. Na zaslon sem postavila simbola, ki sem ju izdelala na začetku. Vse zajela in združila v en predmet.
32. Obe plasti sta zopet vidni. Vse skupaj sem zajela in združila.
Refleksija in samovrednotenje
Pri tem projektu sem se naučila uporabe dveh novih programov Photoscape in Inkscape. Pred tem sem uporabljala druge programe za obdelovanje fotografij. Največ časa sem posvetila razlagi in opisu postopka, ti mi je bilo tudi najmanj všeč, saj je bilo časovno zelo zamudno, velikokrat se mi je pripetilo, da sem pozabila zajeti sliko zaslona in sem se potem morala vračati nazaj in mi je tako vzelo bistveno več časa in sem v obdelavi fotografij ter izdelovanju v Inkscapeu manj uživala. Zdi se mi, da je delo dobro narejeno. V to nalogo je bilo vloženega veliko truda. Časa sem imela dovolj in ne bi ničesar spremenila. Na svoji poklicni poti, bom najbrž večkrat uporabila znanje iz rastrske grafike in verjetno skoraj nikoli iz vektorske, saj se mi zdi, da je mogoče časovno preveč zamudno in je lažje, če neko tako sliko z ustreznimi licencami vzamem iz interneta.
Avtorica: Atiive
Mentor: Alenka Žerovnik
Nosilec predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Študijska smer, predmet in letnik študija: razredni pouk, Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju, 1. letnik
Fakulteta: Pedagoška fakulteta Ljubljana
Datum: 6. 6. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.