2. Projektna naloga – Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike

Za obdelavo in izdelavo slikovnega materiala sem uporabila programa Photoscape in Inkscape.

PHOTOSCAPE

Fotografiji pred obdelavo:

Licenca Creative Commons                                                                                                    Licenca Creative Commons

Urejeni fotografiji:

Licenca Creative Commons                                                                                                    Licenca Creative Commons

POSTOPEK OBDELAVE PRVE FOTOGRAFIJE

Licenca Creative Commons
1. Resize – Reduce the longer length: 800 px – stisnila sem fotografijo, da sem ji zmanjšala velikost in dimenzijo.

Licenca Creative Commons
2. Crop – Crop Freely – fotografijo sem obrezala, s tem sem odstranila nepotrebno ozadje.


Licenca Creative Commons
3. Bright_Color – Deepen, Darken, Exposure, Saturation – fotografiji sem uredila svetlost, potemnila barve, zmanjšala saturacijo barv, da sem dobila črno belo fotografijo.

Licenca Creative Commons
4. Save – fotografijo sem shranila.

POSTOPEK OBDELAVE DRUGE FOTOGRAFIJE

Licenca Creative Commons
1. Resize – Reduce the longer length: 800 px – stisnila sem fotografijo, da sem ji zmanjšala velikost in dimenzijo.

Licenca Creative Commons
2. Bright_Color – Deepen, Darken, Exposure – fotografiji sem uredila svetlost, potemnila barve.

Licenca Creative Commons
3. Film_Effect – Cinema – Low : fotografiji sem dodala Cinema – Low filter.

Licenca Creative Commons
4. Object – T (Text): dodala sem besedilo (Ne skrivaj se za anonimnostjo, za zaslonom.).

Licenca Creative Commons
5. Besedilu sem izbrala pisavo STENCIL, velikost 28, belo barvo črk in  povečala prosojnost.

Licenca Creative Commons
6. Tools  – Clone Stamps: S kloniranjem delov fotografije sem zakrila komentar uporabnice na Youtubu, saj je irelevanten za mojo fotografijo.

INKSCAPE

Dokončana slika z vektorsko grafiko.

Licenca Creative Commons

 

POSTOPEK IZDELAVE

 

Licenca Creative Commons
1. Plast – dodaj plast – ime plasti

Licenca Creative Commons

2. Dodala sem besedilo – A (puščica) – besedilo sem uredila in besedilu spremenila barvo.

Licenca Creative Commons

3. Riši kvadrate in pravokotnike – naredila sem pravokotnik in mu izbrala barvo (barvna paleta spodaj).

Licenca Creative Commons

4. Predmet – preoblikuj – nagibaj: preoblikovala sem pravokotnik, da sem ustvarila spodnji del prenosnega računalnika.

Licenca Creative Commons

5. Uredi – Podvoji: podvojila sem moj preoblikovani pravokotnik, da sem dobila še zgornji del prenosnika, katerega sem preoblikovala po enakem principu.

Licenca Creative Commons

6. Shift + klik (na izbrane predmete) – Pot – Unija: z unijo sem združila predmeta, da sta postala en predmet. 

Licenca Creative Commons

7. Dvojni klik z levim miškinim gumbom na predmet – pojav vozlišč: s premikanje vozlišč sem preoblikovala ogrodje prenosnika, da izgleda bolj prostorsko realističen.

 

Licenca Creative Commons

8.  CTRL + D = podvojitev predmeta

Pot – Razlika: Na podvojeni predmet sem postavila pravokotnik, s tem sem označila kateri del predmeta želim obdržati.

 

Licenca Creative Commons

9. Odrezanemu delu podvojenega predmeta sem spremenila barvo, služil bo kot podlaga za tipkovnico.

 

Licenca Creative Commons

10. Naredila sem še več pravokotnikov (uporabila sem funkcijo podvoji), ki sem jih preoblikovala v tanke proge. Proge sem večkrat podvojila in jih postavila v vrsto. Za premikanje prog sem uporabila tipke (s puščicami) na tipkovnici. Enojni klik na predmet omogoči spreminjanje njegove oblike po dolžini in širini, dvojni klik omogoči sukanje.

Licenca Creative Commons

11. Eno izmed prog sem zasukala jo skrajšala in večkrat podvojila (CTRL+D). Manjše proge sem postavila čez daljše in izdelala mrežo, ki služi kot osnova tipkovnice.

 

Licenca Creative Commons

12. Predmet –  združi: Vse proge sem zajela in jih s funkcijo združi združila v en predmet.

 

Licenca Creative Commons
13. Naredila sem pravokotnik, ki bo služil kot miška prenosnega računalnika.
Klik na drugo ikono v levi orodni vrstici – pokaži vozlišča: kliknemo na rdečo piko v enemu izmed vozliš, povlečemo in spreminjamo zaobljenost robov.

Licenca Creative Commons

15. Mrežo (tipkovnica) in pravokotnik (miška) sem postavila svetli štirikotnik. Zopet sem vse skupaj zajela in kot prej združila v en predmet.

Licenca Creative Commons

15. Tipkovnico sem postavila na na začetku izdelano ogrodje prenosnega računalnika. Vse skupaj zajela in združila.

 

Licenca Creative Commons

16. Ponovila sem postopek kot na začetku za podlago tipkovnice (svetel štirikotnik), da sem dobila podlago za zaslon.

Licenca Creative Commons

17. F5: s to funkcijo sem narisala krog.

Licenca Creative Commons

18. V vrstici z barvami sem izbrala poljubno zeleno barvo. Prekrivnost: s to funkcijo sem uredila prosojnost mojega kroga, izbrala sem 100% prekrivnost.

Licenca Creative Commons

19. F5: naredila sem še en, manjši krog v sivi barvi.

Licenca Creative Commons

20. F4: funkcija za risanje kvadratov, kvadrov…, s to funkcijo sem naredila 2 tanjša pravokotnika, ki služita kot sestavna dela kljukice.

Licenca Creative Commons

21. Klik + klik: s tem, ko sem dvakrat kliknila na pravokotnik, sem spremenila možnost obračanja lika.

Licenca Creative Commons

22. Oba dela kljukice sem označila.

Licenca Creative Commons

23. Pot – sestavi: s to funkcijo sem oba dela združila v enotno kljukico.

Licenca Creative Commons

24. Kljukico sem prenesla na ostala dva kroga.

Licenca Creative Commons

25.Označila sem vse tri sestavne dele simbola.

Licenca Creative Commons

26. Predmet – Združi: s to funkcijo sem tri sestavne dele združila v en sam simbol.

Licenca Creative Commons

27. F5: ponovno sem naredila krog in mu izbrala rdečo barvo ter uredila prekrivnost.

Licenca Creative Commons

28. CTRL + D: s to funkcijo sem podvojila krog. Izberi barvo s slike: s to funkcijo sem izbrala popolnoma isto barvo, kot jo ima drugi simbol v notranjosti, ker je taka tudi barva računalniškega zaslona.

Licenca Creative Commons

29. F4: s funkcijo sem ponovno narisala pravokotnik, dvakrat kliknila, da sem omogočila drugačno vrtenje lika. CTRL + D: pravokotnik sem podvojila.

Licenca Creative Commons

30. Še drugi pravokotnik sem položila na simbol. Označila vse sestavne dele simbola ter jih enako kot pri prejšnjem združila s funkcijo Predmet – Združi.

Licenca Creative Commons
31. Na zaslon sem postavila simbola, ki sem ju izdelala na začetku. Vse zajela in združila v en predmet.

Licenca Creative Commons

32. Obe plasti sta zopet vidni. Vse skupaj sem zajela in združila.

Refleksija in samovrednotenje

Pri tem projektu sem se naučila uporabe dveh novih programov Photoscape in Inkscape. Pred tem sem uporabljala druge programe za obdelovanje fotografij. Največ časa sem posvetila razlagi in opisu postopka, ti mi je bilo tudi najmanj všeč, saj je bilo časovno zelo zamudno, velikokrat se mi je pripetilo, da sem pozabila zajeti sliko zaslona in sem se potem morala vračati nazaj in mi je tako vzelo bistveno več časa in sem v obdelavi fotografij ter izdelovanju v Inkscapeu manj uživala. Zdi se mi, da je delo dobro narejeno. V to nalogo je bilo vloženega veliko truda. Časa sem imela dovolj in ne bi ničesar spremenila.  Na svoji poklicni poti, bom najbrž večkrat uporabila znanje iz rastrske grafike in verjetno skoraj nikoli iz vektorske, saj se mi zdi, da je mogoče časovno preveč zamudno in je lažje, če neko tako sliko z ustreznimi licencami vzamem iz interneta.


Avtorica: Atiive
Mentor: Alenka Žerovnik
Nosilec predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Študijska smer, predmet in letnik študija: razredni pouk, Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju, 1. letnik
Fakulteta: Pedagoška fakulteta Ljubljana
Datum:  6. 6. 2020

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

(Skupno 55 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost