1. Kreiram splet
Pozdravljeni,
sem študentka prvega letnika oddelka razrednega pouka Pedagoške fakultete v Ljubljani. Prosti čas velikokrat preživim v družbi otrok, prijateljev in dobre glasbe. Neizmerno uživam v večernih sprehodih, razgledih in poslušanju morskih valov.
DOSEDANJA RABA IKT
Z uporabo IKT sem se prvič seznanila v osnovni šoli. V povezavi z različnimi predmeti smo ustvarjali izdelke s pomočjo IKT tehnologije. Na razredni stopnji smo uporabljali Microsoft Word, v višjih razredih pa še Power Point in Excel. Največ znanja o tej temi sem pridobila pri izbirnem predmetu Računalništvo. Z uporabo telefona se je moja uporaba IKT tehnologije še razširila. V zadnjem letu sem se seznanila z uporabo aplikacij Kahoot, Inkscape, PhotoScape in Prezi. V vsakdanu IKT tehnologijo uporabljam za iskanje podatkov, komunikacijo in razvedrilo.
POMEN IKT TEHNOLOGIJE V UČITELJSKEM POKLICU
Tehnologija se neizmerno hitro spreminja in kot učitelji smo dolžni otrokom posredovati znanje o uporabi le-te. Z uporabo IKT lahko pouk postane zanimivejši in bolj dinamičen. Znanje, ki bi ga otrokom predstavii frontalno lahko prikažemo preko videov, slik, animacij, kvizov, … Znanje o licencah je za učitelja zelo pomembno. Uporaba slikovnih gradiv je v poklicu vsakodnevna, zato je potrebno prepoznati licenco in preveriti, če ta dovoljuje zasebno uporabo slike. Prav tako pa je učiteljevo delo tesno povezano z IKT tehnologijo, saj so se redovalnice in dnevniki iz papirne oblike pretvorili v digitalno (npr. eAsistent).
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
Ta projekt me je spodbudil k razmišljanju, kako zelo je poznavanje IKT tehnologije pomembno v poklicu učitelja. Zdi se mi, da je čas karantene pokazal še en način poučevanja – poučevanje na daljavo. Zagotovo bi bilo koristno raziskati prednosti in slabosti dela na daljavo in s kakšnimi ovirami se pri tem soočajo učitelji. Že za začetek mi je bilo v izziv razmislek o tem, kdaj sem prvič prišla v stik z IKT. Malo težja naloga je bila pobrskati po spominu, s katerimi programi sem se že seznanila in jih uporabila. Največ časa sem se zadržala pri pomenu IKT tehnologije za učitelja. Želela sem raziskati, zakaj imamo ta predmet na fakulteti in zakaj nam bo znanje o tem nekoč koristilo. S svojim delom sem zadovoljna in bi ga ocenila kot dobro opravljeno, saj sem sledila zapisanim navodilom in zahtevane komponente vključila v svoj projekt. Predvsem sem najbolj hvaležna, da sem v tem semestru spoznala še nekaj novih programov za obdelovanje slik, zvoka, … in znanje o uporabi licenc, ki ga bom pazljivo uporabila pri vnašanju tujih slik v lastna gradiva (učni listi, kontrolne naloge, seminarske naloge, …). Programe, ki bi popestrili delo v razredu, bi uporabila za dinamično delo in hitrejše učenje v razredu. Začetek mi je bil najljubši, vendar je od mene zahteval malo več pazljivosti. Pozornost je bila v usmerjena v podatke, kaj želim, da drugi vedo o meni in kateri podatki naj zaradi varnosti osebnih podatkov ostanejo prikriti. Najtežji del projekta se mi je zdela refleksija dela in samovrednotenje. Res je, da je dobro objektivno pogledati na izdelek in biti kritičen, vendar zahteva več truda. Zavedam se, da je samorefleksija za učitelja zelo pomembna, zato se bom trudila, da se pri pisanju refleksij v projektni nalogi čim več naučim. V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj so koraki postopni in jasni. Morda bi bilo v pomoč, če bi bil zapisan zahtevan obseg nalog.
Avtorica: Metulj
Mentorica: as. mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT)
Študijsko leto: 2019/20
Ljubljana, 22. 7. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.