3.MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV

SPLETNI BONTON 

Ljudje smo po naravi zmotljiva bitja in marsikdaj se lahko zgodi, da koga namerno ali nenamerno užalimo. To se velikokrat zgodi izven spleta, še pogosteje pa v njem.  Zaradi preprečitve kakršnih koli posledic neustrezne uporabe spleta si ljudje, še posebej učitelji prizadevamo za čim boljše obveščanje in ozaveščenje naših učencev, ki bodo nekoč samostojno uporabljali in bili vzor generacijam, ki jim bodo sledile.

 

Students, Computer, Young Boy, Education, Learning, Pc

Vir : Pixabay, CC0

Ker vemo, da bodo bodoče generacije – naši učenci, naši otroci, naši vnuki –  veliko aktivnejši na spletu, kakor mi sedaj si prizadevamo za čim večje ozaveščanje o spletnem bontonu. Seveda pa se tudi učitelji razrednega pouka vseskozi tudi sami izobražujemo na področjih, ki jih poučujemo. Del našega izobraževanja pa  so tudi nekatera področja, ki jih sicer posredno ne poučujemo, a so le-ta ključni del našega poklica in eno izmed teh področij je tudi informacijsko-komunikacijska tehnologija. Pomen te smo lahko opazili v že v tem šolskem letu, saj je večina pouka potekala na daljavo i sicer s pomočjo naših računalnikov.

V moji predstavitvi, ki je namenjena širšem občinstvu – tako mlajšim kot tudi starejšim oziroma tako otrokom in mladostnikom, kot tudi staršem in učiteljem – se seveda osredotočamo na pomen in bistvo spletnega bontona, na katerega lahko kaj hitro pozabimo. Opredelimo sam pojem netiketa in vse kar sodi k njej in pravilnem vedenju na spletu. Cilj same predstavitve je vzbujanje razmišljanja o odgovornem vedenju na spletu, ki pa je tudi povezano z vedenjem izven njega.

Za ogled PowerPoint predstavitve klinite spodaj ↓

PPT SPLETNI BONTON

Licenca Creative Commons

 

Refleksija in samovrednotenje

Ta projektna naloga in njena izdelava sta mi bili v veselje, saj me je dodatno opomnila na nekatere ključne zakonitosti, ki veljajo pri uporabi informacijsko-komunikacijski tehnologiji. Ponovitev že prej osvojenega, nikoli ni odveč  in prav tako tudi usvajanje novega znanja ne.

Pri doseganju in poglabljanju v bistvo, katerega sem želela doseči sem si pomagala poleg z uvodnim besedilom, tudi z multimedjisko predstavitvijo. To sem izdelala v Windowsovi aplikaciji PowerPoint, s katero sem bila seznanjena že v osnovni šoli. Izdelava mi ni predstavljala večjih težav, saj sem PowerPoint-a, tako kot marsikdo moje starosti precej vajena. Lahko bi rekla, da je ta bil in še vedno je  nepogrešljiv pripomoček pri mnogih mojih predstavitvah. Namesto njega bi se lahko posluževala tudi s kakšnimi drugimi, njemu podobnimi aplikacijami (npr. Google Slides, Prezi …). Ostala orodja, smo tudi to leto spoznavali pri naših kliničnih vajah, nekatera so mi bila bolj všeč, druga manj in spet tretja dokaj nova, a kljub mnogim drugim alternativam mi je PowerPoint precej ljubši, kar sem tudi izpostavila v eni od mojih prejšnjih objav, kjer sem tudi navedla konkretne razloge.

Povezava do objave : Primerjava orodij za multimedijske predstavitve

Podlago za izdelavo predstavitve o spletnem bontonu pa so mi predstavljale razna literatura na temo spleta in obnašanja v njem, spletna stran Safe.si in predavanja prof. Nančovska Šerbec. Veliko motivacijo za čim bolj zanimivo in mlajšim generacijam blizu predstavitev pa sem našla v raznoraznih objavah spletnih medijev, med katerimi je predvsem 24.ur .  Razlog za to vidim v vse večji ranljivosti in izpostavljenosti mlajših spletu in njegovim pastem, katerim se lahko izognemo s pomočjo nekaj koristnih smernic. Te obsegajo pravila, katerih bi se morali držati tudi izven naših pametnih naprav.

Primer objav zaradi katerih sem se odločila za projektno nalogo na temo spletnega bontona : Splet in mobilniki ogrožajo otroke ?

Z svojo predstavitvijo sem zadovoljna, saj menim, da je informativna in ni preveč kompleksno sestavljena ter je lahko tako odlično vodilo osnovnošolskim otrokom, srednješolcem,staršem in vsem ostalim, ki si želijo biti vzor drugim.

Osvojeno znanje bi lahko in ga tudi bom uporabil pri delu z mojimi učenci, na splošno pa se ga držim in tako mislim nadaljevati še naprej v zasebnem življenju. Pri ustvarjanju in pisanju besedila sem uživala in se trudila biti bim bolj kreativna.

Če še enkrat povzamem projektna naloga mi je bila zelo všeč, ne bi spremenila tukaj čisto nič, saj pomanjkljivosti ne najdem nikjer. Vsa navodila in definicije so bile natančne ter odlične smernice, s katerimi je bilo delo več kot olajšano.


AVTORICA :  Sanja Ivančević
PREDMET : Informacijsko-komunikacijska tehnologija v izobraževanju
MENTORICA : asist. mag. Alenka Žerovnik
NOSILKA PREDMETA : doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
ŠTUDIJSKA SMER IN LETNIK : Oddelek za razredni pouk – 1.letnik
FAKULTETA : Pedagoška fakulteta
ŠTUDIJSKO LETO : 2019/20
KRAJ IN DATUM : Ljubljana, 22.05.2020


Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost