3. MULTIMEDIJSKA OBJAVA
Pozdravljeni!
Sem Ana Manca Ruparčič in kot temo te seminarske naloge sem se odločila, da izberem temo, za katero menim, da jo uporabiniki spletna še vedno ne poznajo prav dobro; to je spletni bonton ali etika.
Svojo predstavitev sem pripravila v Google Slides. Vse do sedan, torej tekim celotne osnovne in srednje šole, sem uporabljala program PowerPoint, ki je med učenci na vseh stopnjah najprepoznavnejši in posledično tudi najlažji za uporabo, saj se nanj hitro navadimo in ga obvladamo. V prvem letniku na fakulteti sem spoznala nove programe, ki omogočajo izdelavo predstavitev, so enostavne za uporabo, imajo veliko funkcij in so prosto dostopne. Ena od mnogih je storitev Google Slides.
Moja predstavitev je sestavljena iz treh glavnih delov. Prvi del je kratek in se nanaša na spoznavanje pojma spletni bonton ali etika, prav tako pa sem vključila še angleški izraz netiquette, ki poimenuje prav to. Sledi drugi del, v katerem sem naštela nekaj bistvenih korakov, ki se jih moramo držati vsi kot uporabniki spleta. Pravil je veliko, omenila in na kratko opisala sem tiste, ki se mi zdijo najpomembnejši in najpogostejši. Prav tako sem se za ta pravila odločila na podlagi vedenja, kaj je pri mladih najpopularnejše in zelo pogosto, kje sama mnogokrat opazim kršenje teh pravil in zaznavam, kako je še vedno veliko mladih nepoučenih na tem področju. Pravila sem ubistvu že poznala, vseeno pa sem si veliko pomagala s spletnimi stranmi, kot so Safe.si, Spletno oko, za simbolne fotografije vključene v predstavitev pa sem uporabila spletno stran Pixabay, ki ponuja ogromno fotografij, ki se navezujejo na navedeno temo. V tretjem delu predstavitve sem po alinejah še enkrat navedla najpomembnejše stvari, na katere moramo paziti. Vključila sem tudi krajši video, ki preko otroške animacije opozarja na pravila spletnega bontona, dotakne pa se tudi varnosti na internetu. Video se mi je zdel primeren in zanimiv, saj menim, da je poučevanje otrok v osnovni šoli ključnega pomena. V današnjem svetu večina otrok zraste z internetom in spletnimi stranmi, igricami, aplikacijami in podobno. Uporaba interneta je lahko zelo uporabna, poučna in zabavna, lahko se jo tudi aktivno vključuje v pouk. Ne smemo pa pozabiti na pravila, varnost in odgovornost, ki pride zraven, ko postanemo uporabnikik spleta; otroci in mladostniki niso izjema.
Predstavitev v PowerPoint obliki je dostopna tu:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Predstavitev v Google Slides si lahko ogledate na teji povezavi.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
SAMOVREDNOTENJE IN REFLEKSIJA
Pri tem projektu sem se naučila nekaj novih pravil, veliko pa sem jih že poznala. Spoznala sem nove spletne strani, ki nazorno in jasno prikazujejo pravila, ki se jih moramo držati, ko uporabljamo internet, hkrati pa sem spoznala nova spletišča, na katera se lahko obrnemo ob kršitvi spletnega bontona, to pa se mi zdi zelo priročno in pametno, saj bom kot učiteljica lahko usmerila svoje učence, če se bojo kdaj znašli v nelagodni situaciji na internetu.
Če bi imela več časa za predstavitev, le-te ne bi spreminjala. Menim, da sem si vzela dovolj časa za razmislek, zasnovo predstavitve in predelavo vseh virov, ki so mi bili na razpolago. Lahko bi se poglabljala v še več virov, programov za predstavitve, a sem mnenja, da ob koncu te naloge poznam osnove spletnega bontona in spletne strani, ki to temo opisujejo.
Največ časa sem posvetila sami izdelavi predstavitve, saj sem se ‘poigravala’ z oblikovanjem (prvič sem delala v Google Slides). Izdelava je bila sicer preprosta in enostavna, predvsem pa je plus to, da so funkcije poimenovane v slovenščini.
Svoje delo ocenjujem kot zelo uspešno, saj sem v predstavitev vključila več zanesljivih virov, tematika je ustrezna, predstavitev je jasna in barvita, vključila sem tudi fotografije in video posnetek, kar štejem kot plus. Vključila sem najpomembnejše plati spletnega bontona in jih predstavila.
Svoje novo pridobljeno znanje bom uporabljala na vsakem koraku, ko bom uporabljala splet. Menim, da moramo s pozitivnimi spremembami najprej začeti pri sebi. Lahko rečem, da so mi bila pravila znana, saj sem se že prej zavedala pomembnosti le-teh. Vseeno pa trdim, da smo vedno lahko še boljši. Spletni bonton se mi zdi neizogibna (obvezna) tema v šoli. Ogromna količina dela v šoli in doma poteka preko spleta. Tako kot se moramo pri matematiki najprej naučiti formule, da lahko rešujemo naloge, tako moramo najprej poznati spletni bonton in etiko, preden se lotimo dela, komunikacije in uporabe interneta. Predvsem pa se mi zdi, da moram v učencih spodbuditi razmišljanje, da zaradi anonimnosti za ekranom sploh ne pride do kršenja spletne etike. Hkrati se morajo zavedati posledic, ki sledijo, če ta pravila kršijo. Vsak mora nosti odgovornost za svoje delo, tako v šoli, doma, na igrišču, v družbi ter na spletu.
Pra tem projektu mi je bilo najbolj všeč to, da v njem vidim smisel. Vsa novo pridobljena znanja so zelo uporabna in nujna za moj bodoči poklic.
V sami definiciji projekta ne bi spremenila nič, saj se mi zdi jasna in točna.
Avtorica: Ana Manca Ruparčič
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razrednik pouk
Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT), 1. letnik
12. avgust 2020
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.