KREIRAM SPLET
Pozdravljeni,
Sem Neža, študentka 1. letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Stvari, ki mi v življenju prav gotovo največ pomenijo, so moja družina, prijatelji ter druženje z njimi, ter neomejeno preživljanje časa v naravi, kjer lahko odklopim prav vse skrbi in se popolnoma sprostim. Moja velika ljubezen so tudi potovanja. Odkrivanje novih, skritih kotičkov sveta, spoznavanje nove kulture, ljudi in kulinarike me vedno napolni z novo energijo in če bi bilo to mogoče bi obiskala prav vse države tega sveta. V prostem času rada tudi ustvarjam; kuham, pečem slaščice, navdušuje me tudi notranje opremljanje in dizajn prostorov ter moda. Seveda pa med stvari, ki me opredeljujejo, izpopolnjujejo in v katerih neizmerno uživam spada tudi delo z otroki. Vsakič znova me preseneti njihova iskrenost, radoživost in iskrivost, zato sem se odločila za poklic učiteljice razrednega pouka, v katerem bom lahko spremljala njihov razvoj, napredek in jih usmerjala, da bodo na svoji učni in življenjski poti lahko uspešni in kar je najbolj pomembno SREČNI.
Z uporabo IKT tehnologije sem se sama srečala že v prvih petih letih osnovne šole, kjer sem v popoldanskem času hodila na računalniški krožek. Sprva je šlo bolj za preživljanje prostega časa (igranje miselnih iger…), kasneje pa smo začeli spoznavati tudi osnove programa Microsoft Office Word, ter Microsoft Office PowerPoint, kar mi je zelo koristilo tudi na predmetni stopnji, kjer smo morali pripraviti že kakšen govorni nastop, seminarsko nalogo in poročilo. Zakaj je koristno IKT tehnologijo uvajati v pouk že v prvih letih osnovne šole in kakšni so načini uvajanja in spoznavanja učencev z njo je zapisano tudi v članku, na spletni strani ene izmed ljubljanskih osnovnih šol. Po osnovni šoli sem spoznavanje IKT-ja nadaljevala na srednji šoli, kjer sem v prvem letniku pri predmetu Informatika še poglobila svoje znanje v zgoraj omenjenih programih ter spoznala širok spekter funkcij in načinov uporabe. Seznanila sem se tudi z osnovami programa Microsoft Office Excel, čeprav priznam, da v njem nisem tako vešča kot Wordu in PowerPointu. Velik poudarek pri predmetu Informatika je bila tudi varna uporaba interneta, saj smo imeli na to temo kar nekaj predavanj, prav tako pa smo tisto leto praznovali tudi svetovni dan varne rabe interneta, kjer smo se seznanili z vsemi mogočimi pastmi na socialnih omrežjih, o spletnem bontonu itd. Celotno svoje znanje o IKT tehnologiji in digitalni pismenosti sem letos pri predmetu IKT v izobraževanju še nadgradila, kjer sem se naučila uporabljati programa PhotoScape in InkScape za izdelovanje rastrske in vektorske grafike, ter spletno orodje Canva za izdelavo infografike, naučila pa sem se tudi uporabljati nekaj novih programov kot so Audacity, Stop Motion Studio, Prezi, Google Slides … Verjamem, da mi bo v bodoče to znanje prišlo še zelo prav.
Namen IKT pri poučevanju
Kot bodoča učiteljica razrednega pouka se zavedam, da je uporaba IKT tehnologij pri poučevanju naredila veliko revolucijo v samem šolskem sistemu. Sama sem mnenja, da tehnologija ne more popolnoma nadomestiti pristnega človeškega stika, sploh v prvih letih šole, ko so otroci še manjši. Če pa klasično poučevanje in uporaba tehnologij hodita z roko v roki in se kot učitelj zavedamo prednosti in slabosti obojega, ter ju znamo medsebojno uskladiti, lahko dobimo optimalen model pouka, ki olajša delo učitelju, prav tako pa tudi učencu. Z uporabo IKT tehnologije oz. konkretno vsem znanim E-asistentom je vodenje evidence o učencih učitelju precej olajšano, saj lahko zelo preprosto vpisuje vanj ocene, domače naloge, izostanke … prav tako pa je E-asistent olajšal delo tudi staršem, saj lahko sedaj veliko lažje opravičujejo izostanke, prav tako pa spremljajo napredek svojega otroka, opazijo morebitne težave, se z njim pogovorijo itd.
IKT tehnologija je učiteljem odprla tudi nešteto možnosti kako učne ure popestriti, jih narediti učencem bolj zanimive in jim določeno učno snov približati ter še bolj nazorno predstaviti ( z videii, tabelami, grafi, projekcijami, animacijami, multimedijskimi predstavitvami, ter zelo pomembnimi gradivi v spletnih učilnicah…). Prav tako pa je IKT tehnologija in hitro pridobivanje informacij preko spleta olajšalo delo tudi učencem, saj lahko le z enim klikom pridejo do dodatnih informacij, razlag, hitro lahko poiščejo vire, lažje načrtujejo seminarske naloge … Kot lahko vidimo, IKT tehnologija v poklicu učitelja odpira veliko novih možnosti za izvedbo pouka, zato jo bom sama kot učiteljica z veseljem uporabljala, pri tem pa bom pozorna, na pravo količino uporabe ter tudi na to, da bom učence že zelo zgodaj začela ozaveščati da je sama tehnologija super, če jo uporabljamo pametno in previdno.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? Pri tej projektni nalogi sem imela možnost premisliti o moji poti z IKT tehnologijo in ugotovila sem, da sem jo začela uporabljati že zgodaj, čeprav se tega takrat še nisem zavedala. Spoznala sem tudi pomen in pa enega od načinov spoznavanja otrok z IKT tehnologijo v prvih letih šole. Naučila sem se premisliti o sami uporabi IKT-ja pri pouku, nekaj novih možnosti, kako s tem popestriti pouk in kakšne olajšave, pa tudi pasti je prinesla IKT-tehnologija v poučevanje.
- Če bi imela več časa bi izbral/a, spremenil/a, izboljšal/a… Če bi imela več časa bi se še bolj bi se poglobila v sam pomen tehnologije pri poučevanju in pa tudi na vpliv uporabe IKT-ja pri manjših otrocih (1., 2. Razred) iz vidika razvoja. Še bolj bi se pozanimala tudi o pasteh novih komunikacijskih sredstev med staršem in učiteljem (E-asistent) in pretehtala prednosti in slabosti prejšnjega sistema dnevnikov in zdajšnjega sistema E-asistenta tudi iz vidika odnosa med staršem in otrokom (zaupanje, pogovor, prikrivanje…).
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa sem se ukvarjala s točko namen uporabe IKT-ja pri poučevanju, saj gre po mojem mnenju za zelo široko področje, kjer ima vsaka stvar svoje pluse in minuse, ki jih je treba pri uporabi upoštevati.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?Menim, da sem zadostila kriterijem ocenjevanja, saj sem zajela vse faze, ki jih mora projekt vsebovati, prav tako pa sem se v samo delo poglobila in se maksimalno potrudila. Vesela sem, da sem se naučila tvoriti prispevke, navajati vire, vstavljati hiperpovezave in slike.
- Kje in kako bom pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na moji poklicni poti? Vse to znanje, predvsem pa znanje o licencah mi bo koristilo tudi v mojem poklicu in tekom študija, saj sem izvedela kje lahko dobim proste slike in gradiva na spletu, ki so v javni domeni, v nasprotnem primeru pa vem kako delo oz. gradivo ustrezno označiti, da ne kršim avtorskih pravic.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Najbolj mi je bilo všeč predstaviti sebe, svoje hobije in interese, saj sem s tem še nekoliko bolj spoznala kaj me v življenju res veseli. Najmanj pa mi je bilo všeč samorefleksija, saj zelo težko ocenjujem svoje delo.
- Kaj bi spremenil/a v definiciji projekta da bi bil ta boljši? Prva projektna naloga mi je bila v splošnem zelo všeč, saj predstavlja neko osnovo, za vso nadaljnje delo. Pokažemo da znamo tvoriti prispevek, ga ustrezno umestiti, vstaviti sliko, hiperpovezavo, navesti vire, licence, prav tako pa tudi vsebinsko postavimo nek temelj, s tem da se predstavimo in pa zapišemo naše pretekle izkušnje in bodoče namene z uporabo IKT tehnologije v šolstvu in poučevanju, kar predstavlja bistvo samega predmeta.
- Avtorica: Neža Tišler, 1. letnik, Razredni pouk
- Šolsko leto: 2019/20
- Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
- Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
- Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
- Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
- Datum: 19. 8. 2020