PROJEKTNA NALOGA: kreiram splet
Lep pozdrav,
sem TIKI in sem študentka prvega letnika Razrednega pouka na Pedagoški fakulteti, Univerze v Ljubljani. Svoj prosti čas rada namenim branju knjig in druženju s kužkom Hektorjem. Zelo rada sem tudi v družbi otrok, ki me s svojo iskrenostjo in živahnostjo nadvse razveselijo.
Skozi svoje življenje sem se ukvarjala z različnimi športi, od odbojke, košarke in plesa. Moja največja ljubezen pa je balet, kateremu sem posvetila 8 let svojega življenja. Kljub temu da ga danes ne treniram več, in kot se včasih šalim, da sem upokojena balerina, se vsekakor rada zavrtim v plesnih čeveljcih.
Prvi stik z IKT je bil najverjetneje v predšolskem obdobju. Seveda pa sem se s samo uporabo IKT tehnologije srečala v osnovni šoli. To je bilo najverjetneje v drugem triletju osnovne šole, ko smo se učili osnov na računalniku. V zadnjem triletju se je začela načrtna seznanitev s programi in drugimi funkcijami, ki nam omogoča računalnik. V višjih razredih je bila tudi vse večja potreba po iskanju informacij na spletu, pisanje zapiskov in ustvarjanje multimedijskih predstavitev. Od sedmega razreda sem bila del krožka (informatika), ki je vsakoletno organiziral izobraževanje starejših občanov. Tako sem tudi učila upokojence osnov dela z računalniki, jih seznanila z uporaba in pošiljanjem elektronske pošte … Vsekakor pa sem se zavedala, da za moje nadaljnje izobraževanje poznavanje le osnov ne bo dovolj, zato svoje znanje konstantno nadgrajujem in izpopolnjujem.
Danes si ne predstavljam življenja brez tehnologije in uporabe različnih elektronskih naprav. Njena uporaba bo neobhodna tudi pri mojem delu z otroki. V tem hitro razvijajočem se svetu je tudi pomembno, da otroke seznanim z uporabo IKT tehnologije in jih opozorim na pozitivne kot tudi negativne lastnosti uporabe le-te. Prednosti so lažje iskanje informacij in hitrejša komunikacija. Menim pa, da se pri tem včasih ne zavedamo njenih pomanjkljivosti, ki nam lahko zagrenijo življenje (prekomerna uporaba lahko vodi v odvisnost, spletno ribarjenje, heckerji …).
Vir: Pixabay
Ne samo doma, vendar je tudi v šoli uporaba IKT postala neizogibna. Učitelji uporabljajo multimedijske predstavitve (PowerPoint), pišejo dokumente, sestavljajo teste (Word) in interaktivna gradiva (Kahoot), uporabljajo spletne didaktične igre, si pomagajo z Youtubom …
Sama sem mnenja, da poučevanje ni samo odvisno od IKT ali opremljenosti šole z najnovejšimi elektronskimi pripomočki. Vsekakor pa te lahko olajšajo delo učitelja, tako organizacijsko kot tudi administrativno. Vsekakor pa nam ta tehnologija omogoča, da otrokom pokažemo stvari, ki jih ne bi mogli videti v živo (s slikami, posnetki) in jim tako omogočimo lažje razumevanje snovi, ki je za mnoge od njih preveč abstraktna.
Za konec, kot učiteljica bom jaz tista, ki bom otrokom zgled in jih bom morala seznaniti s pastmi na spletu. Zato sem jaz tista, ki sem moram prva seznaniti z njimi. Znati moram najti verodostojne in zanesljive podatke, poznati licence, poznati moram svoje pravice na spletu (kot uporabniki in kot avtorji izdelkov). Zavedam pa se da tehnologija vsak dan hitreje napreduje in da so nekateri mladi celo bolj računalniško pismeni od učiteljev, zato je še bolj pomembno, da se v tem izpopolnjujem. Seveda je od samega posameznika odvisno v kolikšni meri bo pravila na spletu upošteval, vsekakor pa imajo pri tem (predvsem pri mlajših otrocih) pomembno vlogo tudi starši.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:
Pri tem projektnem delu sem nekoliko osvežila svoje znanje o IKT, ki sem ga pridobila skozi šolanje. Predvsem sem dobila zelo veliko koristnih informacij, ki jih bom skušala vključiti v svoje poučevanje. Predvsem pa sem se naučila to, kako te informacije in znanje uporabiti za izdelavo izdelkov. Kot bodoča učiteljica pa sem se tudi posvetila iskanju zanesljivih podatkov, ki jih lahko najdemo na spletu.
Menim, da sem naloge dobro opravila, saj sem si za raziskovanje svoje teme vzela dovolj časa. Veliko časa sem porabila tudi za ne le pravilno, ampak tudi estetsko dovršenost, ki je v današnjem svetu vse pomembnejša. Sledila sem tudi vsem smernicam, ki so bile zapisane in tudi napotkom, ki sem jih dobila neposredno od asistentke.
Najtežje pri samem ustvarjanju projektnih nalog, mi je bilo najtežje prav pisanje refleksije in samovrednotenje, saj sem včasih preveč kritična do same sebe. Veliko časa in truda sem vložila tudi za opis poteka izdelave nekaterih projektnih nalog, saj morajo biti navodila/ potek dela jasno in razumljivo zapisana, da bi jih bralci bolje razumeli.
Več časa bi namenila raziskovanju uporabi IKT v osnovnih šolah, predvsem v prvem triletju. O tem bi vsekakor povprašala slovenske učitelje.
Znanje, ki sem ga pridobila s projektnimi nalogami bom uporabljala v vsakdanjem življenju (pri študijskih obveznostih) in predvsem pri opravljanju svojega bodočega poklica. Vsekakor pa se pri tem zavedam, da se tehnologija iz sekunde v sekundo spreminja in da bom morala to znanje sproti dopolnjevati in nadgrajevati.
Z razumevanjem izdelave projektnih nalog nisem imela težav, saj so bila navodila jasno podana. V definiciji projekt ne bi nič spreminjala.
AVTOR: TIKI
MENTOR: mag. Alenka Žerovnik
NOSILEC PREDMETA: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
ŠTUDIJSKA SMER IN LETNIK: Razredni pouk, 1. letnik
PREDMET: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
FAKULTETA: Pedagoška Fakulteta
UNIVERZA: Univerza v Ljubljani
Ljubljana, 26. 7. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.