2. Slikovno gradivo

Rastrska grafika

Program: Photoscape

1. slika pred obdelavo:

Licenca Creative Commons

1. slika po obdelavi:

Licenca Creative Commons

Postopek obdelave:

  • Resize: sliko sem stisnila na velikost 600 x 800, ki sem jo izbrala med presets. Tako sem ji zmanjšala velikost in dimenzijo.
Licenca Creative Commons
  • Crop: Sliko sem obrezala (free) tako, da sem odstranila vse elemente, ki jih ne želim imeti na sliki.
Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons
  • Color: Povečala sem barvo iz 50 na 100, da je mint zelena v ozadju prišla bolje do izraza.
Licenca Creative Commons
  • Contrast: Povečala sem kontrast iz 50 na 87, da je računalnik prišel bolje do izraza, saj je postal bolj črn.
Licenca Creative Commons
  • Blur: Zaslon računalnika sem zabrisala, zato da se ne vidi odseva.
Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons
  • Insert – figure – bubble: Dodala sem oblaček za besedilo. Potem sem ga obrnila. (Rotate – Flip horizontal) Spremenila pa sem tudi barvo oblačka. (Fill – barva: #ff1a9a67 )
Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons
  • Insert – sticker – pixel/comic: v oblaček sem dodala različne nalepke (4), da ponazorim nasilje.
Licenca Creative Commons

2. slika pred obdelavo:

Licenca Creative Commons

2. slika po obdelavi:

Licenca Creative Commons

Postopek obdelave:

  • Resize: sliko sem stisnila na velikost 600 x 800, ki sem jo izbrala med presets. Tako sem ji zmanjšala velikost in dimenzijo.
Licenca Creative Commons
  • Crop: Sliko sem obrezala (free) tako, da sem odstranila vse elemente, ki jih ne želim imeti na sliki.
Licenca Creative Commons
  • Soften skin: S to funkcijo sem popravila teksturo slike, saj so se na začetku videle črte, ker sem slikala ekran računalnika s telefonom.
Licenca Creative Commons
  • Insert – text/line/figure (basic 3): Dodala sem besedilo v sliko. Dodala sem tudi črto s katero sem podčrtala besedo, ki sem jo želela poudariti. Dodala sem obliko oblaka, zato da sem dobila belo podlago, na katerem se je pisava bolje videla.
Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons

Vektorska grafika

Program: Inkscape

Licenca Creative Commons

Najprej sem v vrstici z orodjem poiskala krog in ga oblikovala, da sem dobila osnovo za nadaljne oblike.

Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons

V vrstici polnilo in poteza sem označila odtenek vijolične in tako se je krog obarval vijolično. Prilagodila sem svetlost in nasičenost, zato da sem dobila svetlejši odtenek kot je bil na začetku.

Licenca Creative Commons

V vrstici z orodjem sem izbrala riši kvadrate in pravokotnike in izdelala obliko, ki predstavlja kjlučavnico. Prilagodila sem ogljišča s pritiskom na premakni ročico in tako spremenila polmer navpične obrobe.

Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons

Riši krivulje in ravne črte. Trikotnik sem z uredi pot po vozliščih spremenila v polkrog.

Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons

Polnilo in barva poteze – Prazen prostor sem pobarvala v belo.

Licenca Creative Commons

Podvojila sem bel polkrog in spremenila barvo polnila v isti odtenek vijolične, kot je krog. Ker je bil iste velikosti sem ga z ročico zmanjšala in spremenila njegova ogljišča, tako da sem dobila iluzijo vmesnega prostora in izgled zanke ključavnice.

Licenca Creative Commons

Izdelala sem kvadrat in krog in dala krog nad pravokotnikom. Zamenjala sem barvo poteze v isto barvo kot je polnilo. Tako sem dobila izgled votle ključavnice.

Licenca Creative Commons

Potem sem s prosto črto narisala obris sence.

Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons

Zapolnila sem jo s temnejšim odtenkom vijolične barve.

Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons

S funkcijo za risanje kvadratov sem oblikovala različne pravokotnike, da sem ponazorila ekran.

Licenca Creative Commons
Licenca Creative Commons

Izbrala sem tretjo možnost (na sliki) zapolnitve modre barve, zato da sem dobila videz globine.

Licenca Creative Commons

Ohišje ekrana sem pobarvala s črno barvo.

Licenca Creative Commons

Ključavnico sem nato prilepila na ekran.

Licenca Creative Commons

Za oblikovanje licenc sem uporabila spletno stran Creative Commons.

  • Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
    • Naučila sem se uporabljati dva nova programa, in sicer Inkscape ter Photoscape. Urejanje fotografij mi ni bilo tuje, izdelava vektorske grafike pa je bilo nekaj čisto novega zame. Naučila sem se uporabljati veliko novih funkcij, vendar še vedno ne obvladam vseh.
  • Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
    • Za to nalogo sem potrebovala ogromno časa, zato sem zadovoljna s svojim izdelkom. Nič ne bi dodala.
  • Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
    • Največ časa sem posvetila vektorski grafiki, ker je zelo težko uporabljati program inkscape. Velikokrat sem se vmes zmotila ali pa sem odkrivala nove funkcije, ki jih program ponuja in sem potrebovala čas, da ugotovim kako se jih pravilno uporablja oz. kakšen je njihov prvoten pomen. Rastrska grafika mi je vzela manj časa, saj sem znala že od prej urejati slike.
  • Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
    • Mislim, da sem pri tej nalogi delo dobro opravila, saj sem uredila dve slike in naredila vektorsko grafiko. Pri vseh sem dodala natančen postopek z obrezanimi slikami. Dodala sem vse licence in naštela zraven programe. Z izdelkom sem zadovoljna.
  • Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
    • Znanje mi bo prav prišlo pri urejanju slik za na predstavitve. Inkscape pa se mi zdi odličen program za izdelavo logotipov.
  • Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
    • Najljubše mi je bilo ustvarjanje samih izdelkov. Všeč mi je bilo, da smo imeli veliko svobode pri temu. Najmanj pa mi je bilo všeč pisanje in slikanje postopkov, saj je vzelo ogromno časa.
  • Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši
    • Spremenila bi to, da ne bi bil potreben postopek izdelave pri vseh treh izdelkih, ampak mogoče le na dveh. Razumem pa, da je pomembno, da napišemo tudi potek postopka.

Avtorica: Saša Pivk, 1. letnik razrednega pouka
Mentorica: ast. mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
19. 8. 2020

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 26 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost