Kreiram splet
Pozdravljeni!
Sem študentka prvega letnika programa razredni pouk na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Izbira študija mi je sprva predstavljala kar veliko težavo, saj me poleg dela z otroki zanimajo tudi druge stvari kot so raznovrstne živali; južnoameriške, afriške kulture in svetovna zgodovina. Vseeno pa ugotavljam, da mi študij ponuja veliko širino in pester nabor vsebin, ki mi bodo v bodočem poklicu prišle še kako prav.
Uporaba IKT tehnologije do sedaj
Ena izmed teh je tudi IKT tehnologija s katero sem se prvič srečala v osnovni šoli ob izdelavi PowerPoint predstavitev, seminarskih ali raziskovalnih nalog v Wordovih dokumentih. Prav tako pa se spomnim risanja izometrične projekcije pri predmetu tehnike. IKT tehnologija je v srednji šoli postala praktično stalnica, saj smo pri različnih predmetih pisali poročila, risali grafe, ustvarjali predstavitve v Preziju in risali grafe v Geogebri. Pri predtavitvah sem že uporabljala razne interaktivne aplikacije kot sta Mentimeter in Kahoot. Prav tako pa sem v prostem času aktivna na socialnih omrežjih, kjer občasno objavim fotografije, ki jim dodam kakšen svetlobni učinek.
Pomen IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu
IKT tehnologija je v mojem poklicu ključnega pomena. Zavedanje kakšno moč nosi IKT tehnologija, pa smo lahko opazili v času epidemije, ko je bilo celotno izobraževanje premeščeno na splet. Izobraževalni proces je tako čez noč stekel preko različnih digitalnih platform. Učitelji so bili soočeni z novim načinom dela, spreminjanjem učnih priprav in prilagajanjem gradiv, kar zagotovo nakazuje na njihovo iznajdljivost in pripravljenost na izobraževanje o novostih v digitalnem svetu.
Večina administrativnega dela učiteljev poteka preko različnih elektronskih dnevnikov in redovalnic. Potrebno je poudariti, da učitelj na spletu lahko najde odlična gradiva za nadgradnjo in interaktivnost učnih vsebin in pripravo nalog za ponavljanje in utrjevanje. Široka paleta vsebin nudi učiteljem možnost za izvedbo pestrih in zanimivih učnih ur, ki vodijo do kompleksnejše in dolgotrajnejše zapomnitve. Tehnologija pa se s časom razvija, zato je pomembno, da jim skušamo slediti in se tako tudi vseživljenjsko učiti. Čeprav je tehnologija pomembna in uporabna pa je pomembno, da učence še vedno navajamo tudi na drugačne oblike dela npr. samostojno ustvarijo plakat in ne uporabijo PowerPoint predstavitve; zapiske pišejo ročno, da usvojijo tehniko pisanja…
Ne smemo pa pozabiti, da prava mera in dober način uporabe tehnologije zagotavljata uspeh nas in naših učencev. Moram priznati, da sem misila, da bomo pri tem predmetu uporabljali zgolj aplikacije za urejanje podatkov, grafov ali besedil. Vendar vsake vaje oblikujemo čudovite in uporabne izdelke, ki jih bom zagotovo še kdaj uporabila pri mojem delu. Ravno zaradi tega predmeta verjamem, da bi se učitelji morali redno izobraževati na področju IKT tehnologije in digitalnih inovacij, saj se v digitalnem svetu stvari razvijajo s svetlobno hitrostjo, zato je težko slediti tehnološkemu razvoju. Vseživljenjsko izobraževanje na področju tehnologije in izobraževanje je tako neizbežno.
This work is marked with CC0 1.0
Refleksija in samovrednotenje
Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? Projekt mi je postavil dobro izhodišče za opravljanje in ustvarjanje projektov, ki jih bom pri tem predmetu še ustvarila. Poleg rokovanja z licencami, sem se naučila tudi premikanja odstavkov, dodajanja URL povezav v besedilo, spoznala sem Pixabay in dodajanja oznak ter kategorij. Za pisanje projektne naloge sem si vzela kar nekaj časa, saj sem jo želela čimbolj napisati in urediti. Največ dela sem tako posvetila odstavku, kjer sem opisovala pomen IKT tehnologije za moj bodoči poklic, saj se mi je zdel to najpomembnejši del pri pisanju projektne naloge. Hkrati pa je to tudi najbolj obširno področje o katerem lahko vedno še kaj dodamo ali izboljšamo. Prav tako sem trudila upoštevati začetna navodila in besedilo strukturirati čimbolj sistematično, vključila sem tudi fotografijo in URL povezave. Pridobljeno znanje bom v času izobraževanja izkoriščala na področju pisanja seminarskih nalog, projektnih nalog in predstavitev. Verjamem, da bom pridobljeno znanje zagotovo izkoristila tudi kasneje, ko se bom zaposlila, saj bom vedela, kako pravilno rokovati z licencami, ustvarjati z grafikami…
Projekt mi je bil všeč, včasih me je le zmotilo pretirano pisanje, saj rajši govorim kot pišem. V samem projektu tako ne bi spremenila prav nič, saj se mi zdi pomembno razmišljati o bodočem poklicu tudi z drugačne perspektive.
Avtorica: TEMA12
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 13. 4. 2021
kreiramsplet by tema12 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0