Kreiram splet

Pozdravljeni!

Sem študentka 1. letnika Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, smer razredni pouk. Za ta študij sem se odločila, ker obožujem delo z otroki in se v prihodnosti vidim kot učiteljica v osnovni šoli. Stara sem 20 let in živim v manjšem mestecu jugovzhodno od Ljubljane. Imam tri leta starejšo sestro, s katero se super razumeva. V prostem času najraje pogledam kakšen film, poslušam glasbo, kaj dobrega skuham ali spečem. Obožujem čokolado, zato najraje pripravim čokoladni souffle. Ogromno mi pomeni čas preživet s prijatelji in prijateljicami in kar kipim od sreče, ko se odpravimo na skupne spontane dnevne izlete v neznano. Za dodatni zaslužek občasno delam v lokalu s pijačo, a mi to delo ne ugaja ravno najbolj. V zadnjem letu, dveh najbolj pogrešam več druženja in dobre zabave ob vikendih.

UPORABA IKT TEHNOLOGIJE DO SEDAJ

IKT sem do sedaj nedvomno veliko uporabljala, tako za lastne namene kot za šolske. Najverjetneje sem se prvič srečala s programom Microsoft Word, kamor sem si že kot mlajša pisala razna besedila za nastope, izdelovala učne liste za sošolce ob predstavitvi itd. Word sem že od nekdaj zelo rada uporabljala in ga še vedno zelo pogosto uporabljam (skoraj na dnevni bazi), saj na roke ne pišem ravno najlepše in mi program študijsko delo zelo olajša. Z njegovo uporabo lahko naredim lepše in bolj urejene zapiske, vstavim tabele, slike, uporabim različne pisave, barve itd. in to mi je v veliko pomoč tudi pri učenju ali oddajanju raznih nalog. Že leta zelo rada uporabljam Microsoft PowerPoint za razne šolske, študijske predstavitve. Uživam ob delanju predstavitev s tem programom, saj sem ob tem lahko kreativna in jih oblikujem po svojem okusu. Všeč so mi že predlagane predloge, teme, ki jih nato preuredim po svoje, z barvami, pisavami, slikami itd. V začetku srednje šole sem se naučila uporabljati tudi Microsoft Excel, ki pa ga skoraj nikoli ne uporabljam (izjemoma sem ga pri oblikovanju grafov pri seminarski nalogi za maturo lansko leto). Tako za šolske namene (za ogled raznih izobraževalnih videov) kot za lastne uporabljam Youtube, lansko leto pa sem se zaradi šolanja na daljavo prvič srečala z Zoomom in Microsoft Teamsom (za prenos pouka v živo preko teh kanalov), Kahootom, Quizizzom (za aktivno sodelovanje pri pouku na daljavo, kvizi). Tudi eAsistent in Gmail (Google) sem lani pogosto uporabljala (veliko bolj kot prejšnja leta) za sporazumevanje s profesorji na daljavo. Seveda dnevno uporabljam tudi socialna omrežja kot so Facebook, Snapchat, Instagram itd.

Slika 1: Microsoft Word (Pixabay)

This work is marked with CC0 1.0 

POMEN IKT TEHNOLOGIJE V BODOČEM POKLICU

Tehnologija se vedno bolj razvija, zato se mi zdi tudi za moj bodoči poklic izjemnega pomena poznavanje določene tehnologije. V letošnjem in lanskem letu, ko smo šolanje “preselili” na daljavo, smo opazili, kako pomembno je, da smo vešči dela z računalniki in različnimi platformami. Zdi se mi, da minimalno, kar mora učitelj razrednega pouka obvladati, je delo z eAsistentom in Gmailom za sporazumevanje s starši na daljavo ter ustvarjanje vsebin z Microsoft Wordom, PowerPointom, Excelom. Znati mora tudi pokazati kakšen video z npr. Youtuba ali ga celo sam ustvariti (posneti, zmontirati, dodati zvok, zvočno podlago). Za višje razrede osnovne šole in kasneje srednješolce, študente, se mi zdi primerna tudi uporaba aplikacij, ki učence spodbudijo k delu in aktivirajo (z npr. uporabo lastnih mobilnih telefonov (Kahoot)). Za šolanje na daljavo je tudi pomembno, da znajo učitelji, profesorji uporabljati Zoom, MS Teams ali kakšen drug program, aplikacijo za prenos pouka v živo (tudi deljenje zaslona, uporaba chata, risanje po tablici …).

Slika 2: Delo na računalniku (Pixabay)

This work is marked with CC0 1.0 

REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE

V tem projektu sem se naučila, kako ustvariti nov prispevek, urediti naslove, odstavke, dodati povezave, ki se odprejo v novem zavihku, poiskati primerne slike s primernimi licencami, dodati slike v prispevek, ustvariti in dodati licence, ustrezno označiti kategorije in dodati oznake in objaviti prispevek. Vedno znova, z vsako objavo in raziskovanjem programov, se naučim kaj novega in koristnega. Največ časa sem posvetila razmišljanju in pisanju o uporabi IKT tehnologije do sedaj, saj moje prvo srečanje s tehnologijo, kot je računalnik, sega kar nekaj let nazaj in sem potrebovala kar nekaj časa, da sem se spomnila vsega, kar sem do sedaj uporabljala v šolske namene. Mislim, da sem svoje delo v tem prispevku ustrezno opravila, saj tudi, če v kaj nisem bila prepričana, sem se o tem pozanimala in poiskala informacije. Dobljene informacije in samo razmislek o tem, kaj vse znam uporabljati ali pa se še moram dodobra naučiti, mi pomeni veliko, saj se šele zdaj zavedam, kakšen velik pomen ima IKT tehnologija v mojem življenju do sedaj in bo še večji v prihodnosti, tudi v mojem bodočem poklicu. Najljubše v tem projektu mi je bilo to, da sem morala razmišljati o sebi, kako se predstaviti in o uporabi IKT tehnologije, saj drugače o tem nikoli ne razmišljam, najmanj pa ustvarjanje licenc. V projektu ne bi spremenila nič, saj mi je bil všeč, ker moraš razmišljati o sebi, svojem delu, kar pa drugače najverjetneje ne bi.

Avtor: kkkal

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Letnik in študijska smer: 1. letnik, razredni pouk

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Datum: 27. 6. 2021

Kreiram splet © 2021 by kkkal is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 3 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost