KREIRAM SPLET
Lepo pozdravljeni! Sem študentka 1. letnika Oddelka za razredni pouk.
Da bom po poklicu učiteljica razrednega pouka – to odločitev sem sprejela že v 3. razredu osnovne šole. Za ta poklic me je navdihnila moja mami in učiteljice, ki so me poučevale na razredni stopnji.
Ko sem bila majhna, sem se s svojimi sorojenci zelo rada igrala šolo. Že od nekdaj sem bila namreč ponosna in zadovoljna, ko sem drugemu človeku lahko predala svoje znanje. V osnovni šoli so me sošolci in sošolke klicali mamica razreda. Rade volje sem jim pomagala pri učenju in jim posojala lično izdelane domače naloge.
Morda se bo slišalo čudno, ampak moja strast je vodenje prireditev raznih vrst, vodila sem valete, športne prireditve, prireditve ob zaključkih šolskega leta, proslave ob praznikih. Hvaležna sem, da so učiteljice na razredni stopnji in slavistke kasneje na predmetni stopnji prepoznale moj poseben talent, ki ga bom razvijala tudi v prihodnje.
Ker se z mami zelo dobro razumeva in ker se vsak dan pogovarjava o delu učiteljice na razredni stopnji, vem, da me v prihodnosti čakajo zelo težki, pa tudi prijetni trenutki. Moja edina želja za prihodnost je, da bi družba naš poklic spoštovala, saj je učitelj razrednega pouka, po mojem mnenju, eden težjih poklicev.
Računalnik by Larc is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
IKT tehnologija in jaz
Z radiom in televizijo sem se srečala že v zgodnjem otroštvu. Po radiu sem poslušala uspavanke, kasneje tudi drugo glasbo, po televiziji pa risanke in filme. Dolgo časa smo imeli pri hiši stacionarni telefon, s katerim smo otroci poklicali mami ali atija, ko smo bili sami doma. Prvi mobilni telefon sem dobila za 12. rojstni dan. Tega dne ne bom nikoli pozabila, saj sem mislila, da bom telefon dobila šele za birmo, t. j. v 9. razredu osnovne šole. Ati je z nakupom pohitel, saj je videl, da ga nujno potrebujem. Od takrat naprej mi ni bilo več treba klicati sošolke iz maminega telefona.
Za birmo sem dobila osebni prenosni računalnik, pred tem sem za šolo delala na skupnem družinskem računalniku. Z njim sem se sicer srečala že pri 5 letih, ko je ati kupil računalniško igro Balonar Oskar raziskuje kmetijo.
V osnovni šoli sem se seznanila z majhnim številom računalniških programov, predvsem s PowerPointom in Wordom. Spletno mesto YouTube sem začela raziskovati šele v 7. razredu, do takrat pa sem pesmi poslušala na radiu, saj sem imela doma veliko CD-jev.
V zadnjih letih sem se naučila delati tudi z drugimi programi in se naučila veliko o delovanju računalnika, interneta, spleta. Sama sem se naučila izdelovati v programu MovieMaker. V 1. letniku gimnazije sem v okviru predmeta Informatika spoznala programa Excel in Audacity.
Z vsem znanjem, ki sem ga v tem kratkem obdobju pridobila na področju montaže videa, sem sama naredila tudi maturantski video mojega razreda.
IKT tehnologijo pa ne uporabljam samo za razno razne kreacije, ampak mi služi tudi kot pripomoček pri učenju.
Menim, da sem vedno znala dobro izkoristiti pozitivne lastnosti spleta. Menim tudi, da dobro skrbim za svojo digitalno identiteto in da je moj digitalni odtis precej majhen.
Teacher by Julia M Cameron is marked with CC0 1.0
Pomen IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu
Vesela sem, da sem znanje o IKT tehnologiji pri predmetu IKT v izobraževanju poglobila, razširila, osvežila, saj bom kmalu postala tudi jaz ena izmed tistih, ki pomagajo učencem in učenkam razviti digitalne kompetence.
Sodobna družba se razvija zelo hitro, tehnologija pa še mnogo hitreje, zato je nujno, da imam kot bodoča učiteljica veliko znanja in veščin tudi na tem področju. IKT tehnologija zadnje desetletje vdira v učilnice. Že danes učitelji tudi na razredni stopnji skupaj učenci uporabljajo tablične računalnike, interaktivne table, računalnike, telefone.
Kot učiteljica bom IKT tehnologijo zagotovo uporabljala, pa ne samo jaz, ampak tudi moji učenci in učenke, saj če tehnologijo ustrezno uporabljamo, potem lahko v razredu dosežemo boljše kognitivno procesiranje. Če učitelji znamo delati s tehnologijo, potem nam bo v pomoč, saj bo npr. popestrila učno uro, pomagala pri učenju ipd.
Veselim se ustvarja digitalnih zgodb z učenci; želim pa si tudi, da bi jaz ali moji učenci objavljali članke v slovenskem otroškem spletnem časopisu Časoris.
Tehnologija učitelju omogoča boljšo komunikacijo z učenci (npr. blogi, spletne učilnice), s starši (telefon, e-pošta, spletna učilnica), sodelavci (SIO) in strokovnjaki (Arnesove storitve).
Ne smem pa še pozabiti, da IKT tehnologija omogoča izobraževanje oz. šolanje na daljavo.
Refleksija dela in samovrednotenje
Naučila sem se označevanja slikovnega gradiva z licencami in uporabo programa chooser-beta.
Če bi imela več časa, bi morda zapisala še kakšno poved več v zgornjih treh besedilih. Ker pa menim, da sem upoštevala načela, ki veljajo za objavljanje podatkov na spletu, ne bi ničesar spremenila.
Največ časa sem namenila besedilu, v katerem sem pisala o svojih preteklih izkušnjah z IKT tehnologijo, saj sem morala dobro pobrskati po svojem spominu, kar je vzelo nekaj časa.
Čeprav se naloga ocenjuje z opravil/ni opravil, sem mnenja, da sem se potrudila in da objava ustreza vsem kriterijem. Zadovoljna sem z izbiro linkov oz. povezav, ki sem ju dodala.
Na svoje učence bom prenesla znanje o avtorskih pravicah in licencah, saj jih dobro razumem in se zavedam njihovega pomena.
Najljubše mi je bilo napisati zgornja tri besedila, saj sem ob tem obujala spomine, razmišljala o prihodnosti in o sebi. Najmanj ljubo mi je pisati refleksijo dela, saj sprva na nekatera vprašanja nisem znala odgovoriti.
Morda bi se lahko od nas zahtevalo, da v objavo umestimo samo lastno in ne tuje slikovno gradivo.
Avtorica: Larc
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijske-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Oddelek za razredni pouk, 1. letnik
Datum: 27. 6. 2021