Kreiram splet

Pozdravljeni!


Sem študentka 1. letnika razrednega pouka Univerze v Ljubljani. Če sem popolnoma iskrena, si nisem nikoli predstavljala, da bom kdaj pristala v tej poklicni smeri, ampak sem pred samo izbiro študija, ko mi je šlo že za las z odločitvijo, ugotovila, da je to od nekdaj bila moja skrita želja. Na osnovno šolo imam lepe spomine že od 1. razreda naprej in ravno za to so dolžne učiteljice, učitelji in ostali, ki so nas osnovnošolce spremljali ob naši poti. Če se zdaj ozrem nazaj, lahko rečem, da so mi ostali kar v navdih. Tudi moje ukvarjanje z glasbo se je na nek način začelo v osnovni šoli in to zaradi učiteljev, ki so me spodbujali in podpirali, zato je tudi to eden od razlogov, da imam tako lepe spomine na osnovno šolo. Ko sem začela obiskovati srednjo šolo, se je čez poletne počitnice pričelo tudi poletno študentsko delo in vsako leto sem vedno bolj odkrivala, kako zelo me veseli delo z otroki. Sem odprta, pozitivna, strpna in radovedna oseba, kar se mi zdi, da otroci precej cenijo in je pomembno pri delu z njimi. Menim, da je poklic učiteljice eden najlepših poklicev ravno zaradi iskrenosti, vedoželjnosti in igrivosti otrok.

This image by 14995841 from Pixabay is marked with CC0 1.0

Študij razrednega pouka se mi zaenkrat zdi zelo zanimiv in raznolik ter me res zanima kaj vse nas še čaka v prihodnjih letih študija.

DOSEDANJA UPORABA IKT TEHNOLOGIJE

Z IKT tehnologijo sem se prvič srečala okoli 10. leta, ko sem dobila svoj prvi telefon. Telefon sem takrat rabila večinoma zaradi klicev, saj socialnih omrežij še nisem uporabljala. V osnovni šoli se s tehnologijo nismo ravno ukvarjali, tam je še vse bolj temeljilo na izdelovanju plakatov in ne na ustvarjanju predstavitev preko računalniških programov. S programi kot so Word, PowerPoint in Excel sem se srečala komaj proti koncu osnovne šole pri izbirnem predmetu računalništvo. V gimnaziji so seveda vse plakate in natisnjene fotografije zamenjale PowerPoint predstavitve, v Word napisane seminarske in projektne naloge. Še bolj sem se s tehnologijo seznanila v 1. letniku pri predmetu informatika, pri katerem smo spoznavali programe, ki so nam v večini bili še neznani. K uporabi IKT moramo seveda upoštevati tudi socialna omrežja, s katerimi sem se srečala v 6. razredu, uporabljala pa sem jih zgolj za zabavo. IKT danes uporabljam predvsem za izobraževalne namene, za ohranjanje stikov s prijatelji preko socialnih omrežij, za gledanje filmov, poslušanje glasbe ipd.

This image by Thomas Ulrich from Pixabay is marked with CC0 1.0

Po letu in pol šolanja na daljavo ter letošnjem pouku pri IKT, se mi zdi, da se je moje znanje o tehnologiji kar izboljšalo, prav tako pa mi je zaradi poznavanja novih aplikacij in programov, postalo tudi bolj zanimivo. Delo pri pouku IKT je bilo čez leto zelo raznoliko in vem, da mi bo pridobljeno znanje v pomoč pri nadaljnjem študiju in kasneje pri opravljanju poklica.

POMEN IKT TEHNOLOGIJE V MOJEM BODOČEM POKLICU

Ker se tehnologija vedno bolj vpeljuje že v nižje razrede osnovne šole, se mi zdi poznavanje le te zelo pomembno, saj bom s svojim znanjem učencem lahko pomagala pri uporabi računalnikov. Z uporabo IKT tehnologije bomo lahko pri učencih dosegali večjo aktivnost (npr. https://kahoot.it/) in kreativnost, saj obstaja veliko aplikacij, ki služijo v izobraževalne in ustvarjalne namene. Prav tako nam bo npr. predvajanje posnetkov in prikazovanje slik omogočalo, da si bodo otroci lažje predstavljali in zapomnili razne pojave in nove informacije. Poznavanje tehnologije ima veliko vlogo tudi pri komuniciranju s starši, urejanju šolskih dokumentov ter pri ustvarjanju gradiv in vsebin, s čimer bomo popestrili svoje šolske ure. Zaradi tega je pomembno, da smo kot bodoči učitelji vešči v tehnologiji, saj nam bo zagotovo prišlo prav in nam bo takrat veliko lažje. Tako nam, bodočim učiteljicam, kot našim učencem, tehnologija prinaša in nam bo prinesla dodatno možnost za kreativnost, spoznavanje novih stvari in dostop do raznih informacij.

This image by PublicDomainPictures from Pixabay is marked with CC0 1.0

Kljub rabi tehnologije in njenim prednostim pa se moramo vseeno zavedati, da ta ne more nadomestiti klasičnega poučevanja, saj je še vedno pomemben pristen stik med učiteljem in učencem.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Pri projektu Kreiram splet, sem se bolj poglobila v to, kaj nam tehnologija dejansko pomeni pri samem šolanju in kako pomembno bo poznavanje le te tudi pri našem bodočem poklicu. Poleg tega sem se pri tej projektni nalogi tudi naučila kako narediti in kreirati objavo na tem spletnem mestu, objaviti fotografije s katerimi ne kršimo avtorskih pravic (https://pixabay.com/es/) in kako pravilno označiti licence.

Če bi imela več časa, bi pri vsakemu delu besedila mogoče dodala še kakšno poved, še posebej pri opisovanju uporabe IKT v mojem poklicu, saj je težko predvidevati kakšne bodo okoliščine, ko bo vsak od nas učil v svojem razredu.

Največ časa sem posvetila delu uporabe IKT pri svojem poklicu, saj se mi je zdel nekoliko zahtevnejši, ker o tej temi pred pisanjem te projektne naloge še nisem razmišljala. Zdi se mi, da sem v projektno nalogo vključila vse kar je bilo zahtevano in da sem se tudi sama poglobila v to, kaj nam IKT dejansko pomeni pri študiju in našem bodočem poklicu. 

Pridobljeno znanje bom uporabila pri ostalih projektih s katerimi se bom tekom študija še srečevala, saj je pri objavljanju slik pomembno, da se zavedamo avtorskih pravic in da znamo pravilno vključevati in navajati licence.

Pri projektu mi je bilo všeč, da sem se poglobila v razmišljanje o tem, kako je pomembno, da znamo uporabljati tehnologijo in jo varno vključevati v naše trenutno izobraževanje ter bodoče poučevanje. Zaradi tega mi je sama tematika te projektne bila precej zanimiva in mi je bilo kar v veselje razmišljati o tem, zato tudi ne bi izpostavila ničesar kar mi ne bi bilo všeč. V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj so se mi vsa navodila zdela razumljivo zastavljena.

Avtorica: TJ

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 10. 8. 2021

Kreiram splet by TJ is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost