Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike
Tema na katero sem ustvarjal rastrsko in vektorsko grafiko, je bila pri tej nalogi varnost na spletu. Programa, ki sem uporabljal sta bila PhotoscapeX in Inkscape. Varnost na spletu sem si izbral predvsem zato, ker se pojavlja vedno več spletnih prevar, kjer te lahko hitro okradejo za vašimi osebnimi podatki. Večina svojega znanja sem prejel iz strani Safe.si.
Rastrska grafika
Prva fotografija ponazarja pogosta sporočila, ki jih lahko dobite preko socialnih medijev, ter nepravilen odziv prejemnika sporočila.
Fotografija pred obdelavo:
Internet scam by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Obdelava fotografije:
Kot prvi korak sem sliko vstavil v PhotoscapeX, ter ji rahlo spremenil barve.
To sem storil tako, da sem kliknil okvirček “color“, ki je označen na sliki pod št. 1, nato sem prilagodil barve v stolpcih, ki so označeni s številko 3. , spremenil sem predvsem “contrast“, “saturation“, ter “tint“. Na koncu pa sem kliknil gumb “apply”, da sem vse skupaj dodal sliki.
Internet scam by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V drugem koraku sem izbral ikono “insert“, ter nato izbral “text“. V okvirček označen s puščico sem napisal željeno besedilo, ter uredil njegovo velikost in barve s pomočjo okenca pod okvirčkom za besedilo.
Internet scam by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V tretjem koraku sem hotel napisati, tero poudariti še naslov, teme slike. To sem ponovno stoli s gumbom “insert“, nato pa izbral možnost “sticker“, kjer sem izbral željeno ikono. Na ikono sem napisal tudi naslov, ki sem ga napisal s ponovnim klikom na “text“.
Internet scam by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Fotografija po obdelavi:
Internet scam by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Druga fotografija prikazuje kaj je primerna koda za socialna omrežja, ter ostale aplikacije na internetu:
Fotografija pred obdelavo:
V prvem koraku, sem neobdelano fotografijo vstavil v PhotoscapeX.
Sliki sem hotel spremeniti svetlobo, zato sem izbral ikono “light”, ki je označena pod puščico 1, za naslednji korak sem si izbral želeni filter, ter ga prilagodil po lastni želji.
Primerna koda by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za tretji korak sem si izbral ozadje slike, in sicer sem to storil s klikom na ikono “frame“, ki je označena pod številko 1, nato sem izbral “shapes“, ki so označene pod št. 2, ter si izbral željeno obliko, s št. 3 pa sem izbral še ovalno obliko samega filtra. Na koncu pa sem kliknil “apply“, da so se željene pridobitve posodobile.
Primerna koda by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za četrti korak sem dodal besedilo, in sicer primer slabega in dobrega gesla, ter spodbudno sporočilo. Figuro oblačka sem našel s klikom na ikono “figure“, text pridobil s klikom na ikono “text“, emojije pa s pomočjo ikone “sticker“.
Primerna koda by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Fotografija po obdelavi:
Primerna koda by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Vektorska grafika
V okviru svoje izbrane tematike sem si izbral sporočilo, ki ga bo vektorska slika nosila, in to je: “Ne bodi kot Janezek. Ljudem ne razkrivaj svoje kode“
Končni izdelek
Ne bodi kot Janezek by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Postopek izdelave
Kot prvi korak sem si izbral funckijo “riši kvadrate in pravokotnike“, ki je označena pod št. 1 in bo baza za naš avatar, nato sem s pomočjo pikice označene pod številko dve, spremenil oblike glave na bolj ovalno.
V drugem koraku sem se odločil, glavi spremeniti barvo in sicer sem to storil s klikom na barvo v spodnji lestvici barv. Nato sem avatarju dodal oči s pomočjo funkcije “riši kroge, elipse, loke”, ki je označen pod številko 1. v naslednjem koraku sem krog podvojil s ikono označeno s št. 2, ter ju prestavil na avatarja. Sledila je združitrev krogov v eno enoto, s pomočjo ikone označene s št. 3, po združitvi pa sem moral oči še poravnati z glavo, kar sem storil s ikono označeno pod št 4. .
Ne bodi kot Janezek by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V tretjem koraku sem naredil nos, ter bazo za usta našega avatarja. Zato sem ponovno uporabil funkcijo, ki je označena s št. 1, ter ga oblikoval v primerno velikost, ter ga poravnal s glavo z ikono označeno pod št. 2, nato sem se lotil še baze za usta, to sem storil z ikono označeno pod št. 3. . Za oblikovanje polkroga sem izbral fukncijo “uredi pot po vozliščih” označeno pod št. 4, ter označil kaj hočem odstranitim, nato pa sem s pomočjo funkcije “pot” izbral “razlika”, ter tako pridobil željeni polkrog.
Ne bodi kot Janezek by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V četrtem koraku sem dokončal usta. Začel sem s premikom polkroga na osebo. Nadaljeval sem z ikono označeno pod št. 2, ter narisal pravokotnik nad usta, ki je enake dolžine kot polkrog. Spremenil sem barvo ust in zob s številkama 1 in 3, nato pa sem polkrog in pravokotnik združil s pomočjo funkcije označene s številkama 4 in 6. Usta sem nato še poravnal s glavo, in sicer s fukncijo označeno s št. 5, nato pa še celotna usta združil s preostankom glave ponovno s ikono označeno s številkama 4 in 6.
Ne bodi kot Janezek by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V petem koraku sem avatarju ustvaril ušesa, prvi korak je do ušes, je bil klik funkcije označene s št. 1 da sem dobil krog, drug korak je bil klik ikone pod št. 2 da sem krog podvojil, za 3. korak sem en krog pomanjšal, ter mu spremenil barvo in sicer enako kot je barva nosu, manjši krog bo predstavljal notranji del ušesa. V četrtem koraku sem kroga združil s ikono označeno pod številko 4 in nato celotno enoto podvojil, da sem dobil dva ušesa. Ta sem nato pomaknil k glavi tako da je bil na vsaki strani po en krog in sicer tako da je bila polovica kroga na glavi polovica pa zunaj nje. V zadnjem koraku sem kliknil funkcijo “spusti izbrano na dno” da se je preostanek ušesa skril za glavo.
Ne bodi kot Janezek by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V šestem koraku sem avatarju ustvaril lase. S prvim korakom sem narisal bazo za lase, in sicer tako, da sem narisal pravkotonik, ki sem ga nato s drugim korakom premaknil za glavo. S tretjim korakom sem pravokotnik in glavo združil s ikono označeni pod št. 3. S ikono označeno pod št. 4 sem ustvaril elipso, ki predstavlja prečo, ki sem jo nato združil s glavo in siccer s ikono št. 5.
Ne bodi kot Janezek by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V zadnjem koraku sem osebi dodal pomembno sporočilo. To sem storil tako, da sem najprej ustvaril oblakca, v katerih bo besedilo, s ikono označeno s št 1. , nato pa v njiju dodal besedilo s ikono označeno pod št. 2, ter besedilo poravnal v središče oblakov s ikonama 3 in 4. Na koncu pa s ikono 5 dodal še dva majhna krogca.
Ne bodi kot Janezek by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Vektorsko sliko sem nato shranil kot png.
Ne bodi kot Janezek by Zups is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
S samim projektom sem obudil in še dodatno izboljšal znanje v uporabi programov PhotoscapeX in Inkscape, ki sem jih v letošnjem šolskem letu prvič spoznal. Obenem pa sem ponovno šel skozi tematiko varnosti na spletu, ki jo bom lahko sedaj bolj samozavestno predaval svojim učencem in učenkam, ter kako jim to temo predstaviti na zanimiv in interaktiven način.
S svojo izvedbo naloge sema zadovoljen, a če bi imel več časa, bi se zagotovo spustil v oblikavnje bolj kompleksnih avatarjev s vektorsko grafiko, saj ta ne pozna meja in lahko ustvarjas na veliko zanimivih načinov.
Mislim, da je moje delo zadovoljivo glede na kriterij, saj sem pokazal znanje na programih, prav tako pa mislim da sem ustrezno prikazal in poudaril željene elemente pri izbrani temi.
Svoje pridobljeno znanje bom sedaj definitivno lahko uporabljal pri svojih predstavitvah v nadaljevanju študija, ter kasneje v poklicni poti predvsem kot pomoč pri atraktivnih in barvitih predstavitvah, ki bodo pritegnile učence k poslušanju razlage.
Pri projektu mi je bilo najlubše samo učenje programov, saj me je to vedno zanimalo in imam mnenje, da bom to znanje potreboval tudi izven same poklicne poti. Ugotovil pa sem tudi, da oblikovanje s vektorsko grafiko vzame zelo veliko časa in pozornosti, če hočeš na koncu priti do zastavljenih čevljev.
Sam definicije projekta ne bi spreminjal, edina stvar, ki bi jo prilagodil je opisovanje potez obdelave, saj s tem projekt podaljšamop za vsaj dvakrat, kar pomeni, da to odvzamen čas za delanje s programoma.
Viri:
Avtor: Zup
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 18. 8. 2021