1. projektna naloga: Moj pogled na IKT tehnologijo
- Ime in priimek avtorja: Petra Kuhar
- Ime in priimek mentorja: asist. dr. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
- Študijska smer, predmet in letnik študija: Razredni pouk, IKT, 1. letnik
- Pripadnost univerzi in članici: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
- Datum nastanka: 14. 6. 2022
- Licence CC: Moj pogled na IKT tehnologijo © 2022 by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
- (licence fotografij se nahajajo tik pod fotografijami)
Dandanes je tehnologija prisotna povsod, pa naj bo to šola, prosti čas, služba ali uradni nameni. Menim, da v 21. stoletju brez uporabe tehnologije ne bi mogli “informacijsko” preživeti, saj skoraj vsa komunikacija (obvestila in novice) poteka preko elektronskih medijev.
MOJE IZKUŠNJE Z IKT TEHNOLOGIJO
Do sedaj sem izkusila že veliko vlog. Največ časa sem in še vedno preživim v vlogi učenke/študentke, zato lahko rečem, da računalniško tehnologijo največ uporabljam za šolske namene, kot so npr. pisanje seminarskih nalog (predvsem Officovi dokumenti, kot sta Microsoft Office Word, Microsoft Office PowerPoint), iskanje virov in slik po spletu, prijavljanje ne izpite ipd. Ker moram biti sprotno obveščena o spremembah, veliko uporabljam tudi e-mail, Messenger, VIS (Visokošolski informacijski sistem) in Arnes.
Poleg šole mi veliko pomeni prosti čas, ki ga najraje preživim s svojimi bližjimi kot tudi s prijatelji. Če se želim srečati s prijateljicami, največkrat uporabim Messenger, saj se mi zdi, da je to najhitrejša oblika komunikacije, ker ga uporabljajo praktično vsi. Moj zvesti spremljevalec je YouTube preko katerega najraje poslušam glasbo in gledam zanimive vsebine.
Ko sem se vpisovala na faks, sem se prvič srečala z uporabo spleta za uradne namene. To je bilo zame nekaj novega, zato sem s tem imela nekaj težav. Prvič sem se srečala s Sige-nco, digitalno identiteto in programom VIS. Če v zgoraj naštetih primerih z uporabo spleta nisem imela težav (ker so del mojega vsakdana), se je tu pojavilo kar nekaj skrbi. Na koncu sem prijavo uspešno oddala, najpomembneje pa je, da sem spoznala nove razsežnosti, ki nam jih tehnologija ponuja.
POMEN IKT V ŠOLI
Poklic učitelja je pomemben poklic, saj otroke ne učiš zgolj podatkov, ampak jih pripravljaš na življenje samo. Zavedam se, da bo tehnologija vedno bolj zaznamovala naše življenje, zato se mi zdi pomembno, da bom kot bodoča učiteljica otroke znala pripraviti tudi na tovrstne izzive. Učitelj je otroku zgled. Če ima učitelj pozitiven odnos do IKT tehnologije, ga bo prenesel tudi na otroke in s tem posledično v njih vzbudil zanimanje za odkrivanje tega področja.
Menim, da je osnova dobrega poučevanja pristen s stik z učenci, ki ga moramo vzpostaviti s pogovorom. Pri tem nam tehnologija ne pomaga. Kot osnovo bom še vedno uporabljala tradicionalne učne metode, ki jih bom občasno nadgradila z IKT tehnologijo (npr. ogled videoposnetkov, kvizi, spletne didaktične igre itd.). Pri tem bom upoštevala tehnološko predznanje otrok, finančno stanje doma, najpomembnejši element pa je, da bi jih s tem seznanjala postopoma. To pomeni, da bi skozi šolsko leto počasi uvajala moderne pristope. Najprej bi jih skupaj spoznali v šoli, potem bi jim pa že zastavila kakšno samostojno domačo nalogo. Upoštevala bi tudi starost, saj otroci v prvem razredu niso enako vešči računalnika kot tisti, ki obiskujejo peti razred. Temu primerno bi večala zahtevnost in vsebino.
V prvi triadi bi otroke navajala, da lahko računalnik uporabljajo za učenje – razne spletne didaktične igre, preko spleta bi jim kazala slike, ki bi bile povezane s snovjo ipd. Če bi se na primer pogovarjali o živalih, bi na spletu poiskala slike raznoraznih živali o katerih bi se potem pogovarjali (našteli lastnosti, primerjali). Če bi imela sliko shranjeno na računalniku (in bi bila moja stvaritev), bi jim pokazala kako priti do mape, kjer se slika nahaja (to bi naredila za tiste nekoliko bolj radovedne).
Živali by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
V 4. in 5. razredu pa bi od njih že zahtevala, da naredijo svojo PowerPoint predstavitev, da mi kaj pošljejo na e-mail ipd. Če bi učenci pokazali interes, bi jim pripravila tudi nekoliko zahtevnejše naloge ali naloge, ki bi si jih sami želeli preizkusiti. V mislih imam kreiranje razredne Wikipedije (https://sl.wikipedia.org/wiki/Glavna_stran), kamor bi pisali raznorazne članke.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Vsaka naloga nas nekaj nauči in zdi se mi pomembno, da svoje znanje nadgrajujemo. S to nalogo sem spoznala na kaj vse moraš biti pozoren pri ustvarjanju članka na neki spletni strani. Če nisi avtor slike, ki jo objaviš, moraš vedno navesti prvotnega avtorja (pri tem moraš biti pozoren na licenco, ki pove, če sliko sploh lahko uporabiš). Če pa slika prihaja iz tvojega osebnega arhiva, moraš zraven navesti licenco, s katero poveš, če sliko lahko uporabljajo tudi drugi.
Svoje delo lahko vedno izboljšaš. Če bi lahko, bi se nekoliko bolj posvetila izgledu. Pomembnejše besede bi odebelila ali pa jih dala v poševni tisk. Dodala bi kakšne citate ipd., da bi se seznanila tudi s tem.
Največ časa sem posvetila pisanju vsebine, saj te le ta predstavlja. Kar objaviš na spletu lahko vidijo vsi, zato je pomembno, da je tisto kar napišeš verodostojno in čim bolj pravilno napisano. Seveda je pomemben tudi izgled.
Menim, da sem upoštevala navodila, ki jih je objavila profesorica. Besedilu sem dodala slike in članek ustrezno označila s kategorijami in oznakami. Slike sem ustrezno avtorsko licencirala.
Novo znanje vedno pride prav. Kot bodoča učiteljica bom zagotovo občasno posegla po kreiranju raznih zapisov, katerim bom dodajala slike in internetne povezave. Zato je pomembno, da smo se naučili, kako licencirati razna gradiva, da ne bo prihajalo do zapletov.
Najbolj mi je bilo všeč, ko sem morala razmišljati o tem, kako bi jaz sestavila učno uro in uporabila razne medije (slike, splet, video posnetke ipd.). Šele takrat začneš razmišljati kaj vse boš moral kot bodoči učitelj znati. Vesela sem, da sem seznanjena z licenciranjem, ker do sedaj nas o tem tako podrobno ni poučil še nihče.
Pri tem projektu ne bi spremenila ničesar bistvenega. Naloga je bila zastavljena razumljivo, morda bi lahko vsebovala le še video o tem, kako skriti link, da se ne vidi kod.