Prvič kreiram splet ;)
Avtorica: Jasna Tomsic
Mentorici: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec, asist. dr. Alenka Žerovnik
Razredni pouk, Informacijsko-komunikacijske tehnologije, 1. letnik
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Datum: 23. 3. 2022
Pozdravljeni! Sem Jasna Tomsic, prihajam iz Števerjana, to je majhna slovenska vasica v Italiji, točneje v Goriških brdih, ki leži na meji s Slovenijo. Naša vas se nahaja na majhnem gričku in je obdana z vinogradi. Zaradi tega se spomladi in poleti rade volje sprehajam po vasi, kjer občudujem naravo in vse njene lepote.
Pripadam slovenski manjšini v Italiji, oz. sem zamejska Slovenka. S tem, da poznam dve kulturi, lahko skupaj z ostalimi spodbujam razvijanje le-teh na obeh straneh meje. Goriška pokrajin se nahaja na obmejnem ozemlju, kjer se stikajo tri evropske kulture (slovenska, italijanska in furlanska). Zato se prebivalci prizadevamo za sobivanje in sodelovanje na obmejnem pasu. Lani decembra pa sta bili Nova Gorica in Gorica imenovani za Evropsko prestolnico kulture za leto 2025! Več o tem si lahko preberete na spletu!
Gorica-Nova Gorica by JT is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Trenutno sem študentka prvega letnika na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Za študij v Sloveniji sem se odločila zato, ker sem že od vsega začetka študirala v šolah s slovenskim učnim jezikom in zato sem želela svoj študij nadaljevati v slovenskem jeziku. Z izbiro sem zadovoljna in si predstavljam, da bom od študija v Sloveniji odnesla veliko, tako da bom to lahko vključila v poučevanje v šolah v Italiji.
Uporaba IKT tehnologije
S tehnologijo sem se prvič seznanila na osnovni šoli pri pouku tehnologije. Takrat smo prvič uporabljali računalnik, s katerim smo pisali na dokumente, in tako se preizkusili v tej novosti.
Kasneje s časom sem se vedno bolj približala tehnologiji, saj sem dobila svoj prvi telefon in računalnik. Na višji šoli in sedaj na faksu se je moje znanje uporabe tehnologije izboljšalo, saj uporabljam veliko več računalnik in zato sproti lahko spoznam novosti, ki jih prinaša tehnologija s sabo.
Moram pa poudariti, da pred pandemijo nisem uporabljala toliko tehnoloških pripomočkov kot jih uporabljam sedaj. Na to je vplivalo tudi dejstvo, da smo bili skoraj dve leti prisiljeni se učiti preko računalnika, saj pandemija ni dopuščala poučevanja v živo. Takrat sem prvič spoznala Zoom sestanke, saj smo pouk opravljali preko te aplikacije. Po Zoomu sem se srečevala tudi s sošolci, saj smo skupaj ponavljali snovi za preverjanja. Od takrat naprej pa izkoriščam tehnologijo tako, da mi pri svojem delu/študiju pomaga na najboljši način.
Pomen IKT tehnologije v pedagoškem poklicu
Tehnologija se v zadnjih časih zelo hitro spreminja. Spominjam se trenutka, ko smo na osnovni šoli dobili prvo interaktivno tablo in nekaj računalnikov. Ta trenutek je bil zame zelo “pomemben”, saj sem se počutila “velika”, ker smo na šoli imeli vse te pripomočke. Če pa pogledam sedanje otroke v osnovni šoli, opazim, da večina izmed njih že pozna, kaj sploh je računalnik ali telefon; nekateri pa jih že znajo uporabljati boljše kot mi odrasli. Vendar ko zasledim situacijam, kjer otroci uporabljajo telefone in se z njimi igrajo ali gledajo kak video itd., se sprašujem, če je primerno, da že tako majhni otroci držijo v rokah “pameten” telefon.
Glede na to imam različne poglede. Po eni strani se ne strinjam, da že tako majhni otroci opravljajo s telefoni, se z njimi igrajo cele dneve, gledajo video posnetke na Youtubu med večerjo v restavraciji itd. Raje vidim, da otroci berejo knjige ali pa se igrajo družabne igre, saj bodo imeli že dovolj časa, da bodo spoznali telefone in tehnologijo nasploh. Zato mislim, da je v otroštvu primerno, če se otroci družijo med sabo in si vzpostavijo medsebojne odnose.
Po drugi strani pa, kot bodoča učiteljica, menim, da je primerna raba tehnologije koristna za učenje. Tehnologijo uporabimo pri pouku takrat, ko je usmerjena v pedagoške namene. Pri pouku namreč lahko uporabljamo interaktivno tablo ali računalnike, da otrokom kompleksne snovi predstavimo na enostavnejši način. S tem predstavimo na zanimiv in inovativen način. Poleg tega pa se lahko prilagodimo različnosti učencem, saj je mogoče za nekatere lažje, če imajo določeno snov predstavljeno s fotografijami, video posnetki itd. Raba tehnoloških naprav na šoli je odvisna tudi od tega, če šola razpolaga s temi napravami, saj če na šoli ni računalnikov, potem jih učitelji ne bodo uporabljali skupaj z otroki itd.
Učenje preko računalnika by JT is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija in vrednotenje
V tem projektu sem se veliko novega naučila, še predvsem o tem, kako ustvariti ustrezne licence in kdaj jih primerno uporabljati. Naučila sem se, da nepravilna rada licenc lahko privede do kršitev, kar zagotovo ni prav.
Če bi imela več časa, bi se poglobila v pravilno uporabo licenc in kako te licence povežemo na slikovna gradiva. Največ časa sem posvetila pripravi te projektne naloge, in sicer pripravi licenc za fotografije.
Svoje delo bi ocenila kot dobro, saj sem sledila navodilom in tako pripravila svoje delo na najboljši način. Pridobljeno znanje bom gotovo povezovala pri učenju z drugimi predmeti in še predvsem takrat, ko bom jaz poučevala na osnovni šoli. Do takrat bo tehnologija še bolj razvita, tako da bom morala slediti vsem novostim, saj bom tako seznanjena s tem, kar mi tehnologija nudi za poučevanje.
Pri projektu mi je bilo najbolj všeč urejanje slik. To mi bo pomagalo pri urejanju slik ne samo pri poučevanju, ampak tudi v vsakdanjem življenju, saj tudi jaz rada fotografiram. Naslednjič bom lahko pravilno uredila vse slike tako kot smo se naučili pri projektu. V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj mislim, da sem usvojila vso vsebino in tako tudi pripravila dober končni izdelek.
Lep pozdrav!
Jasna