KREIRAM SPLET

Avtorica: Živa Kvalić

Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec

Razredni pouk, IKT, 1.letnik

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Datum: 28. 3. 2022

Kreiram splet by Živa Kvalić is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Sem Živa Kvalić, študentka 1. letnika Pedagoške fakultete – smer Razredni pouk. Že od nekdaj sem vedela, da želim v življenju delati z ljudmi, saj sem zelo komunikativna in socialna oseba. Že dolgo sem razmišljala o delu učitelja. Najprej sem želela biti učiteljica baleta, nato učiteljica klavirja, slovenščine, glasbe ter španščine. Za študij razrednega pouka pa sem se navsezadnje odločila zato, ker je tako razgiban na različnih področjih, saj me vse po malem zanima. Prav tako pa zelo uživam v družbi otrok in menim, da sem tudi dovolj potrpežljiva, kar se mi zdi dobra karakterna značilnost in je v poklicu učitelja po mojem mnenju nujna.

Poleg študija pa se v prostem času tudi zelo rada ukvarjam s športom ter glasbo. Opravljenih imam 8 let glasbene šole klavirja. Glasba je pomemben del mojega življenja, saj se ob igranju klavirja in petju popolnoma sprostim in zaplavam v nek svoj svet.

Piano concert by Živa Kvalić is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Uporaba IKT tehnologije

Z IKT tehnologijo sem se seznanila že kot otrok, ko sem doma s starši velikokrat gledala kakšen film na videokasetah ter DVD-jih, ki smo si jih sposodili v videoteki. V osnovni šoli pa sem se nato seznanila z Googlom in YouTubom. Učiteljice so nam namreč velikokrat pokazale kakšen videoposnetek povezan s tekočo snovjo, da bi jo lažje razumeli in si jo hitreje zapomnili. YouTube smo predvsem veliko uporabljali pri slovenščini, kjer nam je učiteljica velikokrat predvajala deklamirane pesmi ter odlomke iz predstav, narejene po določeni knjigi (vezane na našo tekočo snov).

Nato sem najprej začela uporabljati Mail za komuniciranje z nekaterimi učitelji ter svojimi prijatelji. Potem pa sem začela uporabljati še Skype, preko katerega sem komunicirala z očetom, ki je v času mojega otroštva veliko potoval zaradi službe. V 6. razredu sem se seznanila še z Microsoft PowerPointom ter Microsoft Wordom. Uporabljali smo ju predvsem za pisanje seminarskih nalog in za delanje predstavitev na digitalen način. Prej sem namreč pri govornih nastopih uporabljala plakat, ki sem ga sama ročno izdelala. Je bilo pa to delo veliko bolj dolgotrajno kot priprava PowerPointa.

Nato pa sem si v 8. razredu ustvarila še Facebook profil, a le zato, da sem si lahko naredila Messenger, preko katerega še danes veliko komuniciram s prijatelji. Nato sem si naložila še Snapchat in Instagram, ki ju še danes veliko uporabljam. Snapchat sicer vedno manj kot včasih, Instagram pa predvsem za komuniciranje s prijatelji ter sledenje glasbenikom ter ljudem, katerih življenjski slog mi je všeč in ki me na nek način inspirirajo. V srednji šoli pa sem se zaradi koronske situacije naučila uporabljati tudi Zoom, preko katerega je potekal pouk večino časa v 3. in v 4. letniku. Menim, da bi brez le-tega težko speljali izobraževanje na daljavo. S Teamsi pa sem se seznanila šele na fakulteti, saj te platforme moja gimnazija ni uporabljala.

Pomen IKT tehnologije v učiteljskem poklicu

Danes je IKT tehnologija v šolah močno prisotna. Brez nje si pouka skoraj da ne moremo predstavljati več. To se je pokazalo predvsem v korona času, kjer je bila IKT tehnologija (Zoom, Teams) še toliko bolj pomembna, ko je pouk potekal na daljavo. Prav tako je večina učnih ur opremljenih z raznimi vnaprej pripravljenimi Wordi in predvsem PowerPointi, ki jih učitelji pripravijo kot oporo za lažje razlaganje snovi. Na njih ponavadi zapišejo ključne besede, da ne bi česa pozabili razložiti, dodajo pa tudi razne slike oziroma videoposnetke, saj želijo, da bi učenci tisto snov res dobro razumeli. Na primer ko se učenci pri naravoslovju oziroma geografiji učijo o kamninah, je zelo priporočljivo, da so zraven razlage dodane še kakšne slike, da si učenci lahko te kamnine vizualizirajo in na ta način lažje zapomnijo.

Tudi YouTube se mi zdi zelo koristen, saj lahko preko njega učencem predstavimo in nekoliko približamo pojave, ki jih morda nikoli ne bojo doživeli v živo. Dandanes skoraj vsi učitelji uporabljajo tudi e-učbenike, ki so prav tako močno priporočeno gradivo za potrebe poučevanja. Učitelji pa IKT tehnologije ne uporabljajo le za poučevanje, temveč tudi za komuniciranje s starši ter sodelavci, obveščanje in vpisovanje ocen ter prisotnosti učencev. Vse to pa jim omogoča E-Asistent oziroma LoPolis, ki je nadomestil prejšnje papirnate dnevnike in redovalnice. Beleženje vseh teh podatkov in komuniciranje s starši je tako postalo lažje in hitrejše.

Tudi sama bom v prihodnosti pri poučevanju uporabljala vse prej omenjene platforme oziroma programe. IKT tehnologija se mi namreč zdi zelo koristna, saj z njo lahko na različne načine snov še nekoliko bolj približaš učencem. Prav tako pa ti lahko tehnologija velikokrat olajša marsikatero delo. Veliko lažje je namreč poslati vabilo za roditeljski sestanek vsem staršem razreda naenkrat preko E-Asistenta, kot pa vsakemu staršu posebej preko e-pošte. Z uporabo IKT tehnologije pa tudi na nek način podpiramo naravo, ko stremimo k temu, da porabimo čim manj papirja. Vseeno mislim, da je v prvi triadi dobro, da učence naučimo delati plakate, zapiske in miselne vzorce na roko. To bi tudi sama rada naredila, saj se mi zdi pomembno, da učenci znajo nekaj izdelati lastnoročno in da se pisanje na roko ohrani tudi v prihodnosti. Ročna pisava je po mojem mnenju pomemben del kulturne dediščine. V višjih razredih pa bi tudi sama vključila še IKT tehnologijo, saj je ta vedno bolj pomembna in je danes nujno, da se jo nauči uporabljati vsak.

Refleksija in samovrednotenje

V tem projektu sem spoznala, da je IKT tehnologija pravzaprav prisotna v mojem življenju že veliko dlje, kot sem si mislila. Naučila pa sem se tudi, da je navajanje licenc zelo pomembno. Če bi imela več časa, bi morda še kakšno stvar dodala pri dosedanjih izkušnjah o uporabi IKT tehnologije (če bi se slučajno še kaj spomnila). Največ časa sem posvetila odstavku o pomenu IKT tehnologije v učiteljskem poklicu. Ta del se mi zdi namreč najbolj pomemben, saj zadeva mojo prihodnost in kakšen način poučevanja bom ubrala. Pri tem delu sem zato morala tudi največ razmišljati in se vživeti v vlogo učitelja ter premisliti, kakšen način poučevanja se mi zdi najbolj kvaliteten.

S svojo projektno nalogo sem zelo zadovoljna in menim, da sem v njo vložila dovolj časa in truda. Pridobljeno znanje bom uporabljala v svojem bodočem poklicu učitelja, ko bom pripravljala PowerPoint predstavitve, pisala Word dokumente in učencem s pomočjo Googla ter YouTuba poskusila kar se da najbolje razložiti določeno snov.

Pri projektu mi je bilo najljubše pisanje o mojih dosedanjih izkušnjah z IKT tehnologijo, saj je ta del naloge obudil veliko mojih spominov iz otroštva. Za noben del projektne naloge ne bi rekla, da mi ni bil všeč, saj se vse smiselno povezuje v celoto. Pri projektu torej ne bi spremenila nič, saj so po mojem mnenju njegovi deli smiselno povezani v celoto, tema pa je prav tako aktualna in zanimiva.

(Skupno 28 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost