INTERAKTIVNA MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV – Varnost na spletu
Avtorica: Laura Štefančič
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Smer in letnik študija: 1. letnik razredni pouk
Študijsko leto: 2021/22
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
Datum: 12. 5. 2022
Varnost na spletu mmp © 2022 by Laura Štefančič is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Interaktivno multimedijsko predstavitev sem se odločila narediti na področju varnosti na spletu, saj se mi zdi v današnjem času to zelo pomembna tema. Tehnologija nas spremlja na vsakem koraku, zato je pomembno, da znamo odgovorno in pravilno uporabljati svetovni splet.
V predstavitvi sem se osredotočila na načine, kako se zavarujemo na spletu, vključene pa so tudi različne interaktivne naloge, ki jih učenec reši.
Za ciljno publiko sem si izbrala višjo stopnjo osnovne šole, saj vsebuje veliko pojmov, ki jih otroci v nižji šoli še ne poznajo. V teh letih se otroci še ne zavedajo vseh nevarnosti uporabe spleta, zato bi jim s tem videom rada pokazala načine, kako zavarovati sebe in svoj računalnik/telefon/tablico.
Varnost na spletu © 2022 by Laura Štefančič is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
varnost na spletu slike by Pixabay is marked with CC0 1.0
Refleksija in samovrednotenje
Za izdelavo interaktivne multimedijske predstavitve sem uporabila vse svoje do sedaj pridobljeno znanje, hkrati pa sem se naučila veliko novega. Naučila sem se, kako se ustvarja H5P vsebine in kako v predstavitev ustavim različne interaktivne naloge. Te veščine se mi zdijo zelo pomembne, saj različne naloge otrokom delo naredijo bolj zanimivo. Delu se bodo bolj posvetili in od tega odnesli več znanja.
Če bi za izdelavo imela več časa, bi naredila še kakšno animacijo, saj le-te bolj pritegnejo pozornost učencev kot pa nepremična slika. Poskusila bi dodati tudi kakšno zvočno datoteko, saj bi na ta način še bolj popestrila predstavitev. Drugače pa sem s svojim delom zadovoljna, saj sem se tej projektni nalogi zares posvetila in razmislila, kako bi interaktivno predstavitev naredila bolj zanimivo za otroke.
Največ časa sem posvetila izdelavi posameznih interaktivnih nalog, saj sem želela sestaviti primerno zahtevne naloge. Želela sem, da bi bile naloge čim bolj razumljive in da za reševanje ne bi vzele preveč časa. Veliko časa mi je vzela tudi izdelava gifa, saj sem se odločila, da ga tokrat naredim kar z uporabo Powerpointa na računalniku. Za vsako črko sem torej naredila posnetek zaslona in ga nato obrezala, kar je vzelo veliko časa. Kljub temu je bilo vredno, saj sem s končnim izdelkom zadovoljna.
Glede na dan kriterij ocenjevanja, menim da ima moja projektna naloga primerno vsebino in obliko. Vključila sem tudi zadostno število predstavnih oblik informacij, saj sem v predstavitev vključila vektorsko grafiko, rastrsko grafiko, gif in infrografiko. Potrudila sem se vključiti primerno zahtevne naloge glede na svojo ciljno publiko. Nisem želela da bi bile prelahke, tako da bi jih lahko rešili brez razmisleka, hkrati pa niso smele biti pretežke, saj bi učence tako odvrnile od reševanja. V objavi sem tudi vključila vse zahtevane komponente. Opisala sem namen, izbrano ciljno publiko, predstavitev sem tudi vdelala v objavo. Pazila sem tudi na to, da sem ustavila primerne licence, povezave in izbrala pravilne kategorije in oznake. Veliko časa in razmisleka sem posvetila tudi samorefleksiji, saj menim da je to dober način samoizboljševanja in rasti.
Znanje, ki sem ga uporabila pri izdelavi projektne naloge mi bo prišlo zelo prav tako tekom študija kot tudi na moji poklicni poti. Tekom študija mi bo prav prišlo znanje o licencah in izdelavi raznih interaktivnih vsebin (infografika, rastrska grafika, vektorska grafika, gif, video). Pridobljene veščine bom gotovo uporabila tudi v svoji poklicni poti, saj so to zelo zanimivi načini pritegovanja pozornosti učencev. S tem znanjem bom učenje poskušala narediti čim bolj zanimivo in zabavno, saj menim, da učenje, predvsem na nižji stopnji, ne sme biti muka.
Zelo sem uživala pri izdelavi interaktivnih nalog, saj tega nisem počela nikoli prej. Pri tem so se zabavali tudi vsi moji bližnji, saj sem z njihovo pomočjo preizkusila, ali so naloge sestavljene dovolj razumljivo. Najmanj mi je bilo všeč vstavljanje vseh tistih licenc za posamezne elemente predstavitve, saj sem vedno kakšno pozabila in sem se morala vračat nazaj.
V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj mi je bila projektna naloga zelo všeč, pri izdelavi pa sem se zabavala, saj sem lahko uporabila lastne zamisli in domišljijo.
Gradivo predstavitve je povzeto po:
- Varnost in obnašanje na spletu (b.d.). Dostopno na: https://www.portalosv.si/digitalna-pismenost/varnost-in-obnasanje-na-spletu/
- Kraja identitete (13. 10. 2013). Dostopno na: https://www.varninainternetu.si/article/kraja-identitete-2/