INTERAKTIVNA MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV
Avtor: Ines Ručigaj
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Fakulteta: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Smer: Razrednik pouk, 1. letnik
Datum: 17. 8. 2022
3. projektna naloga: INTERAKTIVNA MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV by Ines Ručigaj is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
OPIS
V okviru tretje projektne naloge sem izdelala predstavitev na temo spletni bonton. V njej sem razložila kaj to sploh je in predstavila, ter opisala nekaj pomembnejših pravil, ki se jih moramo držati. Za ciljno publiko sem si izbrala učence 4. in 5. razreda osnovne šole, ker se mi zdi, da jih v tem obdobju začnejo z uporabo spleta in lahko hitro prekršijo kakšno pravilo zaradi nevednosti ali pa se ne zavedajo posledic njihovega ravnanja. Ravno zaradi tega je glaven namen predstavitve seznaniti ciljno publiko z osnovami lepega vedenja na spletu, razložiti kaj lahko počnemo in čemu se je priporočljivo izogniti, ter podkrepiti teorijo z nalogami, katerih namen je, da naučeno snov razumejo in o njej razmišljajo sami. Cilj predstavitve je, da učenci odnesejo čim več znanja o dani temi in ga znajo dobro izkoristiti v prihodnosti, v realnih situacijah, obenem pa zmanjšati nepravilno in negativno vedenje na spletu.
PREDSTAVITEV
spletni bonton: predstavitev by Ines Ručigaj is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
UPORABLJENA ORODJA, APLIKACIJE, PROGRAMI
Predstavitev sem izdelala s pomočjo h5p
Vektorsko grafiko sem ustvarila v programu Inkscape
Stop motion animacijo in lastni sliki sem izdelala v programu PhotoScape X
Spletna stran, na kateri sem našla sliko na prvi strani predstavitve: Pixabay
Zvočna posnetka sem posnela in uredila s programom Audacity
VIRI
OŠ Miklavž. (2019). Spletni bonton. PDF. http://osmiklavz.splet.arnes.si/files/2019/08/Bonton_varnost_na_spletu_4.-5.razred.pdf
Safe.si. (b. d.) Otroci Safe.si. https://otroci.safe.si/#
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
V tej projektni nalogi sem se prvič seznanila s programom H5P Content in naučila izdelati predstavitev, vanjo dodati in ustvariti interaktivne naloge. Prav tako sem se prvič naredila stop motion animacijo, ter posnela zvočni posnetek. Če bi imela več časa bi izdelala daljšo predstavitev, z večimi informacijami o dani temi. Dodala bi še kakšno kompleksnejšo interaktivno nalogo drugačnega tipa, predstavitev bi popestrila z večimi fotografijami, ki bi jih ustvarila sama. Izdelala bi še kakšno stop motion animacijo, ker se mi zdijo zelo zabavne. Največ časa sem posvetila izdelavi celotne predstavitve, ker sem se najprej mogla seznaniti z uporabo in vsemi funkcijami, ki jih ponuja program. Veliko časa sem porabila za načrtovanje strukture predstavitve in odločanje katere informacije o temi naj vključim. Tudi animaciji sta mi vzeli kar nekaj časa, ker najprej nisem imela idej o čem naj bosta, kasneje pa se je izkazalo da je proces izdelave daljši, kot sem prvotno pričakovala. Menim, da je predstavitev dobro izdelana, predvsem glede na ciljno publiko, saj vsebuje naloge, katerih težavnost ni prelahka oz. pretežka, vklučuje veliko informacij in zadosti multimedijskih elementov. Prav tako sem v nalogo dodala vse zahtevane elemente. Sedaj, ko znam predstavitev narediti v programu H5P, jo bom v prihodnje večkrat naredila tu, namesto v programu Powerpoint, ker so me predvsem navdušile vse interaktivne naloge, ki jih ponuja. Take predstavitve bom na svoji poklicni poti ustvarjala še pogosteje, saj bom otrokom lahko naredila razne kvize, vprašanja, na bolj inovativen in modern način. Moram poudariti, da me je taka predstavitev prepričala predvsem zaradi tega, ker lahko naloge umestiš med teorijo in tako sprotno preverjaš učenčevo znanje. Najljubša mi je bila izdelava animacij, ker mi je bil zabaven celoten projekt ustvarjanja – slikanje plišastih igrač, dodajanje besedila in urejanje v programu PhotoScape. Najmanj pa me je navdušilo ustvarjanje interaktivnih nalog, ker sem bila brez idej na kakšen način naj jih naredim, kako težke naj bodo, o čem naj zastavim vprašanje. Ta projekt mi je bil všeč, bil je poučen in odnesla sem veliko novega znanja. Zato ne bi spreminjala ničesar.