Interaktivna multimedijska predstavitev
Avtorica: Eva Maurer
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Fakulteta: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Smer: Razredni pouk, 1. letnik
Datum: avgust 2022
Opis vsebine
V tej interaktivni multimedijski predstavitvi sem želela na kratko predstaviti poglavitna pravila spletnega bontona. Predstavitev je namenjena učencem tretjega in četrtega razreda osnovne šole, saj se mi zdi, da se otroci takrat začnejo zares spoznavati s spletom. Pomembno je, da jih že od začetka njihove uporabe interneta seznanimo z pravili, ki jih morajo upoštevati. Izpostaviti je potrebno, da bodo besede, ki jih izrečejo imele posledice na druge, pa čeprav jih ne izrečejo neposredno osebi (“v obraz”).
V predstavitev sem vključila dve rastrski grafiki, ki sem ju pripravila za 2. projektno nalogo prav z namenom, da ju vključim tudi v ta projekt. Poleg tega sem posnela tudi krajši zvočni posnetek ter predstavitvi dodala stop motion animacijo, ki jo še dodatno popestrita. Seveda pa sem dodala tudi tri različne interaktivne naloge s temami na spletni bonton. Te naloge se mi zdijo še posebej pomembne, saj se ljudje največ naučimo na primerih.
Poglavitni namen te predstavitve je torej učenca obvestiti o enih izmed najpomembnejših pravil bontona pri uporabi interneta in to narediti na zabaven način.
Predstavitev
spletni bonton by evalija is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Viri in literatura uporabljena v projektni nalogi:
Safe.si. (b.d.). Spletni in mobilni bonton oz. etiketa. https://safe.si/nasveti/obnasanje-na-spletu/spletni-in-mobilni-bonton
Cole, J. (15. 4. 2016). Are You teaching good Netiquette? https://teachonline.asu.edu/2016/04/teaching-good-netiquette/
Samorefleksija
Z končnim izdelkom sem zadovoljna. Čeprav ni nič posebnega, sem za izdelavo te predstavitve porabila kar nekaj časa. Težave sem imela predvsem na začetku z ugotavljanjem, kako H5p sploh deluje. Ogledovala sem si videe, objavljene na Arnesu ter druge Youtube posnetke na to temo. Ko mi je končno uspelo izdelati solidno predstavitev sem ugotovila, da sem jo izdelala na napačni strani. Namesto v razrednem ikt-ju sem jo izdelala na strani h5p in je tako nisem mogla vključiti v to objavo, zato sem se jo odločila narediti še enkrat od začetka.
Sama bi svoje delo ocenila kot dobro, saj sem se držala navodil. Vključila sem obdelani sliki, zvočni posnetek ter stop motion animacijo, prav tako sem v predstavitev dodala tri različne interaktivne naloge.
Če bi imela več časa bi v predstavitev definitivno vključila več informacij ter jo še vizualno izpopolnila, čeprav mi je všeč ta minimalistični izgled, kjer ni preveč slik ali drugih medijev. Morda bi dodala še kakšno stop motion animacijo/GIF, saj mi je ta vzel še najmanj časa in sem ob izdelovanju tega najbolj uživala. Ker imam bolj kot na računalnik, rada pisanje na papir sem vedela, da moram vključiti animacijo, izdelano na ta način.
Kot sem že omenila se mi zdi najbolj učinkovito učenje, učenje na primerih, zato bom tako vrsto predstavitve definitivno uporabila v prihodnosti za svoje učence. Prepričana sem, da bodo navdušeni nad vsemi tipi interaktivnih nalog, ki jih program H5p omogoča. Zavedam pa se, da ustvarjanje take vrste predstavitve vzame veliko več časa, kot če bi jo izdelovala v navadnem PowerPoint programu, zato interaktivne predstavitve v moji učilnici najbrž ne bodo prepogoste.