Peka in digitalna tehnologija
PROSTI ČAS
V prostem času zelo rada kuham in pečem peciva. Najraje pripravim Raffaello kroglice oz. kokosove kroglice, katere imajo vsi zelo radi. Velikokrat jih pohvalijo, da so veliko boljše kot originalne v trgovini. Tako kot nekateri uživajo v igranju igric ali nogometa ali druženju na družabnih omrežjih, tako jaz uživam za kuhinjskim pultom. Čeprav sem se oktobra preselila v Ljubljano in kuhinja v študentskem domu ni tako dobro opremljena kot doma, še vedno uživam za štedilnikom in pečico, ter svojim sostanovalkam velikokrat pripravim kaj slastnega, da imamo energijo za študij in vse ostale obveznosti.
Rafaello kroglice by Pikapolonica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
UPORABA IKT DO SEDAJ
Prvič sem se z informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami srečala v drugem razredu osnovne šole, ko sem dobila svoj prvi telefon, ki pa je bil še na tipke. Uporabljala sem ga predvsem za klicanje staršev, ko smo bile s sestrico same doma in za pisanje sporočil. Včasih sem na starem računalniku igrala tudi igrice, predvsem igrico Miš beži pred mačko. Z IKT tehnologijo sem se srečevala že v nižjih razredih osnovne šole, ko je učiteljica uporabljala diaprojekcijo oz. ob obisku računalniške učilnice, kjer smo največkrat reševali interaktivne vaje ali igrali Lefo. Svoj prvi prenosni računalnik sem dobila v 5. razredu osnovne šole, saj smo ga potrebovali za igranje Lefa, ki je bila vsakdanja naloga pri matematiki. Ko sem dobila prenosni računalnik, sem začela uporabljati tudi Office storitve kot so Word, PowerPoint, Excel, … Z dostopom teh sem začela izdelovati razne predstavitve. Za dostop do interneta smo doma najprej uporabljali ključek za mobilne podatke, ob priključitvi optičnega kabla pa je bil dostop do interneta še lažji, saj je wifi bolje deloval kot mobilni podatki.
Tako sem vedno več informacij iskala na internetu. Uporabljala sem Wikipedijo, Youtube in ostale spletne strani za pridobivanje informacij. V 8. razredu pa sem se srečala tudi z družabnimi omrežji. Naredila sem si profil na Facebooku, kasneje Snapchatu, Instagramu, Tiktoku, … Moje znanje o IKT sem poglobila še na gimnaziji, kjer smo imeli predmet informatiko. Na gimnaziji pa sem se srečala tudi z kvizi kot so Kahoot!, Mentimeter, … Te pa sem preizkusila izdelati tudi sama. Med zaprtjem šol, v korona času, sem se srečala tudi z Zoomom, s Teamsi, spletnimi učilnicami in tako znanje o uporabi spleta samo še nadgradila. Danes IKT uporabljam predvsem na svojem pametnem telefonu in prenosnem računalniku, kjer obiskujem družabna omrežja, uporabljam spletno učilni PEF, poslušam glasbo na Youtubu, gledam filme, uporabljam Office storitve (Word, Powerpoint), iščem različne informacije in recepte.
UPORABA IKT V MOJEM BODOČEM POKLICU
Menim, da ima znanje uporabe IKT tehnologije vedno večjo vlogo v družbi in ključnega pomena je, da se tega kot bodoča učiteljica zavedam. Ker bom po poklicu učiteljica razrednega pouka, bom imela zelo velik vpliv na otroke in mislim, da je pomembno, da jih pripravim na življenje. Majhne in radovedne glave bom morala naučiti na pravilen način uporabljati IKT tehnologijo in jih seznaniti z varno rabo interneta oz. spleta. Poleg tega jih bom morala naučiti uporabljati storitve, ki jih ponuja splet in računalnik, zato menim, da moram kot bodoča učiteljica imeti znanje o uporabi IKT. Z IKT tehnologijo pa bom morala znati rokovati tudi sama kot učiteljica, ko bom izdelovala učne liste za učence, različne predstavitve in gradiva (interaktivne vaje, videoposnetke, slike, …), da bom snov lažje prikazala in približala učencem. Pomembno je, da znam uporabljati tudi spletno učilnico, kamor bom lahko nalagala gradiva za učence. Po mojem mnenju je tudi zelo koristno, da znam objaviti določeno vsebino na spletno stran, katera bo dostopna tako učencem kot tudi njihovim staršem. V mojem bodočem poklicu je znanje uporabe IKT tehnologije zelo pomembno tako za poučevanje učencev o spletu kot tudi za lažjo razlago snovi.
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
V tem projektu sem se naučila veliko novega, saj nikoli prej še nisem izdelovala spletne objave. Z večino stvari, ki smo jih obravnavali in posledično tudi preizkusili in naredili, se še nisem srečala. Naučila sem se, kako izdelati neko objavo, kaj mora vsebovati (ni vse samoumevno), kako označiti kategorije in oznake in kakšna je njihova vloga, kakšen je pomen notranjih in zunanjih povezav ter kako dodati zunanjo povezavo, kako umestiti sliko, kaj so avtorske pravice in njihov namen, kako določiti in označiti avtorske pravice z licencami, kje lahko najdemo slike, ki jih lahko uporabimo, in še nekaj drugih tehničnih stvari. Menim, da sem od tega projekta veliko odnesla.
Menim, da če bi imela več časa, ne bi spremenila ničesar, saj sem z mojo prvo spletno objavo zelo zadovoljna.
Največ časa sem posvetila pisanju besedila, saj nisem imela nobenih virov, iz katerih bi jemala vsebino. Vso vsebino sem morala oblikovati sama, zato mi je to vzelo največ časa.
Glede na dan kriterij ocenjevanja svoje delo ocenjujem kot zelo dobro, saj menim, da sem izpolnila vse zadane kriterije.
Pridobljeno znanje mi bo tekom študija in v učiteljskem poklicu zelo koristilo. S tem znanjem bom lahko ustvarjala spletne objave, tako za namene študija kot tudi za učence in njihove starše. Pri izdelovanju seminarskih nalog in kasneje gradiv za učence bom veliko bolj pozorna na avtorske pravice in licence, sploh pri uporabi slikovnega gradiva. To znanje pa mi bo koristilo tudi za boljšo uporabo spletnih virov, saj bom bolj pozorna, kateri viri so bolj verodostojni.
Pri projektu mi je bilo najljubše, da smo šli pri kliničnih vajah postopno čez vso sestavo spletne objave, tako da smo lahko najpomembnejše stvari že naredili pri vajah. Najljubše mi je bilo spoznavanje avtorskih pravic in izdelovanje licenc, saj sem s tem nikoli prej nisem srečali pri izdelovanju seminarskih nalog in predstavitev. Najmanj mi je bilo všeč pisanje besedila, čeprav menim, da je tudi to zelo pomemben del, saj bomo kot bodoči učitelji sami ustvarjali vsebino.
V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj menim, da je projekt zelo dobro zastavljen in mislim, da smo študentje na tem projektu pridobili veliko novega in uporabnega znanja.