Izdelava vodnega mlinčka
Slika je pridobljena z licenco: Pexels license
Predmet: Naravoslovje in tehnika
Razred: 4. razred
Učna tema: Pretakanje snovi
Učni cilji: Učenci znajo izdelati model mlinčka (vodnega kolesa) iz
različnih gradiv.
MATERIALI
Za izdelavo vodnega mlinčka potrebujemo lahko dostopne materiale, ki jih otroci uporabljajo pri predmetu likovna umetnost.
- Lesene palčke za sladoled 6-krat
- Slamica
- Palčka za ražnjič
- Stiroporna kroglica
- Pištolica z vročim lepilom ali mekol lepilo
- Škarje
material za vodni mlinček by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
POSTOPEK
1. Na vsaki izmed palčk odmerimo 8cm.
Izdelava vodnega mlinčka by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
3. Stiroporno kroglico s palčko ali svinčnikom na sredini preluknjamo.
Izdelava vodnega mlinčka 3 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
4. Po sredini kroglice narišemo črto, ki bo služila kot merilo za zabadanje palčk.
Izdelava vodnega mlinčka 4 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
5. V kroglici zarežemo 6 rež za palčke.
Izdelava vodnega mlinčka 5 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
6. Režo napolnimo z vročim lepilom in vanjo potisnemo palčko. Palčko držimo na mestu, dokler se lepilo ne ohladi.
Izdelava vodnega mlinčka 6 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
7. Vse palčke zalepimo v kroglico.
Izdelava vodnega mlinčka 7 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
8. V luknjico ustavimo slamico.
Izdelava vodnega mlinčka 8 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
9. Odrežemo konca slamice.
Izdelava vodnega mlinčka 9 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
10. Palčko za ražnjič ustavimo v slamico.
Izdelava vodnega mlinčka 10 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
11. Imamo končni izdelek.
Izdelava vodnega mlinčka 11 by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
UPORABA MLINČKA
V bližini doma poiščemo potoček, kamor bomo postavili naš mlinček. Voda mora teči z dovolj velikim in močnim curkom, da ga bo ta lahko poganjal.
potok by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Mlinček namestimo med bregova potočka in opazujemo, kako se vrti.
vodni mlinček v potoku by Pika Nogavicka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
REFLEKSIJA
Kaj sem se novega naučila v tem projektu?
Naučila sem se uporabljati osnovne funkcije kreiranja spletne objave, seznanila sem se s simboli, njihovim pomenom in kako ustvariti svojo lastno licenco. Z žalostjo sem izvedela, da je za brezplačno prosto uporabo na internetu na razpolago bolj malo slik in da so mi pri njihovem iskanju lahko v pomoč nekatere spletne strani kot sta Pixabay in Unsplash.
Prvič sem uporabila aplikacijo PhotoScape X, v kateri sem odkrila orodje za white balance, ki mi je znatno pomagalo pri urejanju mojih fotografij. Opazila sem tudi, da moram biti pri fotografiranju še posebej pozorna na sence, ki so malce uničile končni izdelek v katerega sem vložila veliko truda in dela.
Če bi imela več časa, bi dodala, spremenila, izboljšala …
Če bi se s pridobljenim znanjem od ponovno lotila projekta, bi poskrbela za boljšo svetlobo, ki na moj izdelek ne bi metala tako močnih senc in nekoga v družini prosila, da mi med izdelavo mlinčka pomagal s fotografiranjem. Tako bi poleg boljšega videza fotografij pridobila tudi na času.
Kateremu delu sem posvetila največ časa in zakaj?
Težko se odločim za le en del procesa, saj so mi vsi vzeli kar veliko časa. Fotografiranje je zaradi same izdelave mlinčka potekalo kar dolgo, posledično sem se konkretno morala zaradi že prej omenjenih senc posvetiti tudi urejanju fotografij.
Mlinček sem odnesla v gozd, kjer sem imela zaradi močnega dežja v preteklih dneh težave z iskanjem primernega potoka.
A brez pomoči sodelavke, bi za spletno objavo najbrž porabila največ časa. Dolgo sem se ubadala z velikostjo besedila, kako ustaviti stolpce, izbrati barvo, povečati ali zmanjšati fotografijo …
Kako ocenjujem svoje delo glede na podan kriterij ocenjevanja?
Sama bi ocenila, da sem jasno in strnjeno opisala korake izdelave. Prav tako menim, da so fotografije v fokusu in kompozicijsko korektne, čeprav jih svetloba in močne sence malce vržejo iz ravnovesja. Menim, da so fotografije tehnično kakovostne in v korektni resoluciji.
Za vsako (tako lastno kot tisto iz spleta) fotografijo sem z Beta Chooserjem ustvarila licenco ter jo s pomočjo navodil iz spletne učilnce ustrezno poimenovala.
Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabila tekom študija in na svoji poklicni poti?
Znanje o licencah mi bo prišlo prav pri ustvarjanju vsebin za moje učence (prezentacije, učni listi ali testi) ter varovanju lastnih fotografij. Sedaj vem, da za objavljanje fotografij učencev potrebuješ pisno dovoljenje staršev ter da moraš biti pri njihovem objavljanju še posebej previden.
Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Poleg urejanja fotografij, v katerem nikoli nisem nikoli našla posebnega veselja, sem uživala v vseh korakih procesa. Všeč mi je bilo, da sem imela kreativno svobodo, ki sem jo lahko izrazila pri izbiri teme, izdelavi projekta in spletne objave.
Kaj bi spremenila v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Želim si, da bi se na kliničnih vajah bolj poglobili v uporabo spletnega mesta, ogromno časa sem namreč porabila že samo za to, da sem našla, kje se spremeni font ali kako se ustvari stolpce. Kot sem omenila že pri enem izmed prejšnjih vprašanj, bi bila brez pomoči sodelovke, ki je dobro seznanjena s platformo, sama res zgubljena.
UPORABLJENE POVEZAVE
- Fotografije so bile urejene v programu PhotoScape X
- Licence so bile ustvarjene z Beta licence chooser.