Rastlinjak v lončku – fotografski material
Digitalna tehnologija je postala velik gradnik današnjega izobraževanja in ima vse večji pomen, saj učiteljem in učencem prinaša številne prednosti. Učitelji lahko snov predstavijo na več raznolikih in privlačnih načinov, kar povečuje zanimanje in angažiranost učencev. Digitalna tehnologija v učilnice prinaša interaktivne učne vsebine, multimedijske pripomočke ter možnosti za individualizacijo in prilagajanje pouka posameznim potrebam učencev. S pravilno uporabo lahko postane nepogrešljivo orodje za ustvarjanje spodbudnih učnih okolij, ki spodbujajo kritično razmišljanje, ustvarjalnost in sodelovanje med učenci. V našem hitro spremjinjajočem se svetu je pomembo, da se bodoči učitelji usposobijo za učinkovito uporabo digitalne tehnologije, saj ta lahko olajša proces učenja, prav tako pa pripravlja učence na uspešno navigacijo skozi digitalno dobo.
Kaljenje in rast
Slikovno gradivo o kaljenju rastlin učence spodbuja k raziskovanju naravnih pojavov ter razumevanju, kako se rastline razvijejo iz majhnih semen. Pristop jim omogoča, da postanejo aktivni udeleženci v svojem učenju in razvijajo svoje raziskovalne spretnosti. Otroci se o tem učijo v 2. razredu osnovne šole v okviru predmeta spoznavanje okolja.
- Cilji:
- znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo,
- znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev.
POSTOPEK SAJENJA, KALJENJA IN RASTI RASTLIN
- Če želimo vzgojiti rastline, najprej potreujemo vse potrebne pripomočke:
- semena (v našem primeru semena fiožola, koruze in buče),
- plastičen lonček, ki ima na dnu luknjice (da voda lahko oddteka) in
- zemljo.
Plastične lončke napolnimo z zemljo za sajenje ter vanjo naredimo manjše luknjice, kamor posadimo semena. Nato jih prekrijemo z zemljo ter rahlo zalijemo z vodo in postavimo na svetlo mesto, npr. na okensko polico.
Pripomočki za sajenje by Krištof is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
2. Ko semena dobijo vodo, začnejo kaliti. To pomeni, da iz semena zraste majhen poganjek. Najprej se pojavi kratka koreninica, nato pa se iz semena dvigne majhno stebelce in listi. Nekatera semena potrebujejo več časa, da vzklijejo. V našem primeru je najprej iz zemlje pokukal fižol, ki je potreboval 10 dni. Po 14 dneh je vzklila koruza. Seme buče je potrebovalo skoraj 3 tedne, da je vzklilo.
Prva faza kaljenja by Krištof is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
3. Svetloba je nujna za kaljenje rastlin, saj pomaga semenu pri začátku rasti. Brez dovolj svetlobe, semena vzkliti in zrasta v zdrave rastline. Poleg tega deluje kot signal za semena, da aktivirajo procese rasti in razvoja, kar omogoča, da se kalčki pravilno oriantirajo in rastejo proti viru svetlobe. Pri kalčkih koruze lahko opazimo, da se rahlo nagibajo v desno, ker je v našem primeru od tam prihajala svetloba.
Druga faza kaljenja by Krištof is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
4. Pomembno je, da rastline redno zalivamo. Tako lahko opazujemo, kako rastejo iz majhnih semen v velike rastline. Lahko opazimo, da so rastline pognale tudi daljše in bolj močne korenine. Prav tako se daljša steblo in listi se večajo.
Rastlinjak v lončku by Krištof is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Če posajena semena redno zalivamo ter jih postavimo na svetlo in toplo mesto, imamo po slabem mesecu na okenski polici že majhen rastlinjak, spoznamo kako mirujoča semena prehajajo v živahno rast. Če pravilno in dovolj časa skrbimo za takšne rastline, lahko pridelamo tudi svojo lastno zelenjavo.
Samorefleksija
V tem projektu sem pridobila dragoceno znanje, ki ga bom lahko koristno uporabila tekom študija in v svojem prihodnjem poklicu. Čeprav sem pri svoji spletni objavi o kaljenju rastlin opazila pomanjkljivosti v kakovosti in svetlobi fotografij, sem se naučila pomembnih spretnosti, kot so ustrezno zajemanje fotografij, urejanje slik v programu PhotoScape X ter ustvajanje licenc za avtorske fotografije. Veliko časa sem namenila samemu kreiranju in oblikovanju spletne objave, več pa bi ga lahko namenila zajemanju fotografij.
S pridobljenim znanjem bom lahko ustvarjala lastno strokovno gradivo za učence in prilagajala učno gradivo različnim potrebam učencev ter jih spodbujala k ustvarjalnem izražanju. S pomočjo vizualno privlačnih materialov bom lažje predstavljala učno snov, kar bo pripomoglo k boljšemiu razumevanju in učenju otrok.
Pri kreiranju spletne objave mi je bilo všeč, da sem pridobila znanje, ki menim, da mi bo pri nadaljnjem študiju in poklicu koristilo. Projektna naloga me je spodbudila, da še naprej raziskujem možnosti uporabe tehnologije v pedagoškem delu ter ustvarjam dinamične in privlačne učne materiale, ki bodo učinkovito podprli proces učenja in poučevanja v razredu.