Prikaz postopka sajenja, kaljenja in rasti fižola v lončku – fotografski material
Predmet: spoznavanje okolja
Razred: 2. razred
Učni sklop: Živa bitja
Cilji:
- znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje
zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo - znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko
zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev,
potaknjencev
Vir: Izpisano iz učnega načrta za predmet spoznavanje okolja
Digitalna tehnologija bodočemu učitelju razrednega pouka predstavlja zmožnost stalne aktualizacije. S pomočjo digitalne tehnologije učitelj lahko na hiter in enostaven način pripravi gradivo za učence, oblikuje razne interaktivne naloge, ki bodo učencem blizu, saj je tehnologija za njih del vsakdana in so nanjo navajeni ter spretni z uporabo. Digitalni svet učitelju omogoča tudi lažje prilagajanje posameznikom, ki potrebujejo pomoč po dodatni razlagi, učencem, ki tega koraka ne potrebujejo pa medtem nudijo dodatne naloge po krepitvi znanja. Ker tehnologija vedno bolj vpliva in oblikuje življenja, je pomembno, da se o njej poučuje in uči.
Prikaz postopka, kaljenja in rasti fižola v lončku – fotografski material by Neap is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija in samovrednotenje:
Z izvedbo te projektne naloge sem se prvič podrobneje spoznala s celotnim procesom izdelovanja fotografij (z ustrezno podlago, na primerni svetlobi,…), urejanja teh fotografij v za to namenjeni aplikaciji, kjer sem pri nastali fotografiji dodala še zadnje popravke, izziv pa mi je predstavljala tudi izdelava licence, saj se z njo nikoli nisem potrebovala posebej obremenjevati in sploh biti pozorna nanjo. Če bi imela za izdelavo projektne naloge več časa, bi malo več pozornosti posvetila celotnemu ozadju v zvezi z licenco, saj se mi zdi pomembno, da sem kot bodoča učiteljica seznanjena z oznakami, ki veliko povejo o celotnem izdelku in kako je z njim dovoljeno opravljati. Največ dela sem posvetila urejanju slik v aplikaciji Photoscape X. Pozorna sem mogla biti na več stvari, da bi sliko izpopolnile (svetloba, kontrast, tema, temperatura,…).
Kriterij ocenjevanja se najprej osredotoča na besedilna pojasnila, za katera bi rekla, da sem jih korektno komentirala in podkrepila s primeri. Da ne bi izpustila katerega od učnih ciljev predmeta, ki jih zavzema moja tema, sem se o tem pozanimala pri učnem načrtu, ki je objavljen na spletu. Kar zadeva ustvarjenih fotografij, sem bila pozorna predvsem na to, da bi fotografija imela ustrezno podlago (da predmet pride do izraza), svetlobo in da bi bil predmet dobro fokusiran. Za dobro galerijo sem poskrbela že s samo ureditvijo fotografij, ki sem jih nato naložila na ustrezno mesto. Za izdelavo licence sem si morala pomagati z video razlago, ki me je privedla do ustrezne rešitve, pri zaključni samorefleksiji, pa sem bila dovolj izčrpna in postopek izdelave projektne naloge opisala karseda podrobno.
Ker je digitalna tehnologija v današnjem svetu vedno bolj prisotna in ponekod že celo obvezna, se mi zdi znanje te zelo koristno. Kljub temu da nas mnogokrat »reši« iz časovne stiske in nam olajša stvari, katere bi v resnici mogli rešiti brez pomoči naprav, je včasih lahko tudi poučna in koristna. Bolj kot pri samem študiju, se mi zdi, da mi bo znanje iz te projektne naloge bolj koristilo pri bodočem poklicu, saj bom lahko učencem na pravilen način podajala gradivo (iz ustreznih virov), ustvarjala interaktivne naloge, ter mnogokrat dotičnim učencem olajšala morebitne ovire pri samem osvajanju znanja.
Pri sami izdelavi projektne naloge, mi je bilo najbolj zanimivo preizkušati funkcije, ki jih omogoča aplikacija za urejanje slik (osvetljenost, temperatura, kontrast,…), najmanj pa ustvarjanje licence in ustvarjanje ustreznih povezav, saj sem pri tem delu najmanj vešča in sem si pri tem postopku morala pomagati z demonstracijskimi videi.
Uporabljene povezave v projektni nalogi:
Photoscape X za urejanje slik
Beta Chooser za ustvarjanje licence