Slovenski tradicionalni zajtrk, po katerem se nam pocedijo sline

PREDMET: spoznavanje okolja

RAZRED: 2. razred

CILJI UČNEGA NAČRTA:

  1. tematski sklop: živa bitja
  • vedo, da se živali prehranjujejo z rastlinami, drugimi živalmi ali obojim;
  • razumejo, da rastline gojimo za hrano (polje in vrt)
    in da za pridelavo potrebujemo orodja in stroje.
  1. 2. tematski sklop: človek
  • vedo, da jim zdrav način prehranjevanja, telesne vaje in počitek omogočajo rast in razvoj ter da jim pomagajo ohranjati zdravje;
  • poznajo pomen raznovrstne prehrane in razvijajo družabnost, povezano s prehranjevanjem.

Kako dobro smo seznanjeni z dobrinami našega slovenskega tradicionalnega zajtrka? Vprašanje, ki se dotika nas vseh. Tradicionalni zajtrk nas že desetletja razveseljuje po vsej deželi, zato je ključno, da z njim seznanimo naše najmlajše. V osnovnih šolah se s tem namenom vsako leto, s strani kuharjev, pripravlja pravi slovenski zajtrk. V prepričanju, da bi vsak otrok moral znati našteti vsaj nekaj njegovih sestavin, sem se v svoji prvi spletni objavi osredotočila prav na zgoraj omenjeno temo, ki sem ji dodelila naslov Slovenski tradicionalni zajtrk, po katerem se nam pocedijo sline.

Za začetek si oglejmo fotografijo živali, pomembne za naš tradicionalni zajtrk.

Kot vidimo imamo tukaj našo čebelico, žival, na kateri temelji ne le naša kulturna tradicija, pač pa tudi sam obstoj človeštva. Za nas pomembna, je naša avtohtona kranjska sivka, ki jo najbolje opisuje delavnost. A le zakaj jo omenjamo pri našem tradicionalnem zajtrku? Predvsem zato, ker prideluje eno izmed ključnih sestavin, MED.

Honey Bee Sunrise” by bob in swamp is licensed under CC BY 2.0 .

Zdaj, ko smo spoznali eno izmed ključnih sestavin slovenskega tradicionalnega zajtrka, pa dodajmo še preostale.

sestavine tradicionalnega slovenskega zajtrka

Sestavine tradicionalnega slovenskega zajtrka by Delfin is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Kot vidimo slovenski tradicionalni zajtrk obsega kar 5 glavnih sestavin. Mednje spadajo:

  • med,
  • maslo,
  • jabolka,
  • mleko in
  • kruh.

Za ohranjanje tradicije slovenskega tradicionalnega zajtrka je pomembno, da otroci tradicionalni zajtrk jedo tudi doma. Naslednje fotografije prikazujejo postopek njegove priprave.

postopek priprave tradicionalnega slovenskega zajtrka

Postopek priprave tradicionalnega slovenskega zajtrka by Delfin is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

A kdaj otroci v šolah jedo slovenski tradicionalni zajtrk? Naloga nas učiteljev/učiteljic je, da jih opomnimo na pomemben dogodek, na Dan slovenske hrane. Tega obeležujemo vsako leto, tretji petek v novembru.

Izrednega pomena je, da otrokom slovenski tradicionalni zajtrk predstavimo v čim lepši luči. Namreč oni so tisti, ki bodo njegovo tradicijo peljali naprej. S tem namenom podpirajmo slovenske pridelovalce in predelovalce hrane ter spodbujajmo samooskrbo s kakovostno hrano iz lokalnega okolja. To lahko naredimo npr. s pitjem slovenskega mleka.

slovensko mleko

Slovensko mleko by Delfin is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

POMEN DIGITALNE TEHNOLOGIJE ZA BODOČEGA UČITELJA RAZREDNEGA POUKA:

Digitalna tehnologija se je skozi zadnjih nekaj let opazno razmahnila. Spomnim se svojih otroških let, ko sva skupaj s sestro dobili svoj prvi telefon na tipke. Pa poglejmo, kakšne telefone imamo danes. Vsako leto izide npr. nov model iPhona. Moji starši so svoj prvi telefon dobili šele v dvajsetih. Takrat namreč ni bilo v navadi, da vsak mladostnik po mestu hodi s telefonom v roki. A to je le eden izmed vidikov današnje digitalne tehnologije. Digitalna tehnologija nam omogoča ogromno stvari. Ko nas kaj zanima, samo vtipkamo v spletni brskalnik in skoraj zagotovo bomo našli odgovor na zastavljeno vprašanje. Želimo ovekovečiti trenutek s svojim prijatelji? To naredimo s kamero na telefonu. Želimo sklicati sestanek, a smo v tujini? Nič hudega, se priklopimo na Zoom. Takih in podobnih funkcij je še ogromno. Dandanes velikokrat dobim občutek, da pogosteje kot o prednostih tehnologije, govorimo o njenih negativnih lastnostih in njenih nevarnostih. Kot npr; kako preživljamo na zaslonih preveč časa, velikokrat slišimo za najrazličnejše zlorabe na družabnih omrežjih itd. Vsekakor se strinjam, da moramo biti pazljivi, saj se pogosto ne zavedamo dovolj, kakšno veliko moč digitalna tehnologija pravzaprav ima.

A kaj bi učitelji brez le-te? Kot bodoča učiteljica se bom z njo veliko srečevala. Uporabljala bom spletne strani za komunikacijo s starši, staršem pisala in jim odgovarjala na maile, ustvarjala bom različne projekte za učence, pri katerih bom potrebovala aplikacije, kot je npr. Canva, objavljala in urejala slike otrok iz izletov itd. Prav zato je zelo pomembno, da poznam tako prednosti, ki jih tehnologija omogoča in je v pomoč pri učiteljskem poklicu, kot tudi pasti, v katere se lahko ob nepazljivem ravnanju z le-to ujamem. Paziti moram na primernost objav ter na zaščito svoje digitalne identitete. Pogosto namreč pride do njenih zlorab, kot je npr. njena kraja. Pomembno je, da se kot bodoča učiteljica zavedam kako pomembno je varstvo tako mojih osebnih podatkov, kot tudi učenčevih (pazim kaj lahko in kaj ne smem objavljati). Kot že povedano, se tehnologija izjemno hitro razvija, zato je za učitelja ključno nenehno izpopolnjevanje in poznavanje novih programov ter spletnih strani, s katerimi se dandanes srečujejo otroci. Tako lahko naše veščine prenesemo nanje in jim nudimo prvovrstno izkušnjo.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:

Pri ustvarjanju svoje prve spletne objave sem se naučila veliko novega. Naučila sem se uporabljati Arnes splet ter se tam nekoliko podučila o samem postopku, ki je bil potreben za mojo prvo objavo. Prvič sem se seznanila s programom Photoscape X, v katerem sem se, med drugim najdlje od vsega, poigravala s svetlostjo, ostrino in velikostjo fotografij. Pri tem sem neizmerno uživala. Če bi imela več časa, bi se še nekoliko bolj poglobila v urejanje fotografij. Naučila sem se pravilnega načina fotografiranja s telefonom (poševno, ker imamo mi tako oči), spoznala osnovne elemente kompozicije in se prvič seznanila s pojmoma rastrska in vektorska grafika. Moram reči, da sem skozi celoten potek svoje prve spletne objave uživala. Ker rada oblikujem in ustvarjam, sem najbolj uživala pri urejanju fotografij. Najmanj sem uživala pri določevanju licenc za fotografije, ker mi je to na začetku predstavljalo nekaj težav.

Pridobljeno znanje mi bo zelo koristilo v prihodnosti. Z njim bom lahko urejala šolske fotografije, kreirala objave za šolo itd. Menim, da sem si za izbrano temo zastavila dobre cilje, ki sem jih na koncu dosegla. Potrudila sem se po svojih najboljših močeh, a kljub temu se zavedam, da je vedno prostor za izboljšavo.

UPORABLJENE POVEZAVE V PROJEKTNI NALOGI:

VIRI IN LITERATURA:

Kolar, M., Krnel, D., Velkavrh, A. (2011). Učni načrt. Program osnovna šola. Spoznavanje okolja. Ministrstvo RS za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Izobrazevanje-otrok-s-posebnimi-potrebami/OS/Ucni-nacrti/spoznavanje_okolja_1_3_r.pdf

(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost