ORIENTACIJA V PROSTORU IN NA RAVNINI; MREŽE IN NAČRTI

PREDMET: MATEMATIKA
TEMA: GEOMETRIJA IN MERJENJE
OPERATIVNI CILJI IZ UČNEGA NAČRTA ZA PRVO IZOBRAŽEVALNO OBDOBJE
– opišejo položaj predmetov v prostoru in na ravnini ter se pri opisu natančno izražajo,
– opisujejo odnose med dvema smerema: navpično, vodoravno; levo, desno; spredaj, zadaj,
– berejo različne načrte (npr.: učilnice, šolskih prostorov, šolske okolice, mest), se orientirajo po njih in oblikujejo navodilo za gibanje po prostoru

V prostoru so predmeti različno razporejeni. Da določimo njihov položaj in medsebojne odnose, potrebujemo najprej razumeti osnovne koncepte kot so:

Otroci pogosto zamenjujejo levo in desno, zato jim primerjave z obliko črk lahko pomagajo. Prav tako lahko izvedemo aktivnost, pri kateri počno stvari, kot so lepljenje, letenje, lomljenje in lovljenje z levo in stvari kot so deljenje, dajanje in drgnjenje z desno, da vzpostavijo povezavo z rokama.

Leva in desna by Malininapita is licensed under CC BY-SA 4.0

Žoga je levo od škatle.
Žoga je desno od škatle.

Žoga in škatla v različnih pozicijah by Malininapita is licensed under CC BY-SA 4.0

Metulj je na veji.
Žoga je nad škatlo.

Metulj na veji in Žoga nad škatlo by Malininapita is licensed under CC BY-SA 4.0

Zvezek je pod polžem.
Žoga je pod mizo.

Polž in Žoga pod mizo by Malininapita is licensed under CC BY-SA 4.0

Maček je v škatli.
Žoga je v škatli.

Črni maček in Žoga v škatli by Malininapita is licensed under CC BY-SA 4.0

Grm cvetlic je za mačkom.
Oranžen vagon je pred modrim. Vijolični vagon je za modrim. Modri vagon je med oranžnim in vijoličnim vagonom.

Beli maček in Vlak z barvnimi vagoni by Malininapita is licensed under CC BY-SA 4.0

Za otroke je pomembno, da se naučijo brati načrte prostorov in okolice. Prav tako se morejo znati orientirati po načrtih za pot v prostoru.

Učenci morajo pridobiti novo besedišče (hodi naravnost, zavij levo/desno, obrni se…). Takšno znanje lahko pri otrocih pospešimo z dejavnostmi, kot so risanje učilnice, premikanje v prostoru po učiteljičinih navodilih oz. narisanih navodilih.

Ob taki sliki lahko naročimo učencem naj napišejo navodila za pot npr. (za učenca 1, ki bi rad šol do knjižne police in eno knjigo dal v svojo omarico za zvezke).

Načrt učilnice by Malininapita is licensed under CC BY-SA 4.0

Za nadaljne pridobivanje znanja geometrije je potrebno razmevanje izraza navpično in vodoravno. Izraza lahko otrokom približamo s predmeti in vsakdanjimi stvarmi.

Kocke so postavljene navpično.
Dvigalo potuje navpično
Kocke so postavljene vodoravno

Primeri vodoravnosti in navpičnosti by Malininapita is licensed under CC BY-SA 4.0

Tehnologija je vedno bolj prisotna v današnjem modernem svetu in jaz kot bodoča učiteljica razrednega pouka se moram tega zavedati ter se seznaniti z nevarnostmi in prednostmi tehnologije in se naučiti, kako jo uporabljati sebi v prid pri poučevanju in pripravi na pouk.

Prva projektna naloga mi je tako prinesla znanje, s katerim lahko kreiram prispevek na spletnem mestu, v katerem pravilno uporabljam in navajam avtorske pravice in oblikujem besedilo s pomočjo podnaslovov. Prav tako sem se dodatno izkusila v fotografiranju. Naloga se mi zdi izpopolnjena za 10 in je ne bi nič spremenila, tudi če bi imela več časa. Največ časa mi je vzela refleksija, saj mi vrednotenje in analiziranje svojega dela predstavlja težave. Ustvarjanje tovrstnega dela mi je bilo všeč, saj sem lahko uporabila tudi mojo kreativno plat.

POVEZAVE:

PhotoScape X

Beta Chooser – ustvarjalnik licence

(Skupno 44 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost