PEŠEC IN KOLESAR V PROMETU

Prometna vzgoja je eden od temeljnih gradnikov varnosti otrok v vsakdanjem življenju. Tema ”pešec in kolesar v prometu” je aktualna in življenska, predvsem za otroke na stopnji razrednega pouka, saj vsakodnevno sodelujejo v prometu kot pešci ali kot (prihodnji) kolesarji. Namen te teme je učence naučiti osnov varnega vedenja v prometu, razumevanja prometne signalizacije in razvijanja odgovornega odnosa do sebe in drugih v prometu.

OBRAVNAVA TEME PRI POUKU

Temo bi obravnavala pri predmetu Spoznavanje okolja v 1., 2. in 3. razedu, v okviru tematskega sklopa Promet. Uporabila bi kombinacije razlage, pogovora, terenskega opazovanja okolice šole in fotografij. Začetek pouka bi potekal v obliki pogovora kako učenci prihajajo v šolo in kakšne prometne situacije so že doživeli. Predstavila bi jim fotografije, na katerih je prikazano pravilno in nepravilno vedenje v prometu (npr. pravilno prečkanje ceste, opremljenost kolesarja ipd.). Učencem bi dala možnost samostojnega razvrščanja fotografij, na katerih menijo da pešci in kolesarji ravnajo pravilno ter ne katerih ne, z utemeljitvijo. V kolikor bi imeli čas bi z učenci izvedla tudi terensko delo; sprehodili bi se v okolici šole – opazovanje prometnih znakov, cest, prehodov za pešce in kolesarskih stez. Učencem bi bolj podrobno razložila temo ter jim pojasnila vpliv prometa na okolje (zrak, vodo in prst), za konec pa jim bi dala možnost, da v skupinah po pet izdelajo plakate na temo, ki smo jo obravnavali.

FOTOGRAFIJE

Za izvedbo aktivnosti sem pripravila 12 avtorskih fotografij, ki prikazujejo prometne znake, prometne situacije s pešcem, prometne situacije s kolesarjem in nepravilno ravnanje. Vse fotografije so lastne in avtorske, označene z licenco Creative Commons CC BY-SA 4.0, kar pomeni, da jih lahko drugi uporabljajo z navedbo avtorstva, pri tem pa jih delijo pod enakimi pogoji. Pri ustvarjanju in objavljanju gradiva sem bila pozorna na spoštovanje avtorskih pravic oseb, ki so na slikah.

UČNI CILJI

Predmet: Spoznavanje okolja

Razred: 1., 2., 3. razred

Tematski sklop: Promet

Učni cilji po učnem načrtu po razredih:

1. razred:

  • Opazujejo in spoznajo prometne poti v okolici šole in prepoznajo varno pot v šolo,
  • Znajo opisati, kaj pomenijo prometni znaki, pomembni za pešce in kolesarje v okolici šole,
  • Poznajo pravila varne hoje,
  • Razumejo pomen vidnosti v prometu, v povezavi z ustavljanjem vozila ter nošenjem rumene rutice in uporabo kresničke,
  • Presojajo vedenje sopotnika v različnih prevoznih sredstvih,
  • Vedo, da udeležba v prometu pod vplivom alkohola, mamil in zdravil ogroža vse udeležence v prometu,
  • Znajo zgraditi model okolice šole in na njem simulirajo promet in prometne situacije.

2. razred:

  • Opazujejo in spoznajo prometne poti v okolici šole in prepoznajo varno pot v šolo,
  • Poznajo pomen prometnih znakov, ki jih srečujejo na svoji poti v šolo, in zakonov, pomembnih za vedenje pešcev,
  • Poznajo pravila obnašanja v različnih prevoznih sredstvih,
  • Razumejo nevarnosti prometa v različnih vremenskih razmerah,
  • Vedo, da udeležba v prometu pod vplivom alkohola, mamil in zdravil ogroža vse udeležence v prometu,
  • Znajo zgraditi model okolice šole in na njem simulirajo promet in prometne situacije.

3.razred:

  • Razložijo pomen prometnih znakov, pomembnih za vedenje kolesarjev,
  • Poznajo različna prometna sredstva in objekte ter njihovo vlogo v prometu (kolo, motor, avto, avtobus, tovorno vozilo, vlak, letalo, ladja itd.) in okolju,
  • Spoznajo vzroke za potovanja,
  • Vedo, da promet onesnažuje zrak, vodo in prst (če ni nujno, izberemo za pot sredstvo, ki manj onesnažuje, gremo peš, s kolesom, vlakom).

FOTOGRAFIJE

Sprehod po gorski cesti by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Prvi koraki v svet kolesarjenja by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Prehod za pešce by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Nepravilno ravnanje pešca by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Pravilno ravnanje pešca by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Znak za prehod za pešce by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Znak prepovedano za pešce, dovoljeno za kolesarje by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Skupna pot za pešce in kolesarje by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Pot za kolesarje by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Pravilno ravnanje kolesarja by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Nepravilno ravnanje kolesarja by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

Prehod za pešce in kolesarje, grbina na cesti by Pomarančka is licensed under CC BY-SA 4.0

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

V tem projektu sem se naučila, kako pomembno vlogo ima fotografija pri pouku kot didaktično sredstvo. Spoznala sem, da lahko s kakovostnimi vizualnimi pripomočki učencem približamo vsebine na bolj razumljiv, zanimiv in življenski način. Pri tem sem utrdila tudi znanje o povezovanju učnih ciljev z realnimi situacijami iz vsakdanjega življenja otrok, predvsem na področju prometne vzgoje. Poleg vsebinskega dela sem ponovila svoje znanje s tehničnimi vidiki priprave slik, da so slike dovolj kakovoste in primerne za objavo.

Če bi imela več časa, bi projekt nadrgradila z bolj podrobnim potekom obravnave teme v šoli, uredila bi še več slik, da bi otrokom lažje prikazala temo. Če bi imela dovolj časa ter primerne okoliščine bi vključila tudi učence kot aktivne ustvarjalce gradiv, na primer, da sami fotografirajo ali sodelujejo pri postavitvi v situaciji, kar bi dodatno povečalo njihovo zazvetost in motivacijo.

Največ časa sem posvetila izvedbi fotografij, saj sem želela zajeti realne in poučne primere, ki so otrokom razumljivi in blizu njihovemu vsakdanjiku. Več pozornosti sem namenila iskanju takšnih situacij, ki prikazujejo različno vedenje v prometu. Veliko sem se naučila o pomembnosti dobre kompozicije, naravne svetlobe ipd.

Svoje delo ocenjujem kot uspešno in premišljeno. Menim, da sem upoštevala vse podane smernice in da sem pri tem izkazala dobro povezovanje vsebinskih ciljev z vizualnim gradivom. Pri objavljanju fotografij sem bila pozorna tudi na avtorske pravice. Vse fotografije, uporabljene v projektni nalogi, so lastne in avtorske.

Pridobljeno znanje bom lahko koristno uporabila tekom študija in predvsem kasneje pri svojem delu učiteljice. Znala bom sama ustvarjati in vključevati vizualne vsebine, ki bodo učencem v pomoč. Učencem bom lahko predala moje znanje o ravnanju z lastnimi in tujimi vsebinami v digitalnem okolju.

Pri projektu mi je bilo najbolj všeč ustvarjanje fotografij in razmišljanje o tem, kako jih bi učenci dojemali in kaj bi iz njih razbrali. V tem delu sem začutila neposredno povezavo med ustvarjalnostjo in poučevanjem. Najmanj mi je bilo všeč tehnično urejanje fotografij, saj jih je bilo kar veliko, vendar se zavedam da sem pridobila dragocene izkušnje, ki jih bom lahko uporabila tudi pri bodočen delu.

Menim, da mi projekt lahko še izboljšala z večjim poudarkom na sodelovalnem učenju in vključevanju otrok v sam proces ustvarjanja gradiva. To bi učencem omogočilo še bolj aktivno vlogo, hkrati pa bi ravijali tudi svojo ustvarjalnost, digitalno pismenost in zavedanje o avtorskih pravicah.

POVEZAVE

Beta license chooser

Učni načrt- spoznavanje okolja

PhotoScape X

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost