Prikaz postopka sajenja, kaljenja in rasti fižola v lončku

PREDMET: Spoznavanje okolja

RAZRED: 2. razred

TEMATSKI SKLOP: živa bitja

UČNI CILJI: Znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo. Znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev

Za temo sajenja in kaljenja fižola sem se odločila, ker menim, da je primerna za učence prve triade osnovne šole. Učenci so v tem obdobju radovedni, zato sem mnenja, da bi jih zanimal postopek kako iz semena fižola nastane nova rastlina.

Pri pouku bi učencem najprej pokazala seme fižola in jih povprašala po poznavanju pojma sajenje in kaljenje. Če odgovora ne bi poznali, bi jim jaz na kratko razložila kaj je razlika med pojmoma. Sajenje je torej postopek, kjer seme fižola položimo v zemljo, čez nasujemo še malo zemlje in to zalijemo. Kaljenje pa je postopek pri katerem iz semena zraste nova rastlina. Nato bi sledil praktični del, kjer bi vsak učenec posadil fižol. Postopek bi izvajali skupaj, pred tem pa bi jim jaz pokazala slike pripomočkov, ki jih potrebujemo. Zraven bi jim ob vsaki sliki poudarila glaven pomen tega pripomočka oziroma zakaj ga potrebujemo. Nato bi sledile slike celotnega postopka sajenja. Ob slikah bi jim po korakih opisovala ta postopek. Tako bi namreč učenci vedeli, kakšno delo jih čaka in se postopka sajenja verjetno še bolj veselili. Kasneje pa bi jim pokazala še kaljenja fižola, s čimer bi videlo kakšen bo njihov najverjetnejši končni rezultat.

Za izvedbo potrebujemo prazen lonček, rokavico, semena fižola, motiko, prst in kozarec vode.

Pripomočki by Malenka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Nato v prazen lonček z rokavico damo zemljo do polovice višine lončka. V zemljo z motiko naredimo majhne luknjice, vanje položimo semena fižola in čez nasujemo še malo zemlje. Z motiko poravnamo zemljo in s kozarcem vode zalijemo. Lonček postavimo na okensko polico, ga po potrebi zalivamo in čakamo na rezultate.

Saditev by Malenka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Opazimo prve sledi fižola na površju prsti. Iz dneva v dan vidimo več poganjkov in naša rastlina je vedno večja.

Rast by Malenka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:

▪ Kaj sem se novega naučil/-a v tem projektu?

Pri tem projektu sem se naučila kako urejati slike v programu PhotoScape X, izdelati lastno licenco ter narediti objavo v Arnes Spletu. Poleg tega pa sem podrobno spoznala sajenje in kaljenje fižola.


▪ Če bi imel/-a več časa, bi dodal/-a, spremenil/-a, izboljšal/-a …

Če bi imela več časa bi fižol posadila prej, da bi ta imel več časa za rast. Posledično bi tako zrasla večja rastlina in bi lahko dodala še kakšno fotografiji pri kalitvi fižola. Prav tako bi se osredotočila na bolj kvalitetne slike.


▪ Kateremu delu sem posvetil/-a največ časa in zakaj?

Največ časa sem posvetila urejanju fotografij, saj sem to delala prvič v življenju. Za prvih nekaj fotografij sem potrebovala več časa za urejanje, ker mi je bil program čisto nov. Morala sem pregledati vse funkcije in videti kaj se pri sliki spremeni. Nato pa mi je bilo vsako sliko lažje urediti in porabila sem manj časa.


▪ Kako ocenjujem svoje delo glede na podan kriterij ocenjevanja?

Mislim, da sem delo opravila korektno in upoštevala vsa navodila za izdelavo.


▪ Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/-a tekom študija in na svoji poklicni poti?

Pri projektu sem dobro spoznala postopek sajenja in kaljenja fižola. To bom lahko uporabila kot bodoča učitelja pri pouku spoznavanja okolja, kjer bomo skupaj z učenci posadili fižol in opazovali njegovo rast. Prav tako bom lahko uporabila program PhotoScape X za urejanje fotografij, da bodo te bolj kvalitetne.


▪ Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?

Najljubše mi je bilo sajenje fižola in opazovanje njegove rasti. Ko je seme vzklilo, prišlo na površje zemlje ter raslo sem bila ponosna nase, da mi je to uspelo. Najmanj ljuba stvar pri projektu pa je bilo urejanje fotografij in ustvarjanje licenc, saj sem oboje delala prvič v življenju.


▪ Kaj bi spremenil/-a v definiciji projekta, da bi bil boljši?

Pri definiciji projekta ne bi spremenila nič. Navodila so bila jasna in tudi na vajah smo nekatere stvari, kot je ustvarjanje licence in urejanje fotografije pokazali, da nam je bilo doma nato lažje.

POVEZAVE:

Urejanje slik: PhotoScape X

Urejanje licence: Beta licence chooser

Učni načrt: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_spoznavanje_okolja_pop.pdf

(Skupno 11 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost