Mešanje barv
Mešanje barv je zanimiv postopek, s katerim lahko s pomočjo osnovnih oz. primarnih barv- modra, rumena in rdeča dobimo nove barve, ki jih imenujemo sekundarne- zelena, oranžna in vijolična. S to temo se spoznajo že učenci 1. in 2. razreda osnovne šole pri likovni vzgoji, malo podrobneje pa se z njo ukvarjajo v 3. razredu osnovne šole.
Temo bi pri pouku razložila učencem tako, da bi jim prvo pojasnila pojma- primarne in sekundarne barve, nato pa bi učenci še sami skozi izkustveno učenje pridobili izkušnjo mešanja barv in znanje o pridobivanju novih barv. Na koncu bi s pomočjo učnih listov zapisali svoja opažanja oz. barve, ki so jih dobili. Za ponovitev so primerne kartice na katerih so primarne in sekundarne barve, katere oni pravilno povežejo med sabo.
PREDMET: Likovna vzgoja
RAZRED: 3.
- Spoznajo primarne in sekundarne barve in jih razlikujejo.
- Razvijajo občutek za mešanje.
- Izkustveno mešajo barve.
Potrebščine, ki jih potrebujemo; podlaga za mešanje barv, tempere- rumena, modra in rdeča in čopič, če tempere niso ravno prav tekoče oz. je težko delati z njimi potrebujemo tudi lonček z vodo za lažje mešanje.


Potrebščine by Danči is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Primarne oz. osnovne barve so tiste, ki jih ne moremo dobiti z mešanjem drugih barv. Sekundarne barve pa so tiste, ki jih lahko dobimo z mešanjem osnovnih barv.
MODRA+RUMENA=ZELENA


Zelena by Danči is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
RUMENA+RDEČA=ORANŽNA


Oranžna by Danči is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
MODRA+RDEČA=VIJOLIČNA


Vijolična by Danči is licensed under CC BY-NC-SA 4.0


Barve by Danči is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Z učenci lahko izdelamo tudi likovne izdelke na temo barve.

Izdelek- barvni vzorci by Danči is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Izdelek- barvni kolaž by Danči is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija in samovrednotenje:
S pomočjo projekta sem se bolj seznanila z učnim načrtom za likovno vzgojo v osnovni šoli, kar mi je omogočilo boljše razumevanje ciljev in vsebin, ki jih bom v prihodnosti učila. Poleg tega sem se naučila, kako pravilno objavljati spletne vsebine ter kako označevati avtorske pravice in licence, kar je v današnjem času zelo pomembno – tako z pravnega vidika kot tudi z vidika spoštovanja intelektualne lastnine. Če bi imela več časa bi dodala več fotografij pri boljši svetlobi. Največ časa sem posvetila fotografijam in razmišljanju o sami objavi. Menim, da sem projekt opravila dobro, mogoče bi se lahko bolj potrudila pri fotografiranju in urejanju fotografij. Poleg tega mi bo znanje o licencah in objavah prišlo prav v prihodnosti pri pripravi učnih gradiv, delovnih listov pa tudi pri nadaljnih projektnih naloga. Pri projektu mi je bilo najljubše mešati barve in urejati samo objavo, najmanj pa čiščenje čopiča in slabša kamera. Menim, da so projektne naloge koristne za nas študente, bodoče učitelje.
Uporabljene povezave: