Na kmetiji, ampak aesthetic
Kmetijstvo je ena izmed najpomembnejših panog ne le v Sloveniji, temveč tudi po svetu. Njegova glavna naloga je pridobivanje zdrave, kakovostne hrane rastlinskega in živalskega izvora. Kmetovanje pomembno vpliva na kakovost voda, tal, zraka in biotsko raznovrstnost, prispeva k podobi kulturne krajine ter s svojo gospodarsko in socialno vlogo k vitalnosti in poseljenosti podeželja (Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, 2025). Tema se obravnava tudi v osnovnih šolah, saj je pomembno, da otroke ozaveščamo, od kod prihaja hrana, ki jo zauživajo, ter da prepoznajo različne živalske in rastlinske vrste. Mlajše otroke je treba naučiti, kako razlikovati med posameznimi živalmi (npr. krava, konj in ovca) ter živalskimi družinami (npr. krava, bik in teliček). Otroci se tako naučijo razlikovati med samico, samcem in mladičem. Ker pouk poteka v učilnici, kmetije pa so običajno usmerjene le v eno panogo (npr. samo govedorejo ali samo poljedelstvo), je pomembno, da imamo pripravljene slike različnih živali, s pomočjo katerih bodo učenci lahko ugotavljali vrsto živali ali živalsko družino, v katero spadajo, ter jih poimenovali. Torej bi potrebovali fotografije posameznih živali, na katerih bi učenci lahko razločno videli in prepoznali njihovo vrsto. Te pa morajo biti kakovostne, jasne in barvite, ki omogočajo preprosto prepoznavo fizičnih lastnosti živali (barva, oblika telesa, velikost ipd.).




Govedo by Lazanja356 is licensed under CC BY-SA 4.0
UČNI NAČRT
Pri spoznavanju okolja učenci prvega in drugega razreda razvijajo osnovno razumevanje žive in nežive. Učijo se opazovati, primerjati in raziskovati o naravnih pojavih, rastlinah, živalih.
Prvi razred
- prepoznajo, poimenujejo in primerjajo različna živa bitja in okolja,
- vedo, da je življenje živih bitij odvisno od drugih bitij in od nežive narave,
- znajo poiskati razlike in podobnosti med rastlinami in živalmi,
- spoznajo, kaj potrebujejo sami in kaj druga živa bitja za življenje.
Drugi razred
- vedo, da živali potrebujejo za življenje zlasti vodo, hrano in zrak,
- znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo,
- vedo, da se živali prehranjujejo z rastlinami, drugimi živalmi ali obojim,
- razumejo, da rastline gojimo za hrano (polje in vrt) in da za pridelavo potrebujemo orodja in stroje,
- spoznajo, da se ljudje in živali rodijo, rastejo, imajo potomce, se postarajo in umrejo,
- spoznajo, da imajo živali potomce, ki navadno izhajajo iz samca in samice, in da so potomci njim podobni,
- znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev,
- spoznajo vrt kot življenjsko okolje.






Perutnina by Lazanja356 is licensed under CC BY-SA 4.0


Macek by Lazanja356 is licensed under CC BY-SA 4.0
SAMOVREDNOTENJE
Kaj sem se novega naučil/-a v tem projektu?
- V tem projektu sem se naučila, kako urediti slike za njihovo boljšo kvaliteto in estetsko privlačnost. Prav tako sem osvojila, kako na spletni strani arnes.si ustvarim ikone za avtorske pravice. Na splošno sem pridobila tudi dodatno znanje o uporabi te spletne strani.
Če bi imel/-a več časa, bi dodal/-a, spremenil/-a, izboljšal/-a …
- Če bi imela več časa, bi naredila več enakih slik in jih med seboj primerjala in izbirala med najboljšimi. Pri tem bi upoštevala svetlobo, oddaljenost, ostrino itd. Pazila bi, da bi vse slike naredila podnevi na sončen dan, saj je naravna svetloba najboljša pri takšni vrsti naloge. Ker sem nekaj slik naredila na nenaravni svetlobi, ni izpadla tako, kot sem si zamislila.
Kateremu delu sem posvetil/-a največ časa in zakaj?
- Največ časa sem posvetila urejanju celotne spletne objave, ustvarjanju avtorskih ikon in izpolnjevanju vseh podrobnosti, saj sem želela, da je končni izdelek vizualno privlačen, vsebinsko jasen in pravilen.
Kako ocenjujem svoje delo glede na podan kriterij ocenjevanja?
- Menim, da sem svoje delo opravila dobro. Upoštevala sem navodila in se trudila slediti vsem kriterijem ocenjevanja. Pri delu sem bila natančna in sem se potrudila, da je izdelek pravilno urejen.
Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/-a tekom študija in na svoji poklicni poti?
- Pridobljeno znanje bom lahko uporabila tekom študija pri projektnih in seminarskih nalogah, kjer bom lahko fotografirala in uporabila svoje slike, ter poskrbela za ustrezno označevanje avtorskih pravic.
Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
- Najbolj mi je bilo všeč fotografiranje, saj sem pri tem lahko na zabaven način ujela živali v raznolikih držah in izrazih. Najmanj pa mi je bilo všeč urejanje objave.
Kaj bi spremenil/-a v definiciji projekta, da bi bil boljši?
- V definiciji projekta bi dodala jasen vrstni red nalog, da bi si lažje razporedila delo. S tem bi natančno vedela, katere korake moram opraviti in v kakšnem zaporedju. S tem bi bolj učinkovito načrtovala svoj čas.
Povezave do spletišča: